به گزارش ۸دی به نقل از برنا، سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی تور جهانی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از سه شنبه یکم تا شنبه پنجم اسفندماه به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

ثبت نام تیم های شرکت کننده در این رقابت ها از نیمه آبان ماه آغاز شده است و تا کنون چهار تیم از آرژانتین (جولیان آزاد – نیکلاس کاپوگروسو)، کانادا (بن ساکستن – گرنت اوگرمن)، اتریش (فلورین اشنتزر – دنیل مولنر) و ایتالیا (کارلو بونیفازی – فابریزیو  مانی) برای حضور در تور جهانی کیش ثبت نام کردند.

ثبت نام اولیه تیم ها تا اول بهمن ماه ادامه دارد. در جدول اصلی تور جهانی ۲۴ تیم و در جدول مقدماتی ۳۶ تیم حضور خواهند داشت که تیم های شرکت کننده بر اساس رده بندی جهانی در دو جدول قرار می گیرند.

نخستین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در ایران از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه سال ۹۴ با حضور ۴۸ تیم از ۲۱ کشور جهان در جزیره کیش برگزار شد و تیم های قطر (جفرسون سانتوس پریرا – شریف یونوس)، روسیه (اولگ استویانوسکی – آرتم یارزوتکین) و لهستان (بارتوش لویژاک – پیوتر کانتور) مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

دومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در ایران از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه سال ۹۵ با حضور ۴۰ تیم در جزیره کیش برگزار شد و تیم های روسیه (نیکیتا لیامین – ویاچزلاف کرازیلنیکوف)، لهستان (پیوتر کانتور – بارتوش لوزیاک) و روسیه (اولگ استویانوفسکی – آرتم یارزوتکین) رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.