بهترین چیزی که از سلامت کلیه ها مراقبت می کند

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) در پاسخ به این سئوال که آب های دارای املاح تا چه اندازه در ایجاد سنگ کلیه تاثیر گذار است؟ گفت: مهم نوع آب نیست که از لوله، بطری و یا چشمه باشد بلکه مصرف زیاد آب است که مانع ایجاد سنگ کلیه شده و آب لوله کشی سالم بهترین مایع جهت مراقبت از کلیه است.

بهترین چیزی که از سلامت کلیه ها مراقبت می کند
به گزارش ۸دی، رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) در پاسخ به این سئوال که آب های دارای املاح تا چه اندازه در ایجاد سنگ کلیه تاثیر گذار است؟ گفت: مهم نوع آب نیست که از لوله، بطری و یا چشمه باشد بلکه مصرف زیاد آب است که مانع ایجاد سنگ کلیه شده و آب لوله کشی سالم بهترین مایع جهت مراقبت از کلیه است.

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) در پاسخ به این سئوال که آب های دارای املاح تا چه اندازه در ایجاد سنگ کلیه تاثیر گذار است؟ گفت: مهم نوع آب نیست که از لوله، بطری و یا چشمه باشد بلکه مصرف زیاد آب است که مانع ایجاد سنگ کلیه شده و آب لوله کشی سالم بهترین مایع جهت مراقبت از کلیه است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر احمد نیا در خصوص اهمیت سلامت کلیه، عفونت ها را از موارد تاثیر گذار در نارسایی کلیه دانست و اضافه کرد: عفونت های غیر معمول به ویژه در کودکانی که کلیه آن ها نارسا است ایجاد مشکل می کند؛ اما در افراد بزرگسال عفونت کلیه کمتر باعث ایجاد آسیب دائمی به کلیه می شود و عفونت های اختصاصی مانند سل می تواند به کلیه صدمه بزند.

وی بیان داشت: تصادفات، ورزش های پرخطر، بیماری های روماتولوژی، بیمارانی که لوپوس و اترروماتوئید دارند می توانند به کلیه بیمار صدماتی وارد کنند.

سرطان های کلیه سلامت کلیه را دچار اختلال می کنند

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) ابراز داشت:  از دیگر موارد که در صورت دو طرفه بودن می تواند کلیه را درگیر کند سرطان های کلیه هستند؛ این بیماری در اوایل علائمی ندارد بر این اساس هر فردی که احساس ناراحتی در پهلوهای خود کرده یا خون در ادرار مشاهده می کند به مراکز درمانی مراجعه تا خدایی نکرده به سرطان کلیه دچار نشود.

دکتر احمدنیا بیان داشت: در این نوع بیماری با مراجعه به هنگام بیمار قبل از درگیری تمام کلیه، با برداشتن توده و قسمتی از آن، کلیه بیمار را حفظ و یا با برداشتن تمام کلیه مبتلا به سرطان از شیوع بیماری به قسمت های دیگر بدن جلوگیری می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آب های دارای املاح تا چه اندازه در ایجاد سنگ کلیه تاثیر گذار است؟ گفت: در گذشته در میان مردم مطرح بود که آب شرب در حال مصرف دارای گچ است در حالی که هیچ مطالعاتی وجود ندارد که اثبات کند آب در ایجاد سنگ تاثیر گذار است.

مصرف زیاد آب در سلامت کلیه تاثیر گذار است

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) بیان داشت: مهم نوع آب نیست که از لوله، بطری و یا چشمه باشد مهم مصرف زیاد مایعات از جمله آب است که مانع ایجاد سنگ کلیه شده و ادرار فرد را به رنگ سفید نشان دهد.

دکتر احمد نیا بیان داشت: افراد برای این که بدانند در طول روز به میزان کافی آب مصرف می کنند یا خیر؟ از نظر علمی باید یک روز در طول هفته ادرار خود را جمع کرده و اگر میزان ادرار در ۲۴ ساعت بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی یا دو نیم لیتر باشد مصرف آب خوبی دارند.

وی به بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بخش اورولوژی بیمارستان قائم (عج) یکی از بخش های بسیار قدیمی است که از گذشته دور و در زمان افتتاح بیمارستان وجود داشته است. این بخش اکنون سرویس دهی بسیار خوبی دارد و تمام خدمات نوین و اقداماتی که برای درمان این بیماران نیاز است را انجام می دهد.

بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) با بخش زنان ارتباط خوبی دارد

 رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) از ارتباط این بخش با بخش زنان خبر داد و گفت: مشورت های بخش زنان و عمل جراحی برای زنانی که آسیب مثانه داشته باشند توسط بخش اورولوژی انجام می شود.

دکتر احمد نیا گفت: سنگ های ادراری در مردان شایع تر از زنان است و عفونت های مثانه در زنان شایع تر از مردان می باشد.

وی با تاکید بر رعایت نکات عنوان شده جهت داشتن کلیه هایی سالم گفت:  ورزش برای سلامتی عمومی بسیار عالی است و در پیشگیری از بیماری های کلیه مجاری ادراری نیز کمک کننده می باشد. ورزش موجب جلوگیری از دیابت و ایجاد سنگ کلیه می شود.

آلودگی هوا به شکل غیر مستقیم کلیه ها را دچار مشکل می کنند

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان قائم(عج) افزود: آلودگی هوا به شکل غیر مستقیم در ایجاد بیماری های کلیوی تاثیر گذار است و دستگاه ادراری به شکل غیر مستقیم از آلاینده های محیطی متاثر می شود. برخی مواد سمی موجود در کارخانه رنگ سازی شانس ابتلا به سرطان مثانه در افراد را افزایش می دهد.

چربی در ایجاد نارسایی کلیه به شکل غیر مستقیم تاثیر گذار است

دکتر احمد نیا بیان داشت: چربی در ایجاد بیماری های کلیه به صورت مستقیم نقشی ندارد؛ اما باعث رسوب در رگ ها و ایجاد فشار خون  می شود؛ که فشار خون در ایجاد نارسایی های کلیه به صورت مستقیم تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: افرادی که تا کنون به نارسایی های کلیه دچار نشده اند مراقبت لازم را داشته باشند؛ اما افراد مبتلا بدانند این نارسایی به معنای دیالیز و پیوند کلیه نیست و باید از این پس مراعات کنند تا کلیه بیشتر صدمه نبیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه