حمیدرضا دنیادیده
نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان در گفتگو با 8دی:

آغاز مبارزه با ظلم و فساد جهانی با شهادت اباعبدالله الحسین(ع)/ حضور در راهپیمایی اربعین توفیق خاص خدا به بندگان مخلص است

بصیری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) را آغاز مبارزه با ظلم نام برد و گفت: حضور در راهپیمایی اربعین توفیق خاص خدا به بندگان مخلص است.

آغاز مبارزه با ظلم و فساد جهانی با شهادت اباعبدالله الحسین(ع)/ حضور در راهپیمایی اربعین توفیق خاص خدا به بندگان مخلص است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت به مقدس بودن عدد چهل و شکیبایی اهل‌بیت امام حسین علیه اسلام در ایام اسارت اشاره داشت و اظهار کرد: باید درنگ و تأمل داشت که پس از عاشورای سال ۶۱ چه مصائبی بر آل الله تحمیل‌شده است.

وی به زیارت جابر بن عبدالله انصاری اشاره کرد و افزود: زیارت صحابه پیامبر ازجمله جابر بن عبدالله انصاری در اولین اربعین شهادت امام حسین علیه‌السلام برای همه مشهود است و هیچ‌کس بر این موردشکی ندارد و مرود بحث هم نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان به روایتی از امام حسن عسگری علیه الاسلام در رابطه با بزرگداشت اربعینی حسینی اشاره کرد و گفت: حضرت نشانه‌های مومن را پنج رکن می‌شمارند و یکی از آن‌ها را زیارت امام حسین علیه‌السلام در اربعین نام می‌برند.

بصیری به قرائت زیارت اربعین در روز اربعین تاکید کرد و افزود: بسیار سفارش شده که زیارت اربعین در چهلمین روز از شهادت امام حسین علیه‌السلام خوانده شود و این زیارت در کتاب شیخ عباس قومی هم ذکرشده است.

وی به حضور ملت‌های غیرمسلمان و غیر شیعه در جمع راهپیمایان اربعین حسینی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بسیاری از ادیان و مذاهب دینی در راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا شرکت می‌کنند و این حضورشان جلوه‌ای خاص به این حرکت عظیم می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان حضور در راهپیمایی اربعین را توفیق خاص خدا به بندگانش برشمرد و گفت: حضور پابرهنه زائران اربعین در کربلا و قرار گرفتن در سیل خروشان ملت‌های عاشق توفیق خاص الهی به بندگان مخلص است.

بصیری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را سرمایه عظیمی در تاریخ اسلام و تشیع خواند و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی سرمایه عظیمی از سوی اهل‌بیت سلام‌الله علیها به مسلمانان هست و باید این سرمایه عظیم موردتکریم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام با شهادتش راه مبارزه با استکبارستیزی و ظلم و فساد را آغاز کرده افزود: همه مسلمانان باید در سفره امام حسین علیه‌السلام حاضر شوند و با درک فضائل اباعبدالله مسیر روشنی را برای آینده اسلام رقم بزنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به پرشور شدن حرکت امسال راهپیمایی اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته گفت: در دانشگاه گیلان درگذشته تعداد محدودی از دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کردند اما در سال جاری این تعداد چندین برابر شده است و سال‌به‌سال نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود.

بصیری بابیان اینکه سختی و مصائب سفر پیاده به کربلا ریشه در اسارت اهل‌بیت امام حسین در کربلا دارد، گفت: یقیناً سختی‌هایی که سفر اربعین دارد انسان‌ها را سخت و آبدیده می‌کند و بساط خلوت‌نشینی با خدا را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه