ادعای یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا علیه ایران

یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا مدی شد موشکی که شنبه هفته گذشته در نزدیکی فرودگاه ریاض مورد رهگیری قرار گرفته، از ایران و دارای نشانه‌هایی از این کشور بوده است.

ادعای یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا علیه ایران

به گزارش ۸دی به نقل از راشاتودی، یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا مدی شد موشکی که شنبه هفته گذشته در نزدیکی فرودگاه ریاض مورد رهگیری قرار گرفته، از ایران و دارای نشانه هایی از این کشور بوده است.

این در حالی است که کاخ سفید در بیانیه‌ای روز چهارشنبه همراستا با ادعاهای مقام‌های سعودی بر نقش ایران در حمله موشکی ارتش یمن به فرودگاه تأکید اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعاهای طرف سعودی ابراز تردید کرد.

شنبه حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شنبه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد.گروه انصار الله یمن متعاقب این حمله موشکی اعلام کرد این حمله با موفقیت به هدف برخورد کرده است در حالی که بنا به ادعاهای سعودی ها آنها موشک بالستیک شلیک شده از سوی انصار الله را در آسمان رهگیری و منهدم کرده‌اند.

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان با متهم کردن ایران به دست داشتن در این اقدام، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. مقام‌های عربستان از جمله ولیعهد این کشور، آن را «اقدام جنگی» از سوی ایران توصیف کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه