حمیدرضا دنیادیده
رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور در رشت:

۴ میلیون ایرانی خبر ندارند دیابتی اند!/ روحانیون ظرفیت عظیمی در آگاهی بخشی دیابت دارند

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور گفت: همه فرهیختگان و صاحبان تریبون و مستمع مردم را باید به‌یک‌بار تست قند خون مجاب کنند.

۴ میلیون ایرانی خبر ندارند دیابتی اند!/ روحانیون ظرفیت عظیمی در آگاهی بخشی دیابت دارند

به گزارش ۸دی، شکور امیدی صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی روز جهانی دیابت با موضوع “خداحافظ دیابت” در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت با اعلام اینکه ۱۰ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، اظهار کرد: ۴ میلیون نفر از بیماران دیابتی کشور از اینکه دیابت دارند باخبر نیستند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرهیختگان و صاحبان تریبون و مستمع مردم را باید به‌یک‌بار تست قند خون مجاب کنند، افزود: برای حمایت از بیماران نیازمند دیابتی نیازمند حمایت مسئولین و خیرین هستیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور با تاکید بر اینکه باید کارت هوشمند دیابت در اختیار بیماران دیابتی قرار بگیرد، گفت: بیماران دیابتی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و لازم است بیمه‌ها تنها به درآمدزایی فکر نکنند بلکه در آموزش و دانش‌افزایی نیز مشارکت کنند.

امیدی به ظرفیت عظیم علما و روحانیون در آگاهی بخشی دیابت در کشور اشاره داشت و گفت: در صدر اسلام همه مشکلات مردم در مساجد حل می‌شد چون مردم به روحانیون اعتماد دارد و این مهم باید در مساجد ما نیز فعال شود.

وی به‌ضرورت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بر تست قند خون توسط مردم تاکید داشت و خاطرنشان کرد: حیف است در قرن ۲۱ بیماران دیابتی شناخته‌نشده داشته باشیم که لازم است رسانه‌ها و اصحاب جراید در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش مؤثر و فعالانه داشته باشند چون اهم فعالیت انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور شناسایی بیماران دیابتی کشور است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور با تاکید بر اینکه بیماران مشکوک به دیابت تنها باید آزمایش قند خون بدهند و نیازی به مراجعه به فوق تخصص غدد ندارند، گفت: ۹۵ درصد بیماران دیابتی با قرص درمان می‌شوند و تنها ۵ درصد بیماران هستند که با تزریق انسولین قند خون خود را تنظیم می‌کنند.

امیدی به‌ضرورت همکاری بیمه‌ها تاکید داشت و افزود: بیمه‌ها از تحمیل هزینه نترسند چون بیمه گری بیماران دیابتی ترس ندارد بلکه فقط باید کمک کنند تا بیماران دیابت در کشور زیاد نشود و با پیشگیری و آگاهی بخشی در این امر یاری گر انجمن‌های دیابتی باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید به اطبا گیاهان دارویی بها داد، گفت: گیاهانی مثل بامیه، شنبلیله، آلوورا و غیره بسیار در کاهش بیماری قند تأثیرگذارند و بیماری دیابت نو دوم را به‌راحتی درمان می‌کنند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور به لزوم احترام وزارت بهداشت به طب سنتی تاکید کرد و افزود: متأسفانه با ایجاد دانشکده طب سنتی جلوی فعالیت طب سنتی گرفته‌شده گرچه ما در تلاشیم که طب مکمل باید در کشور تعمیم پیدا کند.

امیدی با اشاره به مظطر بودن بیماران و لزوم در اختیار گذاشتن همه امکانات درمان در اختیار آن‌ها بیان کرد: در یک مرکز درمانی سه میلیارد تومان هزینه یک دستگاه رادیولوژی شده اما آن دستگاه از خدمات‌دهی محروم است و بیمار را به بخش‌های خصوصی سوق می‌دهند.

وی ساختار مدیریت کشور را مریض و معیوب خواند و گفت: انجمن‌ها در کشور فعال هستند و باید دستگاه‌ها حمایت معنوی از فعالان اجتماعی داشته باشند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با تاکید بر اینکه باید قانون‌گذاران از قانون نوشتن دست بکشند و بیشتر در اجرای قانون تاکید کنند، تصریح کرد: ما باید بر قانون‌های نوشته‌شده بیشتر تاکید داشته باشیم و آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه