ادویه جادویی که بینایی‌تان را تقویت می‌کند!

اگر شما چشم های ضعیفی داشته باشید احتمالا متوجه شده اید که حتی با وجود استفاده روزانه از عینک بینایی شما بهتر نمی شود و اگر شما مشکل را ریشه یابی نکنید بینایی شما ضعیف تر خواهد شد. طبق مظالعات اخیر ممکن است راهکار طبیعی برای بهبود بینایی وجود داشته باشد.

ادویه جادویی که بینایی‌تان را تقویت می‌کند!

به گزارش ۸دی، اگر شما چشم های ضعیفی داشته باشید احتمالا متوجه شده‌اید که حتی با وجود استفاده روزانه از عینک بینایی شما بهتر نمی شود و اگر شما مشکل را ریشه یابی نکنید بینایی شما ضعیف تر خواهد شد. طبق مطالعات اخیر ممکن است راهکار طبیعی برای بهبود و تقویت بینایی وجود داشته باشد. امروز در نت‌نوشت شما را با زعفران آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

زعفران و تقویت بینایی

 

مطالعات اخیر نشان داده است که زعفران می‌تواند به صورت کاملا طبیعی بینایی شما را بهبود بخشد. در این بررسی بیماران دژنراسیون ماکولا یا AMD (بیماری که شایع ترین علت کوری در افراد مسن است) که زعفران را در رژیم غذایی خود گنجانده اند با بهبود سلول ها و بینایی بهتر مواجه شده‌اند. آنها ۲۰ میلی گرم زعفران را به مدت سه ماه مصرف کرده‌اند و با نتایج شگفت انگیزی در بینایی خود مواجه شدند.

 

دکتر Silvia Bisti محققی که روی این بیماران کار می‌کند, اظهار داشت: به نظر می‌آید که این ادویه روی ژن‌هایی تاثیر می‌گذارد که وظیفه‌ی تنظیم اسید چرب غشای سلولی را بر عهده دارند و این امر سبب تقویت بینایی می‌شود. زعفران اغلب به عنوان یک ادویه در انواع غذاها استفاده می شود اما با توجه به یافته های جدید این ماده ممکن است در برنامه های درمانی به ویژه بیماران AMD قرار گیرد.

 

زعفران

 

زعفران شامل آنتی اکسیدان کاروتنوئید می‌باشد که به عنوان کروسین و کروستین شناخته می‌شوند. فعالیت های ضد اکسیداسیون در کروسین بسیار قدرتمند است و می‌تواند از شکل‌گیری پراکسیداز لیپید جلوگیری کند (آسیب به بافت ها که می‌تواند موجب چندین بیماری شود). همچنین می‌توان تا حدی فعالیت های سوپراکسید دیس موتاژ (SOD) را ترمیم کند. SOD یکی از آنزیم های ضد اکسیداسیون در بدن است که سبب کاهش استرس اکسیداتیو در بدن می شود. این ادویه می‌تواند فعالیت های این آنزیم را در بیماران مبتلا به AMD بهبود بخشد.
بنابراین اگر شما احساس می کنید که بینایی شما نیاز به تقویت دارد با پزشک خود درباره ی مصرف مکمل زعفران مشورت کنید چرا که این ادویه می‌تواند نتایج خارق‌العاده ای به همراه داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه