دیگر از مسئولین هیچ انتظاری ندارم

نفر سوم وزنه برداری فوق سنگین کشور گفت: حاج محمود شکری در جواب درخواست حمایت مالی من عنوان کرد: مگر نماینده ی شهر کارخانه پول سازی است به من چه ارتباطی دارد شما قهرمانی.

دیگر از مسئولین هیچ انتظاری ندارم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از هفته نامه شریف، سالهاست در گوشه کنار شهر خبر هایی از افتخار افرینی یک وزنه بردار جوان تالشی به گوش میرسد.

در این یادداشت پای درد دل ورزشکار سنگین وزنمان مینشینیم تا بلکه در امر اطلاع رسانی به رسالت خود عمل کرده باشیم هرچند برای اینکار شاید کمی دیر شده باشد و این نشانگر کوتاهی و کم بضاعتی ما رسانه های محلی می باشد اما امیدمان این است که این جستار از سهم و نظر دوستان، مسئولان، خیران، سیاسیون و به خصوص ورزش دوستان و تمام کسانی که افتخار آفرینی برای تالش را مایه ی مباهات و غرور میدانند ، بگذرد و گره ای از بی شمار گره های این وزشکار پر تلاشمان باز شود.

 

گفتنیست که در این مصاحبه به دور از تعارفات و تعریف و تمجید های گاها کلیشه ای ، به واقعیت موجود در ورزش شهرستان میپردازیم .

 

میلاد رنجبر خطاب به مردم تالش می گوید: بزرگترین آرزویم کسب افتخار برای مردم شهرم تالش است.

 

*با سلام اقای رنجبر خودتان برای مخاطبان شریف معرفی کنید.

 

با سلام و عرض ادب و احترام . میلاد رنجبر هستم . متولد ۱۳۷۲ از تالش . در حدود ۸ سال است که وزنه میزنم.

 

*دلیل اینکه به وزنه برداری علاقمند شدید و این ورزش رو دنبال کردید ؟

 

برادر بزرگم محمد رنجبر قهرمان وزنه برداری بود و باعث شد من هم به ورزش وزنه برداری علاقمند شوم. در کودکی همواره احساس میکردم این ورزش روح مردانگی دارد اما بعد از این که برادر بزرگم به دلیل مشکلات مالی در اوج جوانی مجبور به کنار گذاشتن ورزش شد ، مصمم شدم که راه برادرم را ادامه بدهم و به هدفی که او به ناحق نتوانست به ان برسد ، برسم و باعث افتخار و غرور برای برادرم و خانواده و شهرم شوم.

 

* از افتخارات و مقام هایی که کسب کرده اید و همچنان از اخرین وضعیت خود بگویید؟

 

قهرمان ۷ دوره استان در رده های مختلف،سوم نوجوانان کشور در سنندج ۱۳۸۶، دعوت به تیم ملی جوانان ۱۳۸۷، نفر پنجم جام بین المللی نامجو بزرگسالان (در ۱۶ سالگی) ۱۳۸۸، عضویت در تیم لیگ برتری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۱، نفر دوم ارتش های ایران ۱۳۹۱، نفر اول ارتش های ایران ۱۳۹۲، نفر سوم لیگ برتر وزنه برداری در دسته فوق سنگین در فینال مسابقات و در حال حاضر به عنوان سرباز قهرمان در تیم نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت سربازی میباشم.

 

*ورزش وزنه برداری به نظر، ورزش بسیار پر هزینه ای میباشد ، ایا این هزینه ها از درآمد های ورزشی تامین میکنید ؟ یا در کار ورزش به کار دیگری مشغول هستید؟

 

بله همانطور که گفتید این ورزش ، بسیار پر هزینه میباشد و متاستفانه هیچ درامدی از طریق ورزش ندارم و به ناچار برای تامین هزینه ها گاه مجبورم بعد از تمرین کارگری کنم.

 

 

 

همچنین مادرم در طول شبانه روز هزاران گره به دار قالی میزند تا بلکه گوشه ای از هزینه ها تامین شود و من به راحتی بتوانم ورزش کنم . متاستفانه مشکلات مالی و نداشتن شغل متناسب با ورزش بسیار تاثیر منفی بر عملکردم گذاشته است اما همواره توکلم بر خدا است.

 

 

*اخیرا در میان دوستانتان شایع شده بود قصد دارید ورزش را کنار بگذارید ؟

 

بله بی تفاوتی برخی مسئولین و فضای حاکم بر ورزش تالش چنان بی انگیزگی در من به وجود اورد که باعث شد این تصمیم را بگیرم. من واقعا گله دارم …مگر من یک تالشی نیستم مگر حامد مجیدی دوست عزیزم یک تالشی نیست مگر ما اهل این شهرستان نیستیم مگر کسب افتخار توسط ما ورزشکاران مایه ی مباهات و غرور برای شهرستان نیست برای من جای سوال دارد که چرا ورزش در شهر به حاشیه رفته است همانطور که یک شهر به افراد سیاسی و فرهنگی اعم از نویسنده و محقق و موسیقی دان برجسته نیاز دارد به ورزشکار هم نیاز دارد.

 

در ورزش وزنه برداری در سرتاسر ایران پهناور نام من و حامد مجیدی با تالش گره خورده و همه ی ورزشکاران این رشته مارا سفیران تالش در این ورزش میدانند گله ی من ازمسولین و قلم به دستانی است که میتوانند با تدبیرشان به اوضاع ورزش شهر سامان بدهند و زمینه را برای افتخار افرینی ورزشکارن شهرستان فراهم کنند …….. پس از روز ها کلنجار با خودم و لطف مردم عزیز و عشق به تلاش های مادرم و همچنین حمایت مردم تالش که تنها حامیان من بودند باعث شد از این تصمیم منصرف بشوم و در اینجا به مردم تالش قول میدم تا مادامی که افتخاری جهانی برای مردم کسب نکرده ام به تلاشم ادامه خواهم داد.

 

* ایا مسئولین حمایتی از شما میکنند ؟

 

وقتی صحبت از حمایت میشود شاید مردم فکر کنند که با ۵۰ هزار یا ۱۰۰ هزار تومان یک ورزشکار حمایت میشود .خطاب به مسئولینی که از میلاد رنجبر انتظار قهرمانی المپیک دارند میگویم که بدانند هزینه ی وزنه بردار حرفه ای ماهیانه بالای ۲ میلیون میباشد حال منی که بدون هیچ امکاناتی تک و تنها در اتاقی که قبلا رختکن داور ها بوده بدون مربی بدون امکانات اولیه و بدون پشتوانه ی مالی خانوادگی چطور میتوانم به این مهم دست پیدا کنم .

 

از نظر مالی از هیچ نهادی از من حمایت نمیشود اما رییس اداره ی ورزش و جوانان شهر تالش اقای غفاری همواره جویای حال من هستند.

*چه انتظاری از مردم دارید ؟

 

همانطور که در صحبت های اولیه ام گفتم من همواره به خاطر مردم تالش تمرین میکنم و محبت های مردم همواره به من انرژی میدهد مردم دینشان را به من ادا کردند و امیدوارم با دعاهای مردم مقامی جهانی در خور محبتشان کسب کنم.

 

* چه انتظاری از مسئولین دارید؟ مسئولین چه کمکی به شما میتوانند بکنند ؟

 

حقیقتا بگویم دیگر از مسئولین هیچ انتظاری ندارم. بزرگترین مسئول سیاسی یک شهر نماینده شهر میباشد. وقتی نماینده ی یک شهر سر دعوا با ورزش دارد دیگر با بقیه مسئولین کاری ندارم نمونه اش جهد نماینده یمان برای ممانعت از برگزاری بازی های چوکا در ورزشگاه پوریای ولی یا سعی در تغییر رییس اداره ورزش و جوانان است.

 

حاج محمود شکری در جواب درخواست حمایت مالی من عنوان کرد : مگر نماینده ی شهر کارخانه پول سازی است به من چه ارتباطی دارد شما قهرمانی.

 

مگر از حامد مجیدی، فرهاد رحیمی، یاسر عادل دوست و……… بابت افتخار افرینی هایشان تقدیر شد که از میلاد رنجبر بشود؟!

 

من دیگر هیچ انتظاری از مسئولین ندارم با این صحبت هایم اگر مکان تمرینم را هم از من بگیرند باز در مکانی زیر چادر تمرین میکنم … من مصممتر از همیشه به تمریناتم ادامه خواهم داد

 

*در آخر هر چه دل تنگت میخواهد بگو

دستان پر تلاش مادرم را میبوسم از همه دوستان و مردم فهیم تالش بابت حمایت های معنویشان تشکر میکنم.

همچنین از حاج بهمن محمد یاری نماینده سابق و ورزش دوست تالش تشکر میکنم ایشان همواره از حامیان ورزش در تالش بودند امیدوارم همچون گذشته من را وهمچنین سایر ورزشکاران شهر تالش را مورد عنایت و حمایت خودشان قرار بدهند.

در پایان به دوست عزیزم حامد مجیدی که در فینال مسابقات لیگ برتر وزنه برداری ، موفق به کسب عنوان نخست و همچنین عنوان برترین وزنه برادر شد ، تبریک میگویم و از ایشان که همانند برادر بزرگتر از من در این سال ها حمایت کردند تشکر می نمایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه