در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی گیلان؛

آیت الله قربانی: میرزا کوچک روح انقلابی داشت/ گیلان مفتخر به تقدیم ۸ هزار شهید به اسلام است

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی و طلبه گیلان در رشت با تاکید بر اینکه قیام و سکوت هر انسانی باید برای رضای خدا باشد، اظهار کرد: اگر خدمت هر انسانی با در نظر رفتن رضای خدا وجود نداشته باشد زندگی بشریت زندگی حیوانی بود.

آیت الله قربانی: میرزا کوچک روح انقلابی داشت/ گیلان مفتخر به تقدیم ۸ هزار شهید به اسلام است

به گزارش خبرنگار ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی و طلبه گیلان در رشت با تاکید بر اینکه قیام و سکوت هر انسانی باید برای رضای خدا باشد، اظهار کرد: اگر خدمت هر انسانی با در نظر رفتن رضای خدا وجود نداشته باشد زندگی بشریت زندگی حیوانی بود.

وی با تاکید بر اینکه زندگی هر انسانی باید رنگ و بوی ولایی و معنوی داشته باشد، افزود: اگر معنویت و حب به ائمه معصومین و پیامبران وجود نداشته باشد زندگی بشریت معنایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به حرکت عظیم ملت‌های مسلمان در اربعین گفت: در ایام اربعین دنیا به مکتبی توجه کرد و فهمید که اسلام بشریت را تنها به خوردن و شهوت‌رانی مشغول نمی‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مکتب حسینی عزت خواه، مبارزه با ظلم و ستم و عدالت‌خواه است، خاطرنشان کرد: مکتب اسلام با شهادت امام حسین علیه‌السلام زنده شده و دنیا می‌داند که احیا انسانیت و اخلاق، انسان‌هایی همچون امام حسین علیه‌السلام را می‌طلبد تا در این راه خون نثار کنند.

آیت‌الله قربانی به حرکت عظیم امام خمینی (ره) و روشنگری‌های پیامبرگونه قیام آن بزرگ‌مرد تاریخ اشاره کرد و گفت: امام خمینی روشنگری کردند و مردم نیز روشن شدند و اگر فلسفه امام و روحانیون نبود عزت و شرف ایرانی و فرهنگ جمهوری اسلامی امروز وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه مواضع امروز دین و جمهوری اسلامی ایران در جهان بالاتر از موشک است، افزود: امروز در سایه گفتمان جمهوری اسلامی هست که رزمندگان و شهدای شاخص کشور را ساخته می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اعلام اینکه شهید میرزا کوچک یک شهید روحانی بوده و یک طلبه باسواد به‌حساب می‌آید، افزود: شهید میرزا کوچک روح انقلابی داشت و درزمانی که گیلان محل تاخت‌وتاز روس‌ها شد، احساس کرد باید برای احیای دین و ایران قیام کند.

 

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از میرزا به‌عنوان مینیاتور انقلاب اسلامی یاد می‌کند، خاطرنشان کرد: گرچه درزمانی از میرزا به‌عنوان یاغی و سارق نام می‌برند اما میرزا کوک به همه ثابت کرد که دنبال تشکیل حکومت دینی بر پایه مردمی بود.

آیت‌الله قربانی بابیان اینکه گیلان مفتخر است ۸ هزار شهید تقدیم اسلام کرده، افزود: ما به‌عنوان یک گیلانی باید افتخار کنیم که یک گیلانی درراه مبارزه با استکبار و درراه امام حسین(ع) قیام کرده است و یقیناً باید یاد و نام ۱۵۰ شهید گیلانی که در راه میرزا قیام کرده و شهید شده‌اند گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند
((شهید میرزا کوچک روح انقلابی داشت)) میرزاکوچک روح انقلابی داشت؟! یعنی تنها با روح انقلابی داشتن میتوان یک نهضت به راه انداخت تا هفت سال در سخت ترین شرایط و در بدترین برهه از زمان در حالی که در محاصره مثلت تاریکی استبداد داخلی و استعمار خارجی روس انگلیس قرار داشت, عرصه را بر دشمن تنگ کند؟ اصلا او یک انقلابی به تمام معنا بود.
در حاشیه