نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

تالاب امیر کلایه دستخوش حوادث ناگواری شده/ باید فکری به حال بازار برنج‌کاران و چای‌کاران شود

نیکفر گفت: علیرغم همه توجه ای که سازمان برنامه‌وبودجه به کشاورزان دارد اما نگرانی‌های کشاورزان برطرف نشده و باید فکری به حال بازار هدف برنج‌کاران و چای‌کاران بشود.

تالاب امیر کلایه دستخوش حوادث ناگواری شده/ باید فکری به حال بازار برنج‌کاران و چای‌کاران شود

به گزارش خبرنگار ۸دی، ذبیح نیک فر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان بر ضرورت اتصال شرق گیلان به مازندران تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه روزانه یک‌میلیون نفر مسافر از شرق گیلان به غرب استان مازندران در حال تردد هستند اما توجه به این راه مواصلاتی در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به حل مشکلات مواصلاتی بین سیاهکل و لاهیجان افزود: وزارت راه و شهرسازی آزادراهی را دنبال می‌کند که از لاهیجان و سیاهکل عبور می‌کند اما باید توجه به نیاز شهرستان در آن لحاظ شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین به نیاز شهرستان لاهیجان در رابطه با داشتن سد لاستیکی تاکید کرد و گفت: معمولاً هر شهرستانی برای تأمین آب موردنیاز شرب و زراعی نیاز به سد لاستیکی دارد اما شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل از این نعمت محروم هستند که ما تقاضا می‌کنیم دولت در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب‌ها در لاهیجان گفت: در بارش باران اخیر شهرستان لاهیجان با بارش ۲۸۸ میلی‌متری باران همراه بود که سیلابی در شهرستان به راه افتاد درحالی‌که می‌توانستیم با مدیریت صحیح آب را برای زراعت کشاورزان ذخیره کنیم.

نیک فر با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی زباله در استان گفت: فاضلاب و پسماند اکنون در لاهیجان و سیاهکل بحرانی هست و وارد مباحث امنیتی شده‌ایم و لازم است در این زمینه ورود دولت جدی باشد تا شاهد بحران بیشتر نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین به رانش کوه، برف و پیشرفت آب دریا در حوزه انتخابیه خود اشاره داشت و گفت: در راستای مدیریت بحران کمکی به شهرستان نشده و از هر طرف شهرستان لاهیجان تهید می‌شود.

وی همچنین به تصرف تالاب امیر کلایه و تغییرات اعمال‌شده در آن اشاره داشت و گفت: تالاب امیر کلایه دستخوش حوادث ناگواری شده و با ابراز تأسف باید گفت ۳۰۰ هکتار از آن به تصرف درآمده و سر دهنه خروجی آب به دریا آن نیز با مشکلاتی همراه شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل همچنینی به مشکلات برنج‌کاران و چای‌کاران اشاره داشت و گفت: علیرغم همه توجه ای که سازمان برنامه‌وبودجه به کشاورزان دارد اما نگرانی‌های کشاورزان برطرف نشده و باید فکری به حال بازار هدف برنج‌کاران و چای‌کاران بشود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه