کاهش ۱۸ درصدی کشته های تصادفات جاده ای در” گیلان”

برنامه ریزی و اجرای طرح های متنوع کنترل تخلفات رانندگی در ۱۱ ماه سپری شده از سال منجر به کاهش ۱۸درصدی تلفات ناشی از حوادث جاده ای گیلان شد .

کاهش ۱۸ درصدی کشته های تصادفات جاده ای در” گیلان”

به گزارش ۸دی نیوز،سرهنگ “مهیار رستگار” رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: با توجه به اهمیت موضوع ترافیک و تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری برنامه ریزی مدونی توسط کارشناسان پلیس راه جهت کنترل و کاهش تصادفات جاده ای طراحی شد که ماحصل آن پس از گذشت ۱۱ ماه از سال کاهش ۱۸درصدی کشته های تصادفات جاده ای نسبت به سال ۹۱ بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۷ هزار و ۳۵۹  تصادف در جاده های استان به وقوع پیوسته است، افزود: بر اثر این حوادث رانندگی ۵۰۴  نفر کشته و ۷ هزار و۲۶۵  نفر نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

سرهنگ مهیار رستگار با بیان اینکه طی ۱۱ ماه سپری شده از سال ۱۰۰ نفر انسان بی گناه نیز کمتر از  مدت مشابه سال قبل بر اثر تصادفات جاده ای کشته شده اند، اظهار داشت: این امر بسیار رضایت بخش  بوده هرچند که با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما روند کاهش تصادفات قابل قبول و رو به جلو است.

سرهنگ رستگار گفت: مهمترین علت وقوع تصادفات در ۱۱ ماه نخست سال به ترتیب شامل عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ است که از نظر شرایط و نوع برخورد در این نوع از تصادفات که  به صورت رخ به رخ حادث می شود، شدید ترین نوع تصادفات با صدمات جانی و مالی فراوان را به بار می آورد .

سرهنگ رستگار رئیس پلیس راه استان همچنین خاطر نشان کرد: کسب موفقیت در کاهش تصادفات جاده ای ابتدا لطف خداوند بزرگ بوده که در این راه یاریمان کرد و سپس همکاری و رعایت مقررات توسط رانندگان و هموطنان گرامی سبب شد تا در سال ۹۲ به رقم افزایش میزان سفر شاهد کاهش تصادفات رانندگی در جاده های استان گیلان باشیم .

رئیس پلیس راه استان گیلان اظهار داشت : در راستای ایمنی هرچه بیشتر جاده های استان پلیس راه گیلان با راننده گان حادثه ساز و متخلف بدون اغماض برخورد می نماید به نحوی که در ۱۱ ماهه اول سال۸۴۲ هزار و ۵۵۱ راننده متخلف برابر مقررات اعمال قانون شده اند و ۲۱ هزار و ۸۴۰ دستگاه خودرو و ۱۱ هزار و ۸۴۲دستگاه موتورسیکلت به علت ارتکاب به تخلفات حادثه ساز توقیف همچنین تعداد ۹۴ جلد گواهینامه رانندگانی که حد نصاب نمره منفی آنان ۳۰ و بیشتر بود ضبط شده است.

سرهنگ رستگار در پایان بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سفرهای پر حجم نوروزی از تمامی هموطنان عزیزمان تقاضا دارم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله همچینن رعایت حقوق دیگران و پرهیز از انجانم هر گونه حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز در جاده­ها تردد نمایند تا لحظات خوب و خوشی در کنار خانواده خود سپری کنند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه