حمیدرضا دنیادیده
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان:

کمیته امداد و انجمن دیابت کشور به‌ تنهایی نمی‌توانند در امر شناسایی و درمان دیابت موفق شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت: انجمن دیابت کشور به‌تنهایی نمی‌تواند در امر آگاهی بخشی و شناسایی دیابت موفق باشد.

کمیته امداد و انجمن دیابت کشور به‌ تنهایی نمی‌توانند در امر شناسایی و درمان دیابت موفق شوند

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی، صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی روز جهانی دیابت با موضوع “خداحافظ دیابت” در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت دیابت را یک بیماری خاموش برشمرد و اظهار داشت: خیلی از شهروندان ایرانی از مبتلا بودن به این بیماری غافل هستند.

وی با اشاره به نقش مخرب بیماری دیابت و از کار انداختن بخش وسیعی از اندام‌های اصلی بدن افزود: در گیلان بیماران دیابتی از فراوانی بالایی برخوردارند که تلاش و مضاعف همه‌جانبه را می‌طلبد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اعلام اینکه انجمن دیابت کشور به‌تنهایی نمی‌تواند در امر آگاهی بخشی و شناسایی دیابت موفق باشد، گفت: کمیته امداد ازجمله نهادی است که افراد تحت پوشش آن علاوه بر عدم تمکن مالی از سلامت کافی نیز برخوردار نیستند و لازم است در حوزه شناسایی دیابت و سلامت اقشار مستضعف بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید از فرصتی که انجمن دیابت برای خدمت گذاری فراهم کرده نهایت استفاده را برد و در آگاهی بخشی و آموزش در جهت درمان دیابت بکوشیم، تصریح کرد: یقیناً می‌توانیم با شناسایی به‌موقع بیماران دیابتی هزینه درمان اقشار مستضعف و بار مالی که بر خانواده و نهادهای حمایتی و همچنین بیمه‌ها تحمیل می‌شود را کاهش داد.

وی همچنین به امضای تفاهم همکاری کمیته امداد با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای شناسایی بیماران مبتلابه سرطان اشاره داشت و گفت: در راستای شناسایی سرطان سعی کردیم افرادی که علاوه بر سرپرست، خود نیز در معرض بیماری قرار داشتند شناسایی و بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور و بالایی که دارند را پرداخت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان به‌ضرورت همکاری مددجویان کمیته امداد با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: باید بیماران دیابتی با همکاری رسانه‌ها و مددکاران کمیته امداد شناسایی و در افزایش خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت، تغذیه، بیمه و درمانشان تلاش مضاعف داشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید از موازی کاری دست کشید، گفت: کمیته امداد و انجمن به‌تنهایی نمی‌تواند در امر شناسایی و درمان دیابت موفق شوند درنتیجه مشارکت مردمی باید توسط کمیته امداد صورت بگیرد تا خدمات‌رسانی به بیماران دیابتی تسریع یابد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه