میم.صاد
کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

پیامبر اسلام آیینه تمام نمای صفات جلال حق اند/ صلح امام حسن(ع) اسلام را حفظ کرد

امام جمعه صومعه سرا گفت: حفظ اساس اسلام و تشیع با وجود بی‌وفایی مردم تنها به صلح بستگی داشت که حضرت امام حسن(ع) این امر را پذیرفتند.

پیامبر اسلام آیینه تمام نمای صفات جلال حق اند/ صلح امام حسن(ع) اسلام را حفظ کرد

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن تسلیت ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام مظهر تام اسماء الهی و آیینه تمام نمای صفات جلال حق اند. ایشان پیشوایان بشر به سوی تعالی اند و آشنایی با ابعاد و زندگیشان بهترین توشه سالکان راه حقیقت است.

وی افزود: زندگی پیامبر و ائمه هدی(علیهم السلام) داستان انسان های پاکی است که برای هر پوینده ای، راهی هموار و مستقیم به سوی حقیقت را نشان می دهد، و زندگی پرفراز و نشیب و سراسر صلابت و جاودانگی آنان، می تواند همه ابعاد و شئون مختلف حیات انسان کامل را تأمین نماید.

امام جمعه صومعه سرا گفت: در چهاردهمین قرن از ظهور حضرت محمد(ص) که جهان بشری پرشور و شرتر از پیش گردیده، ندای بلند توحید که از گلوی پاک آخرین پیامبر خدا برخاست هنوز در پهنه کره‌ خاکی طنین‌انداز است و امت او در روز وفاتش پیام وحدت خویش را در مأذنه‌های رفیع و شکوهمند اسلام به گوش جهانیان می‌رسانند.

صدیقی در ادامه اظهار کرد: بنا به قول‌های معتبر در سن ۴۷ سالگی به خاطر خوردن زهر و مسمومیت ناشی از آن به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
امام جمعه صومعه سرا تاکید کرد: امام حسن (ع) در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستی دین و امارت مسلمین را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد و دومین شهید امامت به جهان اسلام تقدیم شد.

کارشناس مذهبی با اشاره به شبهات پیرامون صلح امام حسن(ع) گفت: اگر معاویه مستقیم با امام حسن(ع) می‌جنگید بعدا مورد اعتراض امت واقع می‌شد که چرا با پسر پیغمبر(ص) جنگیده است اما با پیشنهاد صلح دادن دو حالت پیش می‌آمد؛ یا امام(ع) صلح را می‌پذیرفت که به نفع معاویه بود یا اگر صلح را نمی پذیرفت و کار به جنگ می رسید و امام حسن(ع) به شهادت می رسید معاویه توجیه و بهانه و جواب برای افکار عمومی داشت که من صلح را پیشنهاد دادم اما خودشان قبول نکردند. بنابراین معاویه به صلح اقدام کرد.

امام جمعه صومعه سرا ادامه داد: مشکل بی وفایی امت، خستگی مردم از جنگ و … شرایط را به گونه‌ای رقم زد که امام مجبور شدند برای حفظ اسلام صلح کنند و فرمودند که صلح من مثل حکایت داستانی است که حضرت خضر کشتی را سوراخ کرد چون غاصبان، کشتی‌های سالم را غصب می کردند. حفظ اساس اسلام و تشیع با این بی وفایی مردم تنها به صلح بستگی داشت که حضرت این امر را پذیرفتند و در نهایت مظلومیت با معاویه صلح کردند تا اساس اسلام حفظ شود.

صدیقی در پایان گفت: حفظ اساس اسلام و تشیع با وجود بی وفایی مردم تنها به صلح بستگی داشت که حضرت امام حسن(ع) این امر را پذیرفتند و در نهایت مظلومیت با معاویه صلح کردند تا اساس اسلام حفظ شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه