آشنایی با تور مشهد و مکان های گردشگری آن

اگر به دنبال طبیعت بکر و جنگلی باصفا در کشور خودمات هستید، به جز جنگل های شمال کشور، پارک وکیل آباد در ۸کیلومتری مشهد یکی دیگر از طبیعت های شگفت انگیز کشورمان است.

اگر به دنبال طبیعت بکر و جنگلی باصفا در کشور خودمات هستید، به جز جنگل های شمال کشور، پارک وکیل آباد در ۸کیلومتری مشهد یکی دیگر از طبیعت های شگفت انگیز کشورمان است. این پارک قدیمی، استراحتگاه و محل پیک نیک بسیاری از مردم شهر مشهد و توریست ها و گردشگران تور مشهد است که به این شهر سفر کرده اند.

آب و هوای این پارک برای برپا کردن پیک و نیک های خانوادگی و پیاده روی های صبح و عصر  بسیار مناسب و دلپذیر است چرا که این پارک تقریبا داخل یک دره قرار دارد.

تور گردشگری مشهد

پس از تور کیش ، سفر مشهد می تواند یکی از جذابترین سفر های داخلی در ایران باشد.  پارک وکیل آباد مشهد پر از درختان بلند و سبز، کاج، چنار و سرو بوده و از کنار آنها جوی ها و نهرهای بسیاری میگذرند. این پارک در ابتدا پارک میرطراز نامیده میشد و هجده هکتار مساحت دارد.

اگر به دنبال تور لحظه آخری هستید می توانید از صفحات مختلف سایت تور یاب دیدن نمایید. این هجده هکتار باغ با آب های قنات آبیاری و سیراب میشده و اکنون شهرداری مشهد برای جذاب تر و بهتر کردن این پارک آب نماها، رستوران ها، کافه ها، وسایل بازی برای کودکان … را قرار داده تا از بازدید خود در از این پارک لذت ببرید.

قنات ها از چشمه وکیل آباد و بند گلستان تامین شده و به پای درختان و گیاهان این پارک میریزد.  علاوه بر این پارک وکیل آباد مشهد باغ وحش معروفی نیز همراه با انواع حیوانات گوشتخوار، علف خوار، انواع پرنده ها و خزنده ها داشته که البته تنها باغ وحش در این شهر بوده و هر روز از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر امکان بازدید از آن وجود دارد.

در تور های گردشگری خارجی هم پس از تور استانبول تور های گردشگری به مقصد دبی می توانید برای شما جذاب باشد در تور دبی شما علاوه گردش تفریحی در مکان های گردشگری این شهر می توانید از مراکز خرید این شهر هم دیدن کنید.

تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد

صاحل این باغ سرسبز و زیبا فرزند حاج کاظم ملک التّجار، حاج حسین آقا ملک بوده که بسیاری از ملکها، زمین ها، اشیاء قیمتی، کتابخانه با ارزش و بسیاری از زمین های مهم مثل باغ صبای تهران، قصر ملک شهر ریباغ ملی مشهد، بیمارستانهای چناران و تربت‌جام ، خانه وی در خیابان امام خمینی را برای عموم وقف کرده و بین مردم ارزش بسیاری داشت. پارک وکیل آباد مشهد نیز یکی از زمین های وقف شده توسط او در سال ۱۳۴۸ هجری شمس میباشد. اکنون انی پارک وسیع و باصفا در اختیار شهرداری مشهد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه