پرونده باند «ابلیس» با اعدام بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرج ضمن تشریح جزئیات دستگیری اعضای باند «ابلیس»، گفت: صبح امروز این افراد به دار مجازات آویخته شدند.

پرونده باند «ابلیس» با اعدام بسته شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ سید حسین سید حقیقی ، در تشریح جزئیات پرونده اعضای باند سه نفره «ابلیس»، گفت: در اواخر اسفند ماه سال ۸۷ در پی تماس مرد جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پرونده‌ای تحت عنوان «آدم‌ربایی» پیش روی ماموران کلانتری ۲۴ کمال‌شهر گشوده شد.

وی با بیان اینکه با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که سه جوان با یک دستگاه خودروی سواری پراید اقدام به ربودن همسر جوان این مرد در برابر چشمانش کردند، گفت: با توجه به حساسیت پرونده، بلافاصله رسیدگی به آن در دستور کار ماموران قرار گرفت و سرانجام پیکر بی‌جان این زن در یکی از بیابان‌های اطراف کمال‌شهر یافت شد.

سید حقیقی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که «حبیب»، «حمید» و «ارسلان» با تشکیل باندی به نام «ابلیس»، ‌فعالیت‌های مجرمانه خود را در زمینه سرقت به عنف و آزار و اذیت دنبال می‌کنند، گفت: ردپای این سه نفر در پرونده تجاوز به این زن نیز به چشم می‌خورد و دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

سید حقیقی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که این سه نفر به صورت وحشیانه‌ای به این زن تجاوز کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در اولین روز از اردیبهشت ماه سال ۸۸، «حبیب» در منزل پدری‌اش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه در سوم اردیبهشت ماه ۸۸، «حمید» و یک روز پس از آن نیز «ارسلان» دستگیر شد، گفت: این افراد که دارای میانگین سنی ۲۵ تا ۲۶ سال داشتند، در سوابق خود بیش از ۷۵ فقره سرقت خودرو، کیف‌قاپی، سرقت مسلحانه و … داشتند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که اعضای این باند با سرقت پراید و تنها به دلیل هوا و هوس شیطانی، اقدام به ربودن این زن کردند، گفت: اعضای این باند سه نفره در حوزه سرقت مسلحانه، آزار و اذیت، آدم‌ربایی، سرقت به عنف و … دارای ۷۵ شاکی بودند که سرانجام دادگاه کیفری استان، برای اعضای این باند اعدام در ملاء‌ عام را به عنوان مجازات در نظر گرفت که صبح امروز اعضای این باند در منطقه کرج، نظرآباد و هشتگرد به دار مجازات آویخته شدند.

سید حقیقی با بیان اینکه اعدام در ملاء عام این افراد، درس عبرتی برای افراد خلاف‌کار و متجاوز است، گفت: پلیس با جدیت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی با متجاوزان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

همچنین سرهنگ سید حقیقی در حاشیه مراسم اعدام با بیان اینکه این افرادی که امروز به دار مجازات آویخته شده‌اند، نسبت به مال، ناموس و فرایض اخلاقی و دینی بی‌توجه بودند، گفت: اجرای احکام در مورد این افراد موجب صیانت جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای حدود الهی، موجبات برقراری عدالت و در نهایت حفاظت از جامعه را موجب می‌شود، گفت: با اجرای احکام این چنینی، امنیت در شهر برقرار می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که پلیس و قوه قضائیه برای برقراری عدالت و آرامش، هیچ اغماضی با متخلفان ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه