هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس؛

ذوب آهن و سپیدرود؛ شبیه های بسیار متفاوت

سبزپوشان اصفهانی پس از آنکه ذوب‌آهن به یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان تغییر وضعیت داد برای بهبود جایگاه نه چندان درخورشان در جدول رده‌بندی لیگ برتر تلاش می‌کنند.

ذوب آهن و سپیدرود؛ شبیه های بسیار متفاوت

به گزارش هشت دی،  ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فردا در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف سپیدورد رشت می‌رود. تا قبل از آغاز رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر رویارویی ذوب‌آهن و سپیدرود دیدار ۲ تیم از نیمه‌های بالایی و پایینی جدول به حساب می‌آمد اما با برگزاری ۲ دیدار اول هفته دوازدهم و صعود تیم‌های صنعت نفت و گسترش فولاد جایگاه این ۲ تیم در جدول رده‌بندی به یکدیگر نزدیک شد به این ترتیب که در حال حاضر تنها تراکتورسازی رده‌دهمی بین ذوب‌آهن و سپیدرود قرار دارد. البته حتی پیش از وقوع این فعل و انفعالات هم وضعیت حال حاضر این ۲ تیم در اصل تفاوت زیادی با یکدیگر نداشت زیرا تنها و تنها یک اختلاف تک‌امتیازی شکافی سه‌پله‌ای را بین ذوب‌آهن و سپیدرود ایجاد کرده بود.

شباهت نسبی در جایگاه فعلی ۲ تیم وضعیتی است که اصلاً انتظار نمی‌رفت در این برهه از فصل مصداق داشته باشد زیرا هرچه از سپیدرود توقع نمی‌رود که در اولین فصل حضورش در سطح اول فوتبال ایران به نیمه بالایی جدول برسد از ذوب‌آهن که در تمامی ادوار لیگ حرفه‌ای حضور داشته و به دفعات نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است این انتظار وجود دارد که در جمع بالانشینان لیگ باشد.

سبزپوشان اصفهانی با پیروزی در این مسابقه بیرون از خانه می‌توانند به نیمه بالایی جدول برگردند و امیدوار بمانند که تا قبل از پایان دور رفت لیگ برتر به تدریج فاصله خود را با تیم‌های بالانشین کمتر کنند. در مقابل، سپیدرود هم می‌تواند از فرصت این دیدار خانگی برای افزودن به اندوخته امتیازی خود استفاده کند. قرمزپوشان گیلانی که یک بار در هفته هفتم لیگ برتر موفق شدند تا کمربند میانی جدول بالا بیایند به شرط برتری برابر ذوب‌آهن می‌توانند دستاورد قبلی خود را دوباره تکرار کنند.

در فاصله بین هفته‌های یازدهم و دوازدهم لیگ برتر یک فعل و انفعال مهم اتفاق افتاد و آن اینکه پس از ناکامی قهرمان فصل گذشته جام حذفی در کسب مجوز حرفه‌ای، ذوب‌آهن رسماً جایگزین نفت تهران در لیگ قهرمانان شد. از این رو، از سبزپوشان اصفهانی انتظار می‌رود که عملکردشان را نسبت به گذشته بهبود دهند تا در ادامه نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در آسیا باشند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم :

سپیدرود: سیدمحمد حسینی، محمدرضا الماسخاله، حمید ملکی، سیدهادی موسوی، امید سام‌کن، شهاب کرمی، میثم فردوسی، توحید غلامی، میلاد قربان‌زاده، محمد نزهتی و میثم تهی‌دست

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد ستاری، گئورگی ولژیانی، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور، سیدمحمدرضا حسینی، اسماعیل شریفات و مرتضی تبریزی

منبع: ایمنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه