حمیدرضا دنیادیده
فرماندار ماسال:

نباید همه امور کشور به دولت واگذار شود/ سازمان‌های غیردولتی نباید برای تشکیلات خود درآمدزایی کنند

فرماندار ماسال گفت: نباید همه امور کشور به دولت واگذار شود بلکه طبق قانون سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید در کنار دستگاه‌های خدماتی به مردم نیز یاری‌رسان باشند.

نباید همه امور کشور به دولت واگذار شود/ سازمان‌های غیردولتی نباید برای تشکیلات خود درآمدزایی کنند

به گزارش ۸دی، محمود قاسم نژاد صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی روز جهانی دیابت با موضوع “خداحافظ دیابت” در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت با اعلام اینکه گیلان پرچم‌دار مبارزه با دیابت در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد است، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی افرادی که دارای دانش، تخصص، تمکن مالی و روحیه خدمت به جامعه هستند با مراجعه به دولت مجوز تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌توانند اخذ کنند.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دستگاه‌های دولتی فعالیت دارند، افزود: نباید همه امور کشور به دولت واگذار شود بلکه طبق قانون سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید در کنار دستگاه‌های خدماتی به مردم نیز یاری‌رسان باشند.

فرماندار شهرستان ماسال با اشاره به فعالیت گسترده مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی با ایجاد ثمن‌ها افزود: امروزه تشکل‌های فراوان مردمی هم چون محیط‌ زیست، مبارزه با ایدز، شناسایی بیماری دیابت و غیره در کشور فعال هستند و فعالیت آن‌ها اکنون منطقه‌ای نیز شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ماسال با اشاره به رویکرد غیرمادی و مالی تشکل‌های مردمی همچون انجمن خیرین حمایت از بیماران دیابتی خاطرنشان کرد: سازمان‌های غیردولتی نباید در قبال فعالیت‌ها برای تشکیلات خود درآمدزایی کنند بلکه باید هزینه‌های در دست تشکل را در راستای جامعه هدف خود مدیریت نمایند.

قاسم نژاد به‌ضرورت گزارش دهی سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی تاکید کرد و گفت: اگر می‌بینید امروزه انجمن خیرین حمایت از بیماران دیابت در سطوح بین‌المللی دارای کرسی و میز خطابه است به‌منظور نظام گزارش دهی آن هست و علاوه بر حمایت‌های دولتی، به‌عنوان تشکل مردمی در منطقه نیز به‌حساب می‌آید.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایش بیماران دیابتی در استان گیلان گفت: فرهیختگان، صاحبان نظران و سخنوران باید سفیران آگهی بخشی بیماری دیابت در استان و شهرستان‌ها باشند.
فرماندار ماسال با تاکید بر اینکه انجمن دیابت باید در محافل عمومی شهرستان‌ها همچون نماز جمعه حضورداشته باشند، افزود: دیابت ام الامراض است و مسئولین باید با انجمنی که در سطوح بین‌المللی فعالیت می کند در آموزش و آگهی بخشی همکاری مجدانه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه