چرا مسئولین استان وظیفه حمایت مالی از راهیان نور را انجام نمی دهند؟

ابلاغی که وزارت کشور صادر کرده است همه ی مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم شهرستان ها را موظف می کند تا از تمام ظرفیت و امکانات جهت هرچه بهتر برگزار کردن راهیان نور استفاده کنند.

چرا مسئولین استان وظیفه حمایت مالی از راهیان نور را انجام نمی دهند؟

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز، راهیان نور را باید یکی از پرخیر و برکت ترین کارهای فرهنگی پس از دوران دفاع مقدس دانست.

سرهنگ سید علی حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز توضیحاتی درباره راهیان نور امسال ارائه داد.hoseini2

حسینی راهیان نور را همانند گنج بی پایانی دانست که باید تلاش شود برای استخراج ارزش های ناب انقلاب از این گنجینه بهره لازم برده شود.

وی درباره اهمیت راهیان نور گفت: امام خامنه ای درباره اهمیت راهیان نور می فرمایند :”فعالیتی که شما عزیزان در زمینه هدایت و تشکیل کاروان های راهیان نور و خدمات به آنها و دوش گرفتن این کار بزرگ انجام می دهید، حقاٌ در خور ستایش، تمجید و تشکر است” که این نشان دهنده این است که کسانی که راهیان نور را هدایت می کنند چه کار با ارزشی را انجام می دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان درباره کمک های مالی جهت برپایی اردوهای راهیان نور به نامه ابلاغی از  وزارت کشور اشاره کرد، این نامه استانداران محترم استانها را به عنوان رئیس ستاد راهیان نور استان مشخص کرده و همچنین در شهرستان ها این مسئولیت را به عهده فرمانداران گذاشته است. این ابلاغی که وزارت کشور صادر کرده است همه ی مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم شهرستان ها را موظف می کند تا از تمام ظرفیت و امکانات جهت هرچه بهتر برگزار کردن راهیان نور استفاده کنند.

وی آمار  آخرین وضعیت برای اعزام به مناطق جنگی را اینچنین اعلام کرد: حداقل ۱۵.۷۶۵ نفر در بازه زمانی یک ماهه درخواست اعزام به مناطق جنوب دارند که برای پذیرش این افراد به مشکل مواجه شدیم یعنی سقف استقبال بسیار بالاست که ما تلاش می کنیم وضعیت اسکان را طوری تهیه کنیم که بتوانیم همه ی افراد را پذیرش کنیم.

حسینی یکی از مشکلات موجود را کمبود بودجه دانست و افزود: متاسفانه محل اسکان نامناسب برای زائرین، از چالش های پیش رو می باشد . یکی از استانداران قبلی کمک قابل توجهی برای آماده سازی محل اسکانی مناسب برای زائرین انجام داد که در واقع ۱۵درصد این پروژه نزدیک به اتمام می باشد ، از همینجا از استاندار فعلی که ریاست محترم راهیان نور استان گیلان را برعهده دارند تقاضا داریم کمکی بکنند که این محل استقرار زائرین بزرگوار گیلانی درخور شان مردم گیلان به اتمام برسد

وی ادامه داد: اگر این کمک اتفاق بیافتد ما قطعاً قادر خواهیم بود که در طول سال بحث راهیان نور را ادامه دهیم چون به معنایی واقعی یک کار تربیتی بسیار موثر برای فرزندان است که امسال به علت کمبود اعتبار از ۲۴هزار دانش آموز فقط ۱۲هزار نفر به این مناطق اعزام شدند.

hoseini

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه