فعال رسانه‌ای در واکنش به توهین‌های جلایی‌پور؛

ابا عبدالله اشرف بر سخافت زدوبندهای سیاسی است

فعال رسانه‌ای گیلان خطاب به جلایی پور نوشت: پیشنهاد می‌کنم بیش از آنکه در جامعه‌شناسی‌تان چند خیابان بالا و پایین منزل خویش را مطالعه کنید ساعتی در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم زنید تا دریابد ابا عبدالله اشرف بر سخافت زدوبندهای سیاسی و بگو مگوهای چپ و راستی است.

ابا عبدالله اشرف بر سخافت زدوبندهای سیاسی است

به گزارش ۸دی، سید حسین رضویان فعال رسانه‌ای استان گیلان و از مدحان اهل بیت(ع) در واکنش به توهین حمیدرضا جلایی‌پور به زائران اربعین حسینی در یادداشتی نوشت:

به  نام حسینی که دل را به خون میکشد
به درستی امسال هم هدیه‌ای الهی نصیب این حقیر شد تا ساعتی در سرای محبت پنجمین نور به وقت اربعین قدم از زمین خاک برکشیده و در آسمان آرزو از جهان رنج خویش بُـگـسَـلَم.
شاید اگر آنچنان که اجاره دهنده‌گان خطوط ارتباط و همراه، پول از مردم می‌ستانند خدمت هم ارایه می‌نمودند این مسبب می‌شد ساعتی زودتر در رفت و آمد فضای مجازی سخنان خارج از ادب جناب حمیدرضا جلایی‌پور را پیرامون اربعین حسینی استماع کرده و در پاسخش کاغذ بی‌چاره را چرک کنم اما چون قوم ماهیان سرگشته‌گان آبَـند پس هر زمان یکی به طعمه بیافتد ملالی نیست.

حال بخشی از دُر افشانی استاد جلایی‌پور با عنوان «چرا باید به حرکت زائران حسینی احترام گذاشت؟» را مرور  و به تلویح چند نکته را مکتوب می‌کنیم.

«دولت موازی» در جمهوری اسلامی با توجه به ابعاد منفی موجود در جامعه (مثل ضعف پایبندی به ارزش‌های اخلاقی، رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی و خصوصا اعتیاد، ظهور گسترده سبک‌های زندگی غیرحکومتی و…) در پیش چشم مردم با بحران دستاورد روبرو است. اما حضور شورانگیز مذهبی و میلیونی مردم در اربعین و نمایش آن در رسانه‌های عمومی مقداری برای «حاملان دولت موازی» تسکین‌دهنده و روحیه‌بخش است به ایرانیان می‌گوید: ببینید چقدر مردم مذهبی و اخلاقی‌اند! جمهوری اسلامی به مناسبت مراسم اربعین این فرصت را پیدا می‌کند که خدمات حمل و نقل و تغذیه‌ای خود را در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد و اقشار ضعیف هم به عشق امام حسین از این امکانات استفاده می‌کنند و چند روز خاطره‌انگیز را در عراق سپری می‌کنند. به‌عنوان مثال اینجانب سه روز قبل از اربعین شاهد بودم هشتاد در صد امکانات فرودگاه امام خمینی در خدمت زائران امام حسین (ع) قرار گرفته بود. در صورتی‌که معمولا امکانات این فرودگاه اصلی ایران در طول سال در اختیار طبقه متوسط (روبه‌بالا) و طبقه بالا است. اقشاری را پیش از پروازشان در فرودگاه دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی از آن استفاده کنند همان ماشین مدرن بنز حمل جنازه بهشت زهرا است. ولی حالا با بهترین هواپیما یا اتوبوس وی آی پی به کربلا می‌روند. هزینه‌های این مناسک از محل بودجه‌ی عمومی ایران سنگین است. جمهوری اسلامی اگر رابطه خود را با جامعه مدنی‌اش مورد بازنگری قرار دهد می‌تواند اجرای «کل پروژه راهپیمایی اربعین» را به جامعه مدنی مذهبی واگذار کند. در اینصورت مراسم اربعین از بودجه‌ی عمومی تغذیه نمی‌کند و جمهوری اسلامی هم می‌تواند وظائف دولت- ملت و شهروندی را نیز برای همه ایرانیان بهتر انجام دهد! (مشرق نیوز کد خبر ۷۹۶۸۳۵ )

۱- جناب آقای جلائی‌پور استاد معزز جامعه شناسی، هیچ‌کس منکر ابعاد منفی موجود در جامعه ایرانی آنگونه که شما مرقوم نموده‌اید نیست ولی آیا این ابعاد منفی ملموس در عشق علوی است یا مستور در ناکارآمدی نهادهای قدرتی است که اطمینان و اعتماد را از بدنه ملت سلب نموده‌اند؟ آیا این ضعف پایبندی به ارزش‌های اخلاقی، رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی و خصوصا اعتیاد، ظهور گسترده سبک‌های زندگی غیرحکومتی منتج از سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی است یا پیش آمده از ولنگاری متولیان در تربیت صحیح نسلهای متمادی؟

۲- شما در متن خود به سایه بلند دولت موازی اشاره و اربعین را مسکنی برای آن تجویز کرده‌اید اما به واقع کدام دولت موازی؟ آیا گمان کرده‌اید که برای مثال زیارت امام حسین هم امری جناحی است تا خدای ناکرده راستی‌ها بروند و چپی‌ها نه یا اصولگرایان اقبال کنند و اصلاح‌طلبان نه؟ پیشنهاد می‌کنم بیش از آنکه در جامعه‌شناسی‌تان  چند خیابان بالا و پایین منزل خویش را مطالعه کنید ساعتی در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم زنید تا دریابد ابا عبدالله  اشرف بر سخافت زدوبندهای سیاسی و بگو مگوهای چپ و راستی است.

۳- شما در بخشی از متن خود نگاشته‌اید: اقشاری را پیش از پروازشان در فرودگاه دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی از آن استفاده کنند همان ماشین مدرن بنز حمل جنازه بهشت زهرا است. به واقع این مقدار تبختر و خود بزرگ‌بینی از کجا می‌آید؟ باشد حضرت والا! شما ارباب و ملت رعیت! خدا را شکر می‌کنم چند سال دیرتر به دنیا آمدید و بلوغ اجتماعی‌تان قد به دوره شاهی نداد وگرنه فکر می‌کنم با این میزان حقیر شمردن دیگران کارتان بعد ۵۷ به جاهای باریک می‌کشید اینکه شما و اسلافتان در این سالها نتواسته‌اید آنچنان که شان ملت است اسباب آسایش و مرحمت‌شان را فراهم کنید چنان افتخاری نیست که طبقه بالای خود را به رخ زائران حسینی بکشید.

۴- اصلا درک نمی‌کنم چرا به صورت ممتد با نام بردن از جمهوری اسلامی به جای حکومت، حاکمیت را در مصادره مقابل ملت قرار می‌دهید تا منویات خود را تئوریزه کنید؟ گیرم کل پروژه راهپیمایی اربعین را هم به جامعه مدنی مذهبی سپردیم آنوقت منتظریم تا ببینیم چه گلی به سر وظائف دولت- ملت و شهروندی خواهید زد. اما اگر منظورتان همین دست فرمان است که در بقیه امور می‌بینیم خواهشمندم محبت نموده و سرتان به کار خودتان گرم باشد و اجازه دهید ملت از جیب خود عشق را قاطی آب و نان نموده و مسیر نجف تا کربلا را پیاده روند.

استاد عزیز پیشنهاد می‌کنم به جای تحقیر ملت اگر رویایتان را کابوس نمی‌کند در باب جامعه‌شناسی فرهنگی بر این استوار شوید که چه گونه اربعین حسینی از سراسر دنیا آزادگان را با هر سطح سواد و درآمد سوی مرقد حسین می‌کشاند تا بزرگترین اجتماع بشری در کربلا شکل گیرد؟ دعوت می‌کنم به شرط حیات سال بعد در این خیل عظیم باشید تا به چشم ببینید شاه و گدا، بی‌سواد و دانا از سراسر زمین گرد هم می‌آیند تا فقط لحظه‌ای سر به آستان سید‌الشهدا گذارند و به خضوع بگویند السلام علیک یا اباعبدالله…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه