صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع کارگران ایران پوپلین برای دومین روز پیاپی در رشت / کارگران حقوق نگرفته‌اند مدیر عامل مشاور میلیونی استخدام کرده

صبح امروز کارگران شرکت ایران پوپلین برای دومین روز پیاپی در اعتراض به عدم دریافت حقوق در ۳ ماه گذشته روبروی این شرکت در رشت تجمع کردند.

تجمع کارگران ایران پوپلین برای دومین روز پیاپی در رشت / کارگران حقوق نگرفته‌اند مدیر عامل مشاور میلیونی استخدام کرده

به گزارش هشت دی، صبح امروز کارگران شرکت ایران پوپلین گیلان برای دومین روز پیاپی در اعتراض به عدم دریافت حقوق در ۳ ماه گذشته در مقابل ساختمان این شرکت در ابتدای جاده تهران در رشت تجمع کردند.

این کارگران که ۳ ماه است حقوق نگرفته‌اند پارچه‌نوشته‌هایی را برای رساندن صدای خود در مقابل درب ورودی شرکت نصب کرده‌اند که روی آنها نوشته شده اس: ” ما کارگران ایران پوپولین ۳ ماه است حقوق نگرفته ایم، زن و بچه مان گرسنه‌اند، چه کسی پاسخگوست؟؟؟ “.

یکی از کارگران معترض در این تجمع در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره علت تجمع کارگران معترض اظهار داشت: مشکلی که داریم این است که سه ماه حقوق نگرفته‌ایم هیچ یک از مسئولان استانی و شرکت در این خصوص پاسخگو نیستند.

وی با اشاره به اینکه ساختار قراردادهای ما را نیز تغییر داده‌اند افزود: تاکنون قراردادهای ۳ ماهه می‌بستیم اما اکنون قراردادهای کار ما به دستور مدیر شرکت یک ماهه شده است.

این معترض با تاکید بر اینکه متاسفانه ما انجمن صنفی نداریم گفت: علت این تجمع هم همین مسئله است که ما نماینده‌ای نداریم که از طرف ما حرف بزند، تنها یک کمیته انضباطی داشتیم که آن را هم مدیر شرکت منحل کرد به واسطه اینکه یکبار همکاران ما تحصن کرده بودند.

وی با بیان اینکه ما نباید تاوان اشتباه مدیران را بپردازیم گفت: وقتی می گوییم چرا حقوق نمی‌دهید جوابشان این است که داریم بدهی‌های مدیران گذشته را می‌دهیم، داریم پول برق و آب و گاز را می‌دهیم، در حالی که شرکت ۳ شیفت به کوب کار می‌کند، چطور می‌شود ورودی دارد اما خروجی ندارد.

این کارگر معترض با اشاره به اینکه بیمه سال ۹۵ ما را پرداخت نکرده‌اند افزود: یعنی اگر الان ما را از شرکت بیرون کنند تامین اجتماعی حقوق بیکاری به ما نمی‌دهد، خواسته ما حق و حقوق ما است، ما در قبال کار پول می‌خواهیم، اما متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه در حالی که پول ما را نمی دهند افرادی را به عنوان مشاور و مدیر روابط عمومی با حقوق های میلیونی استخدام می کنند گفت: چطور می شود شرکتی که درآمد ندارد مدیر عاملش ماشین شاسی بلند سوار است، سال گذشته ۹۵ میلیون تومان از پول شرکت دادند ماشین خریدند، ۳۰۰ میلیون به بهانه گردشگری خرج مهمانسرا کردند در حالیکه تا کنون یک نفر هم توریست نیامد.

این معترض اظهار کرد: تنها خواسته ما این است شرایط برگردد به حالت قبلی، اعتقاد ما این است که باید شرکت را مانند قبل به کارگران بدهند تا اداره کنند، سال ۸۹ شورای تامین مصوبه ای داشت و شرکت را یک سال به کارگران سپرد، این یک سال بعدش تبدیل شد به سه سال، ما در این سه سال نه تنها این مشکلات را نداشتیم بلکه سود دهی هم داشتیم، حقوق مان سرموقع بود، بیمه ما پرداخت می شد، اضافه کار پرداخت می شد، کسی اخراج نمی شد ولی الان تا یک نفر حرف می زند فورا او را بیرون می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه