آیت الله رمضانی در کربلای معلی:

استکبار از اربعین می ترسد و آن را سانسور می کند/ پیاده روی اربعین نمایش قدرت ماست/ حسین جان داد تا جهان در جهل غوطه ور نباشد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بالاخره یک جا باید فقر و ظلم تمام شود و در همین راه حسین جان داد تا جهان در جهل غوطه ور نباشد.

استکبار از اربعین می ترسد و آن را سانسور می کند/ پیاده روی اربعین نمایش قدرت ماست/ حسین جان داد تا جهان در جهل غوطه ور نباشد

به گزارش ۸دی؛ آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم قرائت زیارت اربعین در موکب نور الزهرای گیلان در کربلا معلی با تأکید بر حفظ وجهه مردمی برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: اینکه اصرار مى شود در مسیر کربلا به نجف در اربعین حسینی پیاده روی شود به این دلیل است که در روایات برای هر قدم زیارت اربعین ثواب زیادی نوشته می شود.

وی با اشاره به اینکه هر چند پذیرایی های مختلف وجود دارظ اما این زیارت به راحتی دیگر زیارت ها نیست افزود: زیارت پیاده روی اربعین یک نوع تمرین برای یک کار بزرگ است و در حین این تمرین نوعی ایجاد مانور می شود و قدرت ما به رخ کشیده می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دنیای استکبار از این مانور ما می ترسد و به همین دلیل این همایش بزرگ را سانسور می کنند.

رمضانی با بیان اینکه ائمه ما را در سنین جوان از دست دادیم و خداوند متعال حجت آخر را به همین راحتی عرضه نمی کند بلکه باید شرایطش فراهم شود اظهار کرد: خداوند می خواهد دستگاه عدالت فراگیر در جهان تشکیل شود و برای این کار باید یک مانور بزرگ برگزار شود.

وی  با تاکید بر اینکه ما در دو بعد باید تمرین کنیم که یک بعد از از آن شناخت نفس خود است و بهترین معرفت به خودمان است و این موضوع در مسیر اربعین باید تکمیل شود گفت: بعد دیگر تمرین و ادب اجتماعی است و لازمه آن تقوا و تربیت فردی است، برخی در این مسیر رد می شوند و در ۴ سال یک انقلاب فردی در چنین آدمی ایجاد می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بالاخره یک جا باید فقر و ظلم تمام شود و در همین راه حسین جان داد تا جهان در جهل غوطه ور نباشد.

رمضانی تصریح کرد: در نگاه دینی ما مشکلات افراد مشکل همه است و برای نهادینه شدن این مشکل باید تربیت اسلامی ایجا شود و اربعین زیارت مخصوص تمرین در این جهت است و زمینه این را فراهم می می کند که ظلم ریشه کن و تربیت اسلامی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام رضا وقتی نام امام زمان را می شنید بلند می شد افزود: آمدن آن بزرگوار آرزوی همه اولیاء و پیامبران بوده است.

نماینده ردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان درباره پذیرایی عراقی ها از زوار اربعین در مسیر نجف تا کربلا گفت: مردم عراق همه امکانات خود را بدون منت در اختیار زوار قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دشمن می داند تعداد ایرانیانی که مایل بودند در راهپیمایی اربعین حاضر شوند ولی به هر دلیل نتوانستند، چندین برابر کسانی که به کربلا رفته اند. الهام گرفتن از امام حسین برای دشمنی که استقلال ایران را نشانه رفته است وحشتناک است. دشمن می داند که یک آزاده معتقد می تواند مقابل انبوهی از غربگرایان سست عنصر بایستد. دشمن حق دارد از راهپیمایان اربعین بترسد
در حاشیه