به نفع آلمان است ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند/ تاکید بر نقش ویژه ایران در تامین امنیت انرژی اروپا

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری همکاری ایران و آلمان را به نفع دو ملت دانست و گفت: به نفع آلمان است که ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند و دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی بویژه آلمان ارتقاء دهد.

به نفع آلمان است ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند/ تاکید بر نقش ویژه ایران در تامین امنیت انرژی اروپا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه فضای خوبی برای همکاری ایران و آلمان و کشورهای اروپایی فراهم شده است، بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

رییس‌دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه باید فضای بدبینی و بی‌اعتمادی را در روابط بین کشورها از بین ببریم، گفت: باید فضای همکاری در عرصه‌های جهانی را به موضوع برد – برد هدایت کنیم، متأسفانه در عرصه بین‌المللی موضوع برد – باخت صدمات زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

وی همکاری ایران و آلمان را به نفع دو ملت دانست و گفت: به نفع آلمان است که ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند و دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی بویژه آلمان ارتقاء دهد.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به اهتمام جدی دولت به بخش خصوصی گفت: در ساختار اقتصاد ایران بخش خصوصی اجازه دارد در همه زمینه‌های اقتصادی فعالیت کند و اساساً سیاست دولت تدبیر و امید این است که بخش خصوصی خود را تقویت کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در تأمین امنیت انرژی اروپا و نیز کمک به توسعه در کل منطقه، بر نقش مهم کشورمان در برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای تأکید کرد.

نهاوندیان خطاب به هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان گفت: همواره نگاهی بلندمدت در رابطه با ایران و همچنین بر اهمیت کشورمان در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای داشته باشید.

رییس‌دفتر رییس‌جمهوری در پایان سفر هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان به تهران مفید ارزیابی و اظهار امیدواری کرد دیدارها و مذاکرات این هیأت نتایج ثمربخشی برای دو ملت و دو کشور داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه