نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

همایش عظیم اربعین حسینی وحدت امت اسلامی را به دنیا اثبات می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همایش عظیم اربعین حسینی وحدت امت اسلامی را به دنیا اثبات می‌کند گفت: امت اسلامی با حرکت اربعین حسینی به دشمنان ثابت می‌کنند که در صورت اتحاد هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل اسلام قد علم کند.

همایش عظیم اربعین حسینی وحدت امت اسلامی را به دنیا اثبات می‌کند

به گزارش۸دی؛ به تقل از خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای صالحین در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مراسم عظیم پیاده راه اربعین حسینی یکی از اجتماعات بزرگ و بی‌نظیر دنیا محسوب می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری علت ماندگاری قیام عاشورا را اخلاص و هدف امام حسین(ع) در راستای نجات بشریت عنوان کرد و گفت: اینکه قیام عاشورا در تمامی ادیان به‌عنوان یک اقدام ماندگار و آموزنده بدل شده به‌دلیل حرکت امام حسین(ع) در راه اصلاح بشریت بوده است.

پروایی با بیان اینکه اصلاح امت در قیام امام حسین(ع) یک نکته نمایان و مشهود است خاطرنشان کرد: اینکه رهبران یک امت در اقدامات و اعمال خود اخلاص و رضای خدا را مسیر حرکت قرار دهند به‌درستی در راستای اصلاح جامعه گام برمی‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران موجب عزت و هدایت امت‌های زیادی شده است تصریح کرد: اخلاص عمل، نجات بشریت و آزاد کردن امت اسلامی از سلطه استبداد نیت پاک حرکت امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب و از دلایل اقتدار و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حرکت تمامی اولیا و انبیاء در مسیر اصلاح بشریت بوده است گفت: امروز افراد از تمامی ادیان اشتیاقی وصف‌ناپذیر در زیارت امام حسین(ع) دارند و این امر بیانگر این است که اخلاص عمل امام حسین(ع) در راستای اصلاح بشریت در قلوب تمامی ادیان نفوذ کرده است.

پروایی با اشاره به اینکه حرکت اربعین حسینی درسی مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به‌دنبال دارد تاکید کرد: قیام عاشورا یک نهی‌از منکر عملی بوده و حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی یک امر به معروف در حجمی وسیع و گسترده است.

وی با تاکید بر اینکه منکری بالاتر از نفاق و اختلاف در امت اسلامی وجود ندارد خاطرنشان کرد: حرکت اربعین حسینی نمادی گسترده از وحدت، همدلی و یکپارچگی اسلامی است زیرا در این حرکت عظیم تمامی ادیان و مذاهب با همبستگی این مراسم را برگزار می‌کنند.

پروایی با بیان اینکه در مراسم عظیم اربعین عاشقان حسینی با از خود گذشتگی و وفاداری از جان و مال خود در جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم عظیم تلاش می‌کنند افزود: امت اسلامی با حرکت اربعین حسینی به دشمنان ثابت می‌کنند که اگر باهم متحد و یکدست شوند هیچ دشمنی نمی‌توانند در مقابل اسلام قد علم کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراسم عظیم اربعین حسینی یکدلی، یکپارچگی ملت و امت اسلامی را در جهان ترویج می‌دهد بیان کرد: عطش و شور حسینی هرگز در قلوب امت اسلامی کم‌رنگ نمی‌شود و با گذشت زمان این اشتیاق افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم همه ساله در مراسم عظیم اربعین افزایش می‌یابد و این امر به امت‌های غیر مسلمان نیز سرایت کرده است گفت: اخلاص در اصلاح بشریت در قیام عاشورا مهر امام حسین(ع) را در قلوب مسلمانان و غیرمسلمانان گسترش می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمامی بندگان در مقابل بندگی خدا و کنترل نفس مسئول هستند خاطرنشان کرد: افراد باید حق پروردگار را آن‌طور که شایسته خدا است ادا کنند.

پروایی نماز را نخستین حق بندگی در مقابل خداوند عنوان کرد و با تاکید بر اینکه نماد بارز بندگی خدا نماز و عبادت است اظهار داشت: نماز انسان  را از بدی‌ها، فحشا و منکرات دور کرده و این امر آسایش و امنیت فردی و اجتماعی را پدید می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه حد پروردگار باید در تمامی امورات زندگی حفظ شود و اگر در یک اجتماع حریم‌ها حفظ شود آن اجتماع از آسیب به دور است خاطرنشان کرد: با انجام واجبات و دوری از منکرات به‌درستی می‌توان حد پروردگار را رعایت کرد و در مسیر سعادت پیش رفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید همواره در مقابل قضا و قدر پروردگار راضی بود تصریح کرد: کسانی که در راه آزادگی و رضای خدا از جان، مال و جوانی خود به‌راحتی عبور می‌کنند به نهایت کمال و سعادت می‌رسند.

پروایی کوچک شمردن گناهان را امری ناپسند دانست و با تاکید بر اینکه انجام گناهان کوچک مسیری روشن را برای گناهان بزرگ و نابخشودنی هموار می‌کند تاکید کرد: عادی‌سازی گناهان نخستین گام شیطان برای فریب‌ دادن انسان است.

وی با اشاره به بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه امروز بیان کرد: گناه بدحجابی و بی‌حجابی به حدی در جامعه امروز عادی شده است که گاه به کشف حجاب منجر می‌شود و افراد به‌راحتی از این گناه بزرگ عبور می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید به امر به معرف و نهی از منکر به‌معنای وسیع کلمه توجه کرد ابراز داشت: ریا در اعمال اخلاص را از افراد دور کرده و نتیجه اعمال را در آخرت ضایع می‌کند.

پروایی با بیت اینکه برگزاری یادواره‌ شهدا یک وظیفه بزرگ برای تکریم شهدا و خانواده شهدا است خاطرنشان کرد: تنها اقدامی که موجب خرسندی شهدا و خانواده شهدا می‌شود حرکت در مسیر شهدا و ادامه دادن راه این انسان‌های آسمانی است.

وی عمل کردن به سیره شهدا را اقدامی مهم در راه رسیدن به سعادت و خشنودی قلب شهدا دانست و با بیان اینکه باید به‌درستی در راه اخلاق و کردار شهدا گام برداشت بیان کرد: شهدا بر گردن تمامی افراد جامعه حق دارند و باید به‌طور ویژه به حق شهدا در جامعه امروز توجه کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهید بزرگ ایران اسلامی شهید حججی و با بیان اینکه شهادت عاشورایی شهید حججی دنیا را متحول کرده است افزود: عزت و افتخار این شهید بزرگوار از اخلاص در اعمال و بوسیدن کف پای پدر و مادر برای او به ارمغان آمده است.

پروایی با تاکید بر اینکه امنیت، اقتدار و آزادگی ایران اسلامی امروز تنها به‌واسطه رهبری فرزانه مقام معظم رهبری برای کشور پدید آمده است تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر شهدا ایران اسلامی را همواره در قدرت و اقتدار ماندگار می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه