به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش ۷۲ ساعته پلیس قم، پسربچه ۱۴ ساله ربوده‌شده در ‌سیستان و بلوچستان از دست گروگان گیران آزاد و به خانواده‌اش تحویل شد.

کاظم مجتبایی اظهار داشت: در این عملیات پیچیده و مهم، پلیس با بهره‌گیری از تمام توان فنی، عملیاتی و حرفه‌ای خود توانست با تعقیب مجرمان در استان‌های مختلف به شناسایی محل نگهداری پسربچه ۱۴ ساله دست پیداکرده و در یک عملیات غافلگیرانه او را نجات دهد.

وی افزود: بدیهی است علت ربایش و انتقال فرد مورد نظر به استان‌های شرقی در حال بررسی بوده که پس از دستگیری تمام متهمان و نیز دریافت اخبار دقیق از آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم ضمن تأکید بر امنیت همه‌جانبه و فراگیر در استان قم به مردم شریف این استان اطمینان داد: ارکان انتظامی، اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قم با هوشیاری کامل از مردم عزیز و همچنین دستاوردهای نظام و انقلاب در این استان مقدس تا پای جان پاسداری کرده و اجازه نخواهند داد این‌گونه مسائل کم‌نظیر، امنیت عمومی و پایدار این استان را به خطر بیندازد.

مجتبایی با اشاره به اهتمام دادستان قم و همکاران دستگاه قضائی در برخورد قاطع و جدی با جرائم و مجرمان، اظهار داشت: با تلاش پلیس قم و حمایت دستگاه قضائی و همچنین تلاش سایر دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی استان جرائم خشن اعم از سرقت به عنف، تجاوز به عنف، آدم‌ربایی، شرارت و سرقت زیرپوشش، در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بین سه تا ۸۶ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: استان قم در نظرسنجی صورت گرفته توسط مسئولان کشوری از لحاظ امنیت ذهنی و روانی و نیز کسب اعتماد اجتماعی جزء رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد و پلیس توانسته امنیت خاطر شهروندان را در سطح پایدار حفظ کند.

فرمانده انتظامی استان اظهار امیدواری کرد: شرایط حاصل‌شده و دستاوردهای امنیتی و اجتماعی با همکاری مسئولان استان و مردم عزیز استمرار یابد.