با درمان این بیماری فشار خون خود را کاهش دهید

مطالعات جدید نشان می‌دهد درمان بیماری‌های لثه به کاهش فشار خون در بیمارانی که در معرض این عارضه قرار دارند، کمک می‌کند.

با درمان این بیماری فشار خون خود را کاهش دهید

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت نیوز، مطالعات جدید نشان می‌دهد درمان بیماری‌های لثه به کاهش فشار خون در بیمارانی که در معرض این عارضه قرار دارند، کمک می‌کند.در این مطالعه ۱۰۷ مرد و زن چینی ۱۸ سال به بالای مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های متوسط تا شدید لثه مورد بررسی قرار گرفتند.

نیمی از این داوطلبان تحت درمان شدید و نیمی دیگر تحت درمان استاندارد قرار گرفتند. درمان استاندارد شامل دستورالعمل‌های بهداشت دهان و دندان و تمیز کردن دندان‌ها با پاک‌کننده پلاک بود. درمان شدید شامل درمان استاندارد، تمیزکردن ریشه‌ها، درمان با آنتی بیوتیک در صورت نیاز و کشیدن دندان در صورت نیاز بود. پس از یک ماه از درمان، فشار خون سیستولیک (محدوده ۱۰۰ الی ۱۴۰ میلیمترجیوه) گروهی که درمان شدید لثه دریافت کرده بودند، ۳ واحد کمتر از گروهی بود که درمان استاندارد دریافت کردند. در فشار خون دیاستولیک(محدوده ۶۰ الی ۹۰ میلیمترجیوه) این افراد تفاوت معناداری وجود نداشت.

سه ماه پس از درمان تفاوت فشار خون سیستولیک و دیاستولیک این افرد به ترتیب ۸ و ۴ واحد بود. شش ماه پس از درمان، این اختلاف ۱۳ و ۱۰ واحد بود.این مطالعه که توسط محققان دانشگاه Sun Yatsen در چین صورت گرفته، برای اولین بار است که ارتباط بین بیماری های لثه و فشار خون را نشان می‌دهد.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.

به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛ فشار خون بالا عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود. بر اساس آمار، حدود ۱.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون بالا رنج می برند و نکته حائز اهمیت این است که حدود ۵۰ درصد این افراد، از شرایط خود بی اطلاع هستند و به هیچ اقدامی برای کاهش فشار خون دست نمی زنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه