ابوالفضل شکری
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور:

آغاز پرداخت وام با سود ۴درصد به چایکاران از آذرماه جاری/ حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای در چند سال گذشته احیا شده است

مدیرعامل صندوق توسعه چای کشور گفت: پیش بینی می شود در حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای در طول ۴ سال گذشته احیا شده باشد.

آغاز پرداخت وام با سود ۴درصد به چایکاران از آذرماه جاری/ حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای در چند سال گذشته احیا شده است

محمدرضا طاهرزاده مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن عرض تسلیت به مردم زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: صندوق توسعه صنعت چای یک صندوق جوان و جدیدالتاسیس است و در رابطه با مسائل عمده و تخصصی صنعت چای فعالیت می کند و فعالیت های خدماتی این عرصه را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه عملا فعالیت صندوق از اسفندماه ۹۴ بصورت فراگیر عمل می کند افزود: هم اکنون حدود ۵۰ درصد از کارخانه داران چای از سهامداران صندوق هستند و در مجموع ما دو سری فعالیت داشتیم، یکی دادن تسهیلات بصورت مستقیم به چایکاران و دیگری تسهیلاتی که از ظرف سازمان چای کشور به عنوان عامل عمل کردیم و به کارخانجات و کشاورزان کمک مالی کرده ایم.

طاهرزاده با تاکید بر اینکه تاکنون به بیش از ۱۹ هزار نفر کشاورز چایکار  حدود ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم گفت: از محل عاملیت هم به بیش از ۱۷ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده ایم که آن هم چیزی در حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است و تاکنون در مجموع به ۱۹۸ کارخانه چیزی در حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم و همچنین به ۷ هزار نفر به عنوان ماشین آلات کشاورزی حدود ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بیان اینکه از اوایل آذر پرداخت تسهیلات امسال را آغاز می کنیم اظهار کرد: برای هر هکتار دو میلیون تومان با سود چهار درصد تسهیلات می دهیم به کشاورزان و معمولا هم تا پایان اسفند ماه آماده پرداخت این تسهیلات هستیم البته به شرط اینکه کشاورزان به عاملین ما برای دریافت وام مراجعه بکنند.

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر تسهیلات صندوق یک بخشی هم وام با سیستم بانکی در دستور کار داریم تصریح کرد: در حال تعامل با چند بانک هستیم تا بتوانیم از منابع آنها هم با سود کمتر و زیر ۱۰ درصد وام بگیریم و به کارهای زیربنایی کارخانه داران و کشاورزان تسهیلات پرداخت کنیم.

طاهرزاده با بیان اینکه سود سهام مردم در صندوق چای تا دو سه ماه آینده که مشخص می شود و انشالله تا پایان سال بخشی از سود که سود سرمایه است پرداخت می شود گفت: منتها سود نقدی فعلا پرداخت نمی شود و فقط این سود به سرمایه آنها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بیان اینکه می توان گفت چای ایرانی تقریبا تنها چای ارگانیک دنیا است افزود: چای یک محصول استراتژیک برای ایران است و می تواند کمک زیادی به عرصه تولید و اشتغال و صادرات بکند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از کارهای دلگرم کننده در این چندسال پرداخت به موقع مطالبات و همچنین پرداخت تسهیلات بوده است گفت: پیش بینی ما این است که تاکنون در حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای در طول ۴ سال گذشته باید احیا شده باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه