تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان کرده اید؟

یکی از انواع غذاهای آسایی که چندان توجه دنیا را جلب نکرده غذاهای کره جنوبی است. ترکیب ادویه و مواد اولیه منحصربفردی که در غذاهای کره ای استفاده می شود در دیگر نقاط دنیا پیدا نمی شود و همین موضوع غذاهای کره ای را کاملا محبوب کرده با این حال ممکن است وقتی برای اولین بار در حال امتحان این غذاها هستید کمی ظاهر و مزه آن ها در نظرتان گیج کننده باشد.

تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان کرده اید؟

غذاهای کره جنوبی

یکی از انواع غذاهای آسایی که چندان توجه دنیا را جلب نکرده غذاهای کره جنوبی است. ترکیب ادویه و مواد اولیه منحصربفردی که در غذاهای کره ای استفاده می شود در دیگر نقاط دنیا پیدا نمی شود و همین موضوع غذاهای کره ای را کاملا محبوب کرده  با این حال ممکن است وقتی برای اولین بار در حال امتحان این غذاها هستید کمی ظاهر و مزه آن ها در نظرتان گیج کننده باشد. در کره اگر به رستوران بروید و قصد خوردن غذای کاملی را داشته باشید غذایتان شامل غذای اصلی به همراه چندین کاسه کوچک تر است که به آن ها «بانچان» می گویند و بین دیگر کسانی که سر میز هستند تقسیم می شود. اگر تا به حال غذاهای کره ای را نخوریده اید چند نمونه از بهترین غذاهای کره ای را معرفی می کنیم تا برای شروع از آن ها استفاده کنید. برای آشنایی با غذاهای کره جنوبی در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

غذاهای کره جنوبی

کیمچی (Kimchi)

کیمچی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای و در واقع یک جور ترشی است! این غذا از تکه های نازک سبزیجات که در انواع ادویه ها و نمک خوابانده شده درست می شود و یکی از محبوب ترین «بانچان» هایی است که به همراه غذای اصلی خورده می شود. شرکت های زیادی هستند که برای درست کردن این غذا یخچال های مخصوصی دارند که مقدار زیادی از آن را در دمای مناسب نگهداری می کنند. مواد اولیه این غذا کلم، ترب، نمک و فلفل است. کیمچی حدود ۲۰۰۰ سال است که بخشی از غذاهای کره ای به حساب می آید اما فلفل های تند و تیزش از موادی هست که به تازگی به این غذا اضافه شده و در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی توسط پرتغالی ها به کره جنوبی آورده شده اند.

کیمچی

گوچوجانگ (Gochujang)

گوچوجانگ از چاشنی های محبوب کره ای است که معولا بر روی غذاهای دیگر و یا برای مزه دار کردن مواد مختلف غذایی به کار برده می شود. این چاشنی از فلفل تند، برنج شفته، سویا و نمک درست می شود. همه این مواد باعث به وجود آمدن یک چاشنی مقوی و خوشمزه می شوند که هم غذاهای گوشتی و هم غذاهای گیاهی را حسابی مزه دار می کند. این غذا هم مثل کیمچی مزه ترشی دارد که در دیگر سس های تند پیدا نمی شود.

گوچوجانگ

سامگی تانگ (Samgyetang)

این غذا در واقع ورژن کره ای سوپ نودل مرغ است و برای درست کردن آن از مرغ درسته و کامل استفاده می شود. سامگی تانگ از غذهای محبوب مردم کره مخصوصا در فصل تابستان است و دلیل تمایل کره ای ها به خوردن این غذا در فصل گرم  این است که در هنگام دست و  پنجه نرم کردن با روزهای گرم و مرطوب تابستان این غذهای خوش عطر و خوشمزه به تنظیم دمای داخلی بدن کمک می کند.

سامگی تانگ

Hobakjuk

این صبحانه محبوب کره ای هم شیرین هست و هم گرم. این غذا در واقع پوره کدو حلوایی و یا کدوی معمولی است که بابرنج بلغور ترکیب می شود تا  به شکل یک سوپ غلیظ و یا پوره دربیاید. این غذای محبوب  از آن غذاهایی است که دستور پخت راحتی دارد و در رفتن به رستوران افراد زیادی را می بینید که در حال خوردن این غذای محبوب کره ای هستند.

Hobakjuk

Tteok-bokki

اگر در غرفه های غذاهای خیابانی به غذایی برخوردید که شکلی شبیه اسپاگتی های کوتاه و کلفت دارد  و در سسی غلیظ قرار گرفته این یعنی شما یکی از محبوب ترین غذاهای کره ای به اسم Tteok-bokki را پیدا کرده اید. این غذا در واقع یک جور کیک برنج چسبنده است که به شکل استوانه هایی کلفت در سسی خوشمره سرو می شود. معمولا این سس از  « گوچوجانگ » درست می شود اما گاهی هم سس کم ادویه تری که پایه آن سس سویا است به کار می رود. این غذا انواع مختلفی دارد و از مواد اولیه متنوعی درست می شوند که حتی سس آن ها کامل با هم فرق می کند. این غذا از غذاهای ترکیبی معروف کره است که سرآشپز ها گاهی برای درست کردن آن از سس های ایتالیایی استفاده می کنند و یا مواد عجیب و غریب و جدیدی به آن اضافه می کنند.

teok-bokki

دانگنی پاجین (Dongnae Pajeon)

این غذا از انواع غذاهایی است که به آن jeon می گویند و یک پنکیک مزه دار که از مواد متنوعی درست می شود. اما پشت مواد اولیه ای که برای پخت ای غذا استفاده می شود داستانی جالب وجود دارد. در واقع این غذا به افتخار مردم Dongnae درست شده مردمی که از زمان جنگ ایمجین در قرن شانزدهم تا به حال به چشم قهرمان ملی دیده می شوند. مردم این ناحیه ارتش مهاجمین ژاپنی را با پرتاب پیازچه شکست دادند برای همین این پیازچه و پنکیک غذاهای دریایی به افتخار ان ها نامگذاری شده است. این غذا اغلب در شهر بوسان درست می شود چون شهر باستانی Dongnae در نزدیکی آن قرار دارد.

دانگنی پاجین

Bibimbap

هیچ غذایی در کره ظاهری به جذابیت این غذا ندارد و مطمئنا در همان لحظات اولیه ای که پیشخدمت سفارش را سر میزتان می آورد با دیدن ظاهر جذاب این غذا اشتهایتان حسابی باز می شود. این غذا در واقع برنج است که بر روی آن انواع خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ قرار می گیرد و در کاسه های سنگی سرو می شود. در این غذا مواد اولیه چنان ماهرانه در کنار هم قرار گرفته اند که مطمئنا با خوردن آن در یک رستوران شیک لحظات لذتبخشی را می گذرانید. در این غذا انواع رنگ ها و طعم ها در کنار هم قرار گرفته اند تا رنگین کمانی از مزه ها را شکل دهند.

غذای Bibimbap

Japchae

این غذا از غذاهای سلطنتی کره است و در آن از سبک آشپزی ای که در قرن های ۱۴ تا ۲۰ در سلسله چوسان مرسوم بوده استفاده می شود. این غذا در واقع یک نودل است که آنقدر راحت درست می شود که آشپرهای تنبل تمایل زیادی به درست کردن آن دارند! این غذا هم به صورت سرد و هم به صورت گرم خورده می شود و حتی اگر یکی دو روز هم در یخچال بماند باز هم طعم خوشمزه خود را از دست نمی دهد. برای درست کردن این غذا می توانید از انواع سبزیجات مختلف و گوشت استفاده کنید تا آن را به سلیقه غذایی خودتان نزدیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه