شرط امارات برای خرید هواپیما از ایرباس

مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات گفت: این شرکت به شرطی از ایرباس هواپیما می‌خرد که این تولیدکننده فرانسوی خط تولید ایرباس A380 را حداقل تا ۱۰ سال آینده فعال نگه دارد.

شرط امارات برای خرید هواپیما از ایرباس

به گزارش ۸دی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات گفت: به شرطی از ایرباس A380 می‌خریم که این شرکت نیز تضمین دهد خط تولید این هواپیما را حداقل تا ۱۰ سال آینده متوقف نکند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، تیم کلارک که در حاشیه نمایشگاه هوایی دبی سخن می‌گفت ادامه داد: احتمالا این شرکت هوایی اماراتی به دنبال محکم کردن قرارداد خود برای خرید بوئینگ ۷۸۷ از آمریکا باشد و احتمالا در آینده تعداد بیشتری از این هواپیماهای سایز متوسط خریداری خواهد کرد.

ایرباس امیدوار است سفارش جدید هواپیمای امارات بتواند بخشی از کمبود سفارشات برای خط تولید هواپیمای A380 جبران کند.

نمایندگان حاضر در نمایشگاه هوایی دبی اعلام کردند احتمالا ایرباس برای بستن قرارداد با اماراتی‌ها شرط آنها را قبول خواهد کرد.

کلارک تاکید کرد:‌ ما به مذاکره با ایرباس ادامه خواهیم داد.

شرکت ایرباس در حال بازنگری برای تجدیدنظر در برنامه‌های تولید خود است؛ چراکه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی صرفه اقتصادی استفاده از هواپیمای کوچک را برای شرکت‌های هوایی بیشتر کرده و عملا سفارش این نوع هواپیماها را کاهش داده است.

کلارک ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A380 در ناوگان هواپیمایی شرکت امارات که تحت مالکیت دولت دبی قرار دارد، وجود دارد، نگرانی‌ها نسبت به توقف تولید این نوع هواپیما در میان مقامات اماراتی وجود دارد.

کلارک گفت: ایرباس باید تضمین قرص و محکمی برای راحت کردن خیال مقامات هواپیمایی ایرباس ارائه دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه