کوچک نژاد خبر داد؛

فرار متهم اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به آلمان

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی جزئیات فرار «ش.م» متهم اصلی پرونده صندوق ذخیر فرهنگیان را تشریح کرد و گفت: این فرد با برداشتن ۵۰۰ میلیارد تومان پول به آلمان رفته است.

فرار متهم اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به آلمان

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرار «ش.م» متهم اصلی پرونده صندوق ذخیر فرهنگیان، گفت: ما در خصوص فرار متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هشدارهای لازم را داده بودیم.

وی افزود: این فرد در حاضر در کشور آلمان حضور دارد و ما از قوه قضائیه می خواهیم که اموال وی را مصادره کند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درباره دلایل دادن ۵۰۰ میلیون پول به یک فرد گفت: در سیستم بانک سرمایه از این جور مسائل وجود داشته است.

کوچکی نژاد در خصوص زمان فرار این فرد به خارج از کشور گفت: در حین تحقیق و تفحص مجلس، این فرد متوجه اقدامات ما شد و کشور را ترک کرد.

وی افزود: این فرد یکی از متهمان اصلی پرونده تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان است که متاسفانه در حال حاضر در کشور حضور ندارد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: ما از قوه قضائیه می خواهیم که با اتخاذ تدابیری زمینه بازگشت این متهم را به کشور فراهم کند.

کوچکی نژاد گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به اتمام رسیده و هیئت گزارش خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داده است.

وی افزود: این کمیسیون باید گزارش را نهایی و متن آنرا برای قرائت در صحن مجلس تحویل هیئت رئیسه مجلس دهد.

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در زمستان سال گذشته شروع شد که در روند تحقیق و تفحص تخلفات زیادی رسانه ای شد و حتی گفته شد که تنها در بانک سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومان تخلف مشاهده شده است.

اوایل آبان گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی هیئت تحقیق و تفحص نهایی و در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

دفاعیات مسئولان مربوطه و همچنین گزارش مدیران توسعه مدیریت مالی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان بانک سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: افکارنیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه