گرانی را کنترل می‌کنیم/ ارائه یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی

رئیس‌جمهور گفت:‌جاسک استعداد بالایی برای رشد و توسعه دارد، البته برای این توسعه بزرگ به ناچار در کنار شهر جاسک یک شهر جدیدی هم متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی‌های آینده را در این منطقه برآورده کند.

گرانی را کنترل می‌کنیم/ ارائه یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع پرشور مردم جاسک از شهرستانهای استان هرمزگان گفت: به همه شما مردم عزیر و دلاور جاسک و سراسر استان هرمزگان سلام می‌کنم.

** جاسک در آینده نزدیک تبدیل به مرکز مهم صنعتی در منطقه می‌شود

وی ادامه داد: استان هرمزگان دارای استعداد فراوانی برای رشد و توسعه است، مخصوصا در سواحل این استان از غربی‌ترین نقطه ساحلی این استان تا شرقی‌ترین نقطه ساحلی استان استعداد فراوان برای بخش صنعت، بخش کشاورزی، حمل و نقل و همچنین برای توسعه در بخش دریا .

رئیس قوه مجریه افزود: جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک در کنار ساحل دریای عمان و مکران جلوه‌گری می‌کند در آینده نزدیک تبدیل به مرکز مهم صنعتی در این منطقه خواهد شد.

** همه باید دست به دست هم دهیم و ساحل مکران را آباد کنیم

دکتر روحانی اضافه کرد: برای منطقه جاسک که در سال‌های اخیر شاهد تحول با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم، این تحول ادامه پیدا می‌کند به عنوان یک منطقه دریایی مهم برای آب‌های ساحلی جنوب ایران و همچنین برای امنیت دریایی در کل این منطقه و ظهور و بروز دلاوری‌های دریادلان در کل منطقه حساس خلیج فارس و دریای عمان و حتی اقیانوس هند.

رئیس‌ قوه مجریه گفت: علاوه بر نیروی دریایی، منطقه جاسک تبدیل خواهد شد به یک منطقه اقتصادی مهم انرژی‌بر، ما باید ساحل مکران را آباد کنیم، همه دست به دست هم خواهیم داد و این کار مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: آنچه من امروز در خدمت شما مردم عزیز این بندر زیبا عرض می‌کنم از زنان و مردان، برنامه‌ای است که ان شاءالله در طول این دولت و  تا پایان این دولت عملیاتی و اجرایی شود.

** بزرگراه میناب به جاسک در دولت یازدهم اجرا و تکمیل می‌شود

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین برنامه، برنامه جاده‌ای بین بندر عباس و جاسک است؛ بخشی از این جاده تا منطقه میناب به صورت بزرگراه تکمیل خواهد شد و بخش دیگر تا پایان سال آینده یعنی ۹۳ به صورت بهسازی جاده از میناب به جاسک متصل خواهد شد اما در عین حال برنامه برای ایجاد بزرگراه از میناب به جاسک هم در دست مطالعه و برنامه‌ریزی است ان شاءالله این بزرگراه را هم در طول دولت یازدهم اجرا و تکمیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این قدم اولی است که برای توسعه این منطقه برداشته خواهد شد، ما با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور می‌کند در اینجا صنایع جدیدی را به وجود خواهیم آورد؛ از پتروشیمی گرفته تا فولاد و آلومینیوم یعنی این منطقه تبدیل خواهد شد به یک منطقه صنعتی.

** پیش‌بینی بندرگاهی برای صادرات نفت از جاسک

دکتر روحانی تصریح کرد: علاوه بر اینکه بندرگاه قابل ملاحظه‌ای برای این بندر پیش‌بینی خواهد شد بندرگاهی که بتواند در سال‌های آینده حتی بخشی از نفت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا صادر کند یعنی همان طور که در منطقه خلیج فارس خارک فعال خواهد بود و فعال خواهد ماند در منطقه جاسک هم بندر گاهی برای صادرات نفت پیش‌بینی خواهد شد که امیدوارم این کار در همین دولت آغاز شود قدم‌های اولیه برداشته شود و در دولت دوازدهم تکمیل گردد.

وی ادامه داد: برای آبادانی این منطقه مهم و استرات‍ژیک در کنار دریای عمان البته که نیاز خواهیم داشت به یک فرودگاهی که با توسعه آن به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل شود. ما اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه فعلی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌المللی که ان شاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

** طراحی یک شهر جدید در کنار جاسک برای برآوردن نیازهای منطقه

رئیس‌جمهور بیان کرد: جاسک استعداد بالایی برای رشد و توسعه دارد، البته برای این توسعه بزرگ به ناچار در کنار شهر جاسک یک شهر جدیدی هم متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی‌های آینده را در این منطقه برآورده کند البته طرح‌هایی هم برای سال آینده در دست است که ان شاءالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

دکتر روحانی ادامه داد: فاضلاب جاسک که طبق برنامه بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برایش پیش بینی شده، ان شاءالله تا پایان سال ۹۳ تخصیص داده و اجرا خواهد شد.

** توسعه بیمارستان جاسک تا پایان سال ۹۳

وی اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و تبدیل خواهد شد به یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی که این توسعه هم تا پایان سال آینده یعنی تا پایان سال ۹۳ به اتمام خواهد رسید.

دکتر روحانی گفت: طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است، بحث انتقال آب از سد جگین است که این طرح نیاز به ۲۰ میلیارد تومان دارد، مبالغ این پیش‌بینی شده و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

** مبنای دولت، تعامل و دوستی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوب این منطقه است

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: من در اینجا دو سه نکته می‌خواهم اضافه کنم؛ اولا همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوب این منطقه است، ما با همه کشورهای جنوبی با روابط بهتر و تعامل بهتر دنبال منطقه‌ای امن و آماده برای سرمایه‌گذاری هستیم، همه ایرانیان عزیز که در داخل کشورند، ایرانیان عزیزی که در خارج از کشورند یا کارآفرینان دیگر می‌توانند به آینده این منطقه توجه داشته باشند.

** هرکس در جاسک سرمایه‌گذاری کند در سال‌های آتی منفعت خواهد برد

وی افزود: هرکس از فردا در جاسک سرمایه گذاری کند بداند منفعت خواهد برد در سال‌های آتی؛ اینجا تبدیل خواهد شد به یک مرکز تجاری، به یک مرکز صنعتی و همچنین به یک مرکز مهم دریایی که باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد البته برای این کار باید بخش بزرگی از اینجا تبدیل به منطقه ویژه شود.  برای این که ما بتوانیم از همه استعدادهای این منطقه استفاده و بهر‌ه‌برداری کنیم.

**  یارانه نقدی برای نیازمندان ادامه‌ می‌یابد

رئیس جمهور ادامه داد: نکته آخر اینکه این روزها شما می‌شنوید راجع به یارانه و مرحله بعدی یارانه سخن گفته می‌شود، من در اینجا نکته‌ای را در این زمینه عرض می‌کنم هم برای توجه شما خواهران و برادران و هم برای کل ملت عزیز ایران، نیازمندان جامعه و اقشار نیازمند جامعه، هدفمندی یارانه و یارانه نقدی برای آن‌ها ادامه خواهد یافت.

دکتر روحانی اضافه کرد: اگر خانواده‌هایی در سطح کشور وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند مثل دهک‌های بالا طبق قانون اخیر مجلس شورای اسلامی به طور طبیعی آن‌ها طبق فرمی که پر می‌کنند دیگر نیاز به یارانه نخواهند داشت، البته فرم جدیدی که اعلام می‌شود کسانی که نیاز ندارند خوب است چنین فرمی را پر نکنند.

** به تدریج همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد

زئیس قوه مجریه بیان کرد:  اما در بحث یارانه چند نکته دیگر مورد توجه همه شما عزیزان باشد؛ در مرحله آتی در سال آینده به غیر از یارانه نقدی که به مردم و خانوارها پرداخت خواهد شد یک بخش از فعالیت برای ساماندهی بخش بهداشت و درمان است، ما می‌خواهیم مردم در جای جای این کشور اسلامی در شهرستان‌های مختلف، بخش‌های مختلف و حتی روستاها به نیازمندی بهداشتی و درمانی آن‌ها رسیدگی شود، اولین قدم را ان‌شاءالله در سال آینده برمی‌داریم، قدم اول آن است که به تدریج همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: آن‌هایی که تحت پوشش درمانی نیستند تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند و آن‌هایی هم که تحت پوشش درمانی هستند ما تلاش می‌کنیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم و در مجموع سهم دولت در زمینه بهداشت و درمان افزایش پیدا کند و سهم مردم کاهش پیدا کند و سهم دولت افزایش پیدا کند به تدریج تا مردم یک امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

** ارائه یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی

وی ادامه داد: نکته دوم، مسئله امنیت غذایی است، مردم ما از لحاظ مواد اساسی غذایی و کالاهای اساسی باید دغدغه خاطر نداشته باشند، به این دلیل به غیر از یارانه نقدی ما یارانه کالایی هم ان‌شاءالله خواهیم داشت.

دکتر روحانی اظهارداشت: با یک برنامه منظم‌تر و دقیق‌تری ان شاءالله در سال آینده به مسئله امنیت غذایی مردم می‌پردازیم، چون مسئله غذا و مسئله بهداشت و درمان جزء نیازهای اولیه مردم است البته بخشی از مسئله یارانه هم صرف تولید ، حمل و نقل و سایر مواردی خواهد شد که به مردم اعلام خواهد شد.

** قیمت حامل‌های انرژی مثل نفت، شیب بسیار ملایمی خواهد داشت

وی افزود: ضمنا خدمت شما بگویم قیمت‌هایی که اعلام خواهد شد برای حامل‌های انرژی مثل نفت، شیب بسیار ملایمی خواهد داشت آن طور که تبلیغ می‌شود ما مراقب باشیم همین طور که در ۶ ماه تورم و رشد تورم کاهش پیدا کرده در سال آینده ما رشد تورم را کاهش خواهیم داد و گرانی را کنترل می‌کنیم در سایه مسئله اشتغال که مسئله اصلی مردم است.

** همه ایرانیان دارای حقوق شهروندی بدون تفاوت بین عقاید و آرای مختلف هستند

دکتر روحانی بیان کرد: آخرین سخن من که بر آن تاکید دارم، وحدت در میان مردم است، همه مردم عزیز ایران می‌دانند که این کشور تحت لوای “لا اله الّا الله” و “محمد رسول الله(ص)” است، در این کشور همه ایرانیان دارای حقوق شهروندی بدون تفاوت بین عقاید و آرای مختلف هستند و مخصوصا وحدت بین شیعه و اهل تسنن ، ما همه برادر هستیم، ما همه تابع قرآن هستیم، ما همه پیرو راه و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام هستیم، ما همه عاشق و علاقه‌مند به اهل بیت و خاندان رسالت هستیم، ما دارای قبله واحدیم و خدای واحد و بنابراین معنا ندارد که بین اهل سنت و شیعه تفاوتی قائل باشیم، همه برادر هستیم و در کنار هم “واعتصموا بحبل الله” بین ما تفرقه‌ای نباید باشد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: دیشب در جمع بزرگ علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس من کاملا یگانگی، برادری و وحدت را مشاهده کردم و این برای بنده به عنوان خادم کوچک شما و برای همه ملت ایران دلگرم کننده است، چرا ما متحد نباشیم؟ ما در یک کشوریم اگر این کشور توسعه پیدا کند از آثار توسعه همه استفاده می‌کنیم و اگر خدای ناکرده در این کشور توسعه نباشد همه ضرر خواهیم کرد، بنابراین برادری و اخوت ما و همچنین دوستی ما باید همواره مستدام باشد.

وی گفت: تلاش این دولت ایجاد وحدت بیشتر، توازن بیشتر و تعادل بیشتر است.

** دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در شرق هرمزگان خواهد داشت

دکتر روحانی تصریح کرد: شما می‌بینید در این استان هرمزگان، طرف شرق یک مقدار محرومیت بیشتر از طرف غرب است و به همین دلیل دولت سرمایه‌گذاری بیشتری به سمت شرق خواهد داشت  برای اینکه این توازن و تعادل در استان و کشور حفظ شود.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما همه ایرانی و مسلمانیم و همه این مردم ان شاءالله باید زندگی بهتری داشته باشند، به امید ایرانی آبادتر و سربلندتر و جاسک به عنوان بندر توسعه یافته زیبای این منطقه در ساحل مکران. درود و سلام بر همه مردان و زنان شاد و موفق و پیروز باشید./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه