سخنگوی دولت در جلسه شورای برنامه ریزی استان:

بزرگترین پروژه ریلی کشور در مسیر قزوین رشت در حال رقم خوردن است

نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه ایران روزانه به صورت متوسط ۲۶۳۸ هزار بشکه نفت صادر می کند، گفت: با تقلیل قیمت هر بشکه نفت به نیمی از آن عددی که در گذشته بوده منابع مالی کشور تامین می شود.

بزرگترین پروژه ریلی کشور در مسیر قزوین رشت در حال رقم خوردن است

به گزارش خبرنگار ۸دی، نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه ایران روزانه به صورت متوسط ۲۶۳۸ هزار بشکه نفت صادر می کند، گفت: با تقلیل قیمت هر بشکه نفت به نیمی از آن عددی که در گذشته بوده منابع مالی کشور تامین می شود.
وی با اشاره به تامنی منابع ۴۷ دلاری از نفت در حال حاضر گفت: منابع نفتی هم که اکنون در اختیار دولت، مردم و مجلس هست به نصف تقلیل پیدا کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه هنوز شرایط کشور به گونه ی است که وابستگی به نفت قطع نشده است، گفت: کاهش نفت و مقدار منابع نفتی که در بودجه به آن عمل شده در حد ۲۴ میلیارد دلار بوده است.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه توسعه متوقف نشده اما درآمد کشور کاهش پیدا کرده، گفت: توسعه کشور با تقلیل درآمد ۲۶ درصد از ۴۱ درصد در حال رقم خوردن است.
نوبخت با تاکید بر اینکه برای افزایش منابع داخلی می توان از فاینانس و مالیات بهره گرفت گفت: از رشد ۸ درصد توسعه کشور باید ۲.۵ درصد آن از افزایش بهره وری مدیران اختصاص پیدا کند.
وی از عدم هماهنگی و همکاری آمریکا با ایران در صورت همکاری های اروپا انتقاد کرد و گفت: با اینکه ما توانسته ایم اروپا را مجاب به سرمایه گذاری کنیم اما آمریکا هماهنگ نیست و همه می دانند که سیستم حزبی آمریکا تغییر کرده و ما نمی توان صرفا منتظر سرمایه گذار خارجی باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچین از انتشار اوراق مالی برای تامین کمبود منابع خبر داد و گفت: برای اینکه کار های اجرایی کشور متوقف نشود در کنار نفت و مالیات منبعی با توافق مجلس با عنوان اوراق مالی تعریف کردیم چون این اوراق بهترین تامین منابع در این مقطع زمانی است.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه حدود ۴۰ میلیارد تومان از بدهی های پیمانکاران با انتشار اوراق مالی تامین شده، تصریح کرد: اوراق دولت دارای ۱۷.۵ درصد سود برای پیمانکار است و ما سال گذشته ۲۹۴ هزار میلیارد تومان از این اوراق را منتشر کرده ایم.
نوبخت کل پول طرح های عمرانی در سال ۹۲ را ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد گفت: اعتبارات پروژه های عمرانی با رشد قابل توجه به ۷۰ درصد رسیده است.
وی همچنین به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۴ هزار میلیارد هزینه خرید گندم تضمینی بوده که اکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان در بین گندم کاران اختصاص پیدا کرده است و هیچ گندم کار طلبکاری نداریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از روند کلنگ زنی و شروع پروژه های عمرانی در کشور در گذشته انتقاد کرد و گفت: الا ماشاءالله در دولت های ماضی پروژ های کلنگ خورده و نیمه کار در کشور وجود دارد که طبق آخرین گزارشات ۶۶ هزار پروژه نیمه تمام و کلنگ خورده در دست ما مانده است.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه بودجه سال ۹۷را به وقت به مجلس خواهم برد، گفت: نمی توانم بودجه را قطره چکان برای دستگاه های تخصیص دهیم و در سال جاری تصمیم گرفته شده با اولویت بندی بودجه های را اختصاص دهیم.
نوبخت به اهمیت شبکه ریلی کریدور شمال جنوب تاکید کرد و گفت: برخی راه آهن ها دو نقطه را به هم وصل می کنند اما اهمیت هیچ کدام به اندازه کریدور شمال، جنوب نمی رسد.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت این پروژه تنها به شهرستان ها و استان گیلان منحصر نیست گفت: در سفر اخیری که رئیس جمهور روسیه به ایران داشت موضوع راه آهن شمال جنوب مورد توجه رئیس جمهوری روسیه بود و آن ها نیز منتظر هستند تا این پروژه عملیاتی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افتتاح راه آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: همه باید کمک کنند تا ریل گذاری راه آهن تسریع شود و نمایندگان مجلس و مدیران شهرستان ها نیز باید در راستای استملاک و آزاد سازی مسیر های ریل تلاش های مضاعف داشته باشند.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه بزرگترین پروژه ریلی کشور هم اکنون در مسیر قزوین رشت در حال رقم خوردن است، گفت: هیچ یک از همکاران ما در دولت مانع از تسریع احداث راه آهن نیستند و هم بر تعجیل در ساخت آن اهتمام و انسجام دارند.
نوبخت از تحقق ۲۹۶ درصدی درآمد ها و طرح های عمرانی در کشور خبر داد و گفت: انتقادات در خصوص تحقق بودجه عمرانی کشور بسیار زیاد است اما بازگشایی آزاد راه منجیل گواه بر تحق درآمد ها هستند.
وی با انتقاد از اعلام موضع برخی از نمایندگان گیلان و غیر منصفانه برخورد کردن در رابطه با تخصیص منابع کشور گفت: قرار نیست اعتباری که برای گیلان گذاشته می شود مورد نقد نمایندگان و مسولین سایر استان ها قرار بگیرد چون گیلان هم سهمی از اعتبارات ملی دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه پول و منابع مالی کم است اما باید به عدالت توزیع شود، افزود: کسانی که گزارش های ما را قبول ندارند از خزانه و یا وزارت راه سوال کنند که چقدر از منابع کشور در حوزه وزارت راه و شهر سازی هزینه شده است.

سخنگوی دولت از تخصیص ۱۱۴درصدی اعتبار به وزارت راه و شهر سازی خبر داد و گفت: معدل دریافت اعتبارات وزارت راه و شهر سازی از دولت بیش از ۱۱۴درصد است اما ممکن است در برخی از بخش ها بالای ۲۰۰ درصد و یا در برخی ازبخش ها کمتر از ۲۰ درصد اعتبار تزریق شده باشد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه