جرم گیری دندان در منزل

با توجه به اینکه جرم گیری دندان توسط پزشک نسبتاً پرهزینه است و علاوه برتاثیرات نامطلوب روی سلامت دندان و لثه، سطح دندان را هم خشن تر می کند، راه هایی ساده در منزل برای جرم گیری و سفید کردن دندان ها توصیه می شود.

جرم گیری دندان در منزل

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت نیوز، اگر می خواهید که دندان های خود را به شیوه ای غیر از شیوه پزشکی سفید کنید، یا اینکه سفیدی دندان هایتان را پس از جرم گیری حفظ کنید، برخی از نسخه ها و راه کارها در منزل توصیه می شود:
زغال چوب فعال!
این نوع زغال، فراوری شده و قراردادن آن در دهان آسیبی به بدن نمی زند! این زغال دارای فواید سم زدایی و یک راه حل خانگی برای سفید کردن دندان ها است و قرار دادن آن بر روی دندان باعث می شود که جرم های روی دندان از بین برود. توصیه می شود که این زغال با خمیردندان مخلوط کرده و به مدت سه دقیقه بر روی دندان گذاشته و دندان ها را با آن مسواک کنید. این کار را در هفته دو یا سه بار تکرار کنید.
پوست موز
پوست موز سرشار از پتاسیوم، منیزیم، ننگنز و دیگر مواد معدنی است. این مواد معدنی در موز جذب مینای دندان ها می شوند و اثر سفیدکنندگی دارند. توصیه می شود که در هفته، دو بار پوسته داخلی موز را بر روی دندان های خود بکشید تا دندان ها را سفید کنند.
سرکه سیب
غرغره کردن ترکیبی از آب و سرکه سیب، جرم های ایجاد شده بر روی دندان ها را از بین می برد و این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد.
روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی است که باید آنرا روزانه به مدت ۵ دقیقه غرغره کرد.
بی کربنات سدیم یا جوش شیرین
با اضافه کردن کمی جوش شیرین به خمیردندان می توانید از خاصیت سفید کنندگی جوش شیرین بهره مند شوید. اما از استفاده هر روز آن باید پرهیز کرد؛ زیرا این کار موجب پوسیدگی مینای دندان می شود.
هیدروژن پراکسید یا آب‌ اکسیژنه
مقداری از این ماده را با آب مخلوط کنید و روزمره آن غرغره کنید ولی در صورت ایجاد حساسیت مصرف آن را متوقف کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه