رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

نقشه‌برداری هوایی از ۲۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بابیان اینکه نقشه‌برداری‌های هوایی از حوزه‌های کشاورزی استان انجام‌گرفته است اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی از ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ۲۷۳ هزار هکتار آن را نقشه‌برداری هوایی انجام دادیم.

نقشه‌برداری هوایی از ۲۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان

به گزارش هشت دی، علیرضا شعبان نژاد شامگاه سه شنبه در برنامه گفت و گو خبری صدا و سیمای گیلان بابیان اینکه نقشه‌برداری‌های هوایی از حوزه‌های کشاورزی استان انجام‌گرفته است اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی از ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ۲۷۳ هزار هکتار آن را نقشه‌برداری هوایی انجام دادیم.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۲۳ هزار ۵۰۰ هکتار را نقشه‌برداری هوایی کردیم و امسال هم حدود ۱۳ هزار هکتار را در اوایل سال شروع کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بابیان اینکه ۴۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی گیلان را به مناقصه بردیم گفت: این مناقصه را به امید خدا در آینده‌ای نزدیک شروع خواهیم کرد.

شعبان نژاد با اشاره به اینکه کمبود اعتبار عامل کندی کار می‌تواند باشد افزود: خدا را شکر از وزارت جهاد کمکی شده و به امید خدا کمک استانداری هم در آینده به دست ما خواهد رسید و این کار ما سرعت خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه نقشه‌برداری هوایی به ما خیلی کمک می‌کند گفت: با اطلاعاتی که به ما در حوزه کشاورزی می‌رسد زمین‌ها سنددار و شناسنامه‌دار می‌شوند و از خشک شدن اراضی جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: نقشه‌برداری هوایی نوع کشت، آبیاری، محل تأمین آب زراعی، مقدار موردنیاز نهادهای کشاورزی و مقدار سالانه تولید محصول که می‌تواند کمکی برای توسعه بخش کشاورزی باشد را مشخص می‌کند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه