امام‌جمعه موقت رشت:

مشکل مجتمع آدینه از مسیر قانونی و در کمترین زمان حل شود

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت منطقه در خاورمیانه افزود: غرب آسیا چه گنجینه‌هایی در خود پنهان دارد که از بیش از ۱۰۰ سال تا به امروز مانند گرگ‌های گرسنه برای دستیابی به آن در تکاپو هستند و هنوز ما نمی‌دانیم که چه گنج و استعدادهای در آن نهفته است؟

مشکل مجتمع آدینه از مسیر قانونی و در کمترین زمان حل شود

به گزارش خبرنگار هشت دی حجت الاسلام پوررضا در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت با بیان اهمیت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی به معنای احترام به پروردگار است .

وی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام به تبیین عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: توسلات به نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیه السلام موجبات ایستادگی ما در مقابل تمام دنیا را فراهم کرده است لذا از پیامبر اسلام می خواهیم که یا رسول الله! ما را با بدی هایمان نگاه مکن، ما را به خانواده های شهدایمان، به غربت امام زمانمان ببین و توجه تان را نصیبمان بفرما

وی با اشاره به سبک زندگی نبی مکرم اسلام ،زندگی پیامبر اعظم را دارای اصول و قواعد عنوان کرد و افزود: عبادتو زهد،پارسایی از اصول و قواعدی است که پیامبر عظیم الشان اسلام بر آن پایبند بوده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رسیدن به زهد و پارسایی با توجه به سبک زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام غیر دست یافتی نیست به اهمیت میانه‌روی در امور مختلف اشاره و تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که در جامعه با آن برخورد می‌کنیم تعبیر سلیقه‌ای از مسائل دین است لذا مایه تأسف است که در جامعه عده ای افراط میشه می‌کنند و عده‌ای تفریط در پیش می‌گیرند.

امام جمعه موقت رشت حریت، عزت نفس و عدم تکلف را از دیگر اصول زندگی پیامبر اسلام دانست و خاطر نشان کرد: تکلف از آسیب‌هایی است که می تواند زندگی انسان‌ها را دچار مشکل کند لذا در روایات از پیامبرعظیم الشان اسلام آمده است” کسی که اهل تکلف است از ما نیست”

پوررضاگفت: نظم، انضباط ،گشاده رویی، مدارا با مردم، صبر و استقامت، حفظ حدود و مقررات الهی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فردی از دیگر اصول و قواعد زندگی پیامبر خاتم می باشد

امام جمعه موقت رشت با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه، جان باختن تعداد زیادی از هموطنان عزیز را تسلیت گفت و به حادثه زلزله رودبار و منجیل استان گیلان اشاره کرد و افزود: در آن سال بسیاری از مردم از استان ها و کشورهای دیگر برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده دست به کار شدند ، می طلبد همانگونه که تا امروز امدادرسانی ها وجود دارد برای بهبود رنج آسیب دیدگان فعال باشیم.

خطیب جمعه رشت به هفته وقف اشاره کرد و افزود: ترویج وقف حسنه ثمرات زیادی دارد لذا می‌طلبد با توجه به اینکه دستگاهی به نام اوقاف در کشور فعالیت می‌کند به رغم همه تلاش ها ی انجام شده شاهد تلاش بیشتری باشیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به اوقاف کشور پیشنهاد می کنم تا در موارد مختلف برای مردم شفاف سازی نمایند گفت: با توجه به اهمیت مقوله وقف باید بهترین‌های جامعه در اوقاف حضور داشته باشند .

پوررضا به وضعیت منطقه در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: غرب آسیا چه گنجینه هایی در خود پنهان دارد که از بیش از ۱۰۰ سال تا به امروز مانند گرگ های گرسنه برای دستیابی به آن در تکاپو هستند و هنوز ما نمیدانیم که چه گنج و استعدادهای در آن نهفته است؟

خطیب جمعه رشت تصریح کرد:همه می‌دانند ایران کشوری استخوان دار و دارای مردمی است که دین و مذهب برایشان مهم است لذا از همان موقع با ایران دشمنی کردند

پوررضا با بیان اینکه در ۸ساله اخیر به خیال خودشان می‌خواستند کاری کنند که اسرائیل دوباره قدرت بگیرد اظهار کرد:مذهب را برای نابودی مذهب از جمله وهابیت و داعش تقویت کردند ،اما ملت های مسلمان بیدارند و دشمنان از این بیداری نگران می‌شوند.

پوررضا با تأکید بر اینکه دیگر باید فاتحه اسرائیل را بخوانیم به سخن رهبری معظم نظام مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نباید ببیند اشاره کرد و افزود: برخی از افراد شبهاتی را در خصوص سخنرانی های ائمه جمعه در سراسر کشور مبنی بر اینکه ائمه جمعه سخنان واحد دیکته شده ایراد می کنند

وی خاطر نشان کرد:شهادت می دهم در این سالها که به عنوان خطیب جمعه در محضر مردم بودم حتی یک بار حضرت آیت الله قربانی از اینکه چه سخنی در خطبه ها ایراد کنم و یا اینکه چرا این سخن را گفته‌ام مطلبی نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه منصوب حاکم اسلامی است گفت: اینکه سخن خطیب جعمه بر ای خوش آمدن برخی ها برخلاف نگاه حاکم اسلامی نباشد بسیار طبیعی است.

پور رضا با اذعان به اینکه افتخار می کنم که خود را مبین سخنان رهبر حکیم و فرزانه ایران اسلامی می دانم به حواشی مجتمع آدینه اشاره کرد و افزود: این مجتمع با هدف مشارکت مردم و تحصیل درآمد برای مصلی و حوزه های علمیه شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی رحمت الله علیه و رهبری معظم نظام این است که حوزه‌های علمیه نباید وابسته به دولت ها باشد گفت: روحانیون باید بدون وابستگی و با رعایت مصلحت ها صحبت کنند .

وی با بیان اینکه من در جریان امور مدیریتی نمی باشم گفت: مردم پول گذاشته و خواستار حقوق خودشان می باشند لذا در چنین مواقعی باید از مسیر قانونی و در کمترین زمان به رفع این مشکلات بپردازیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به وعده سردار شجاع مبنی بر اینکه مسئله آدینه را پیگیری می‌کند افزود:در این امر اشخاص مطرح نیستند لذا امیدواریم که با برطرف شدن مشکلات شاهد خدمت‌رسانی هر چه بیشتر این مجتمع در جامعه باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه