نماینده مردم انزلی:

اگر راه‌آهن گیلان به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد

نماینده مردم انزلی گفت: اگر راه‌آهن به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد چون برای این خط ریلی دو میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شده است.

اگر راه‌آهن گیلان به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرنگار ۸دی، حسن خسته بند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به فضای بی‌پولی در جامعه اظهار کرد: گزارش‌هایی که از سوی مسئولان برنامه‌وبودجه ارائه‌شده باید در اختیار مدیران کل استان قرار بگیرد و واقعی و غیرواقعی بودن آن‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تناقض آماری در خصوص نرخ بیکاری شهرستان افزود: عنوان‌شده نرخ بیکاری در انزلی تک‌رقمی شده اما من سند دارم که در حال حاضر ۲۳ درصد مردم شهرستان و واجدین شرایط کار بیکار هستند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاستی‌ها در رابطه با تالاب انزلی گفت: برای ساماندهی تالاب انزلی حدود ۹ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم اما این در حالی هست که دو میلیارد تومان فقط برای تالاب جلسه گذاشته‌ایم و حرف زده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: در ۲۳ هکتار از تالاب انزلی رسوب‌گذاری شده و نباید با سهل‌انگاری همان قضیه خشکی دریاچه ارومیه برای ما پیش بیاید.

خسته بند با اشاره به فاضلاب انزلی، کنارگذر انزلی-رضوانشهر و ماهی در قفس گفت: توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهرستان بندرانزلی نیازمند اعتبارات و منابع بیشتر است و دولت باید توجه بیشتری در این حوزه‌ها داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه دولت به ناجیان غریق در دریای و سواحل انزلی اشاره داشت و گفت: موضوع نجات‌غریق در انزلی با ۱میلیارد تومان حل می‌شود اما باید گفت جمعیت ناجیان غریق روزبه‌روز در حال کاهش است و اکنون از ۲۷ نفر به ۶ نفر رسیده‌اند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین اشاره‌ای به موضوع بیمه صیادان و صاحبان پره پرداخت و گفت: قرار بود در راستای هدفمندی یارانه‌ها دولت صاحبان و فعلان پره را بیمه کند اما با نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته کار بیمه صیادان سخت‌تر شد است.

وی از عدم اختصاص بودجه به مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت: قرار بود ۳۰ میلیارد تومان سازمان برنامه بودجه به بیمارستان‌ها بدهد و همین مقدار نیز وزارت بهداشت مکلف بود بپردازد اما بااینکه وزارت بهداشت ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده متأسفانه از تخصیص اعتبار سازمان برنامه‌وبودجه خبری نیست و وضعیت درمان استان بسیار خطرناک است و هرلحظه امکان اعتصاب کارکنان و کادر پزشکی وجود دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس به واگذاری راه‌آهن به شرکت چینی تاکید کرد و گفت: اگر راه‌آهن به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد چون برای این خط ریلی دو میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شد است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه