"در تأمین اقتدار ملی، با دشمن هیچ چک‌وچانه‌ای نداریم"

گزارش لابی آمریکایی صهیونیستی در مقابل تهدیدات دفاعی ایران/ تاکید آحاد جامعه بر تقویت بنیه دفاعی و غیرقابل‌مذاکره بودن بنیه دفاعی

جمهوری اسلامی از بدو تشکیل انقلاب با لابی و تهدیدات آمریکایی و صهیونیستی همراه بوده و آنچه در مواضع آحاد ملت مشاهده می‌شود ایران هیچ‌گاه آماده به مذاکره در رابطه با تأمین اقتدار ملی نیست و اجازه چک‌وچانه را هم به احدی نمی‌دهد.

گزارش لابی آمریکایی صهیونیستی در مقابل تهدیدات دفاعی ایران/ تاکید آحاد جامعه بر تقویت بنیه دفاعی و غیرقابل‌مذاکره بودن بنیه دفاعی

به گزارش ۸دی؛ ایران کشوری قدرتمند در منطقه خاورمیانه و حتی آسیا است که با بومی‌سازی مدرن‌ترین موشک‌ها و تجهیزات نظامی و تجربه ۸ سال دفاع مقدس توانسته یک قدرت بزرگ در دنیا باشد.

قدرت نظامی ایران در دنیا فوق‌العاده است و این را خود غربی‌ها اعتراف کرده‌اند و می‌دانند که ایران یک ابرقدرت است و حمله به ایران امکان‌پذیر نیست.

جمهوری اسلامی بعد از ۸ سال دفاع مقدس و تجاربی که به دست آورده بود دست به تولید و بومی‌سازی تجهیزات نظامی زد و اکنون می توان گفت جمهوری اسلامی ایرن به پیشرفت های قابل توجهی در بعد دفاعی پیدا کرده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد فشارهای همه جانبه به ایران است اما هنوز به این یقین نرسیده‌اند که توان دفاعی در جمهوری اسلامی ایران قابل‌مذاکره و بحث‌وجدل نیست و ملت انقلابی هم‌چنین اجازه‌ای را به هیچ متجاوزی نمی‌دهند.

در روزهای اخیر باهدف گیری کشورهای مستکبر علیه توان دفاعی و اقتدار نظامی ایران واکنش‌ها و کنش‌های فراوانی مورد عرضه و تحلیل قرار گرفت و آحاد ملت و دولت ایران بر تحکیم قوای ملی و انقلابی و افزایش بنیه نظامی و دفاعی کشور تاکید فراوان کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صدیقی در رابطه با توان دفاعی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی و توان دفاعی کشور مربوط به جناح خاصی نیست تا بتوان در مورد آن بحث و گفت‌وگو کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که بر توانمندی‌های خود تکیه و از دستاوردهای نظامی خود حفاظت کنیم.

وی بر لزوم افزایش قدرت دفاعی کشور تاکید کرد و افزود: هرچقدر قدرت دفاعی و نظامی کشور افزایش پیدا کند جرئت دشمن به جسارت و تهدید کردن به ایران کمتر خواهد شد.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با اعلام اینکه استکبار جهانی جرئت حمله به‌نظام اسلامی را ندارد، گفت: اگر توانمندی‌های داخلی کشورمان کم شود و یا اینکه بر تقویت آن اصرار نشود هر آن ممکن است استکبار جهانی و دشمنان نظام ایران اسلامی را به انزوا بکشند و ملت ایران را تهدید کنند.

صدیقی بابیان اینکه افزایش توان دفاعی ایران مایه یاس و ناامیدی دشمنان است، خاطرنشان کرد: ایران باید در همه‌ی توانمندی‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و مخصوصاً اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشد.

وی بابیان اینکه بنیه دفاعی زیربنای توسعه در سایر عرصه‌های کشور است، بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بنیه دفاعی کشور را تهدید کند و روزبه‌روز باید بر توان دفاعی کشور افزوده شود.

جبار کوچکی نژاد، نیز با اشاره به اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه « امکان دفاعی کشور قابل‌مذاکره نیست و ما درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی‌مان را تأمین می‌کند، با دشمن هیچ چک‌وچانه‌ای نداریم” اظهار کرد: توان دفاعی هر کشوری از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و طمع دشمنان است گرچه قابل‌مذاکره نیست.

وی با تاکید بر اینکه توان دفاعی کشور باید روزبه‌روز افزایش یابد، افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که هیچ‌گونه مذاکراتی در رابطه با توان دفاعی کشور نباید انجام شود و تاکنون نیز هیچ مذاکره‌ای در خصوص توان دفاعی و نظامی کشور صورت نگرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اهمیت والای بنیه دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارهای در خصوص تقویت بنیه دفاعی کشور و غیرقابل‌مذاکره دانستن آن تاکید داشتند و همه باید به آن پایبند باشند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در تقویت توان دفاعی و موشکی گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید داشتند که توان دفاعی کشور چه در بحث پشتیبانی، امکانات و بودجه تقویت‌های لازم صورت بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مقاومت ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا در برجام خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی که آمریکا تلاش می‌کند تا منافع بیشتری در برجام به دست بیاورد و به قدم‌های برداشته در برجام نیز راضی و قانع نیست نباید اجازه برداشتن قدم‌های بعدی را به آمریکا داد.

کوچکی نژاد به تلاش استکبار جهانی در محدود کردن توان دفاعی ایران اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی به سردمداری آمریکا تمام تلاش خود را کرد تا ایران را در پیشروی و دستیابی به توان دفاعی و قدرت منطقه بازدارد اما این موفقیت تاکنون برایشان حاصل نشده است.

وی بابیان اینکه عقل حکم می‌کند تا جایی که می‌توانیم توان دفاعی خود را افزایش دهیم، مطرح کرد: افزایش توان دفاعی در کشور منجر می‌شود اولاً دشمن جرئت تحدی به جمهوری اسلامی نداشته باشد ثانیاً قدرت ایران را در مقابل با مثل و تجاوزهای احتمالی را افزایش می‌دهد.

اسدالله عباسی نیز در رابطه با همین مضمون مبنی بر اینکه توان دفاعی کشور قابل‌مذاکره نیست، اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید تا هرچقدر که می‌تواند قدرت و توان دفاعی خود را بالا ببرد تا دشمن جرئت رجزخوانی نداشته باشد.

وی با تاکید بر مقاومت و پایداری ملت و دولت در حفظ منافع ملی و کوتاه کردن دست دشمنان در ایران، افزود: جمهوری اسلامی اجازه توطئه، نقشه، و چشم طمع دوختن دشمن به منافع و منابع ملی را نمی‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی توان دفاعی در جمهوری اسلامی را لازمه چانه‌زنی‌های سیاسی توصیف کرد و گفت : تقویت توان دفاعی نظیر موشک بالستیک و سایر تسلیحات نظامی در ایران باعث شده تا قدرت ایران در چانه‌زنی‌های سیاسی در مجامع بین‌المللی بالا برود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دنیا دید که کشورهای مثلاً قدرتمند جهان با ایران در یکجا و پشت یک میز نشستند تنها به خاطر قدرت جمهوری اسلامی ایران در استعدادهای هسته‌ای، نظامی و دفاعی بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف قدرت هسته‌ای ایران در برجام، افزود: بااینکه قدرت و توان هسته‌ای جمهوری اسلامی در مسئله برجام متوقف‌شده اما روزبه‌روز بر قدرت و توان موشکی، نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

عباسی به ظرفیت عظیم جمهوری اسلامی ایران در منابع انسانی و ذخایر ملی اشاره داشت و مطرح کرد: جمهوری اسلامی بااستعداد و امکاناتی که دارد باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در جهت تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور بهره ببرد تا توسعه ایران و جایگاه اصلی آن در دنیا را به یک سطح مطلوبی برساند.

گفتمان یکسان و واحد آحاد جامعه در رابطه با افزایش توان دفاعی و نظامی در ایران بیانگر زورآزمایی ایران در مقابل قدرت‌های جهان است.

بااینکه ما ساختار دفاعی خود را در دوری از رقابت با آمریکایی‌ها بناکرده‌ایم و می‌دانیم که زورگویان و ظالمان نمی‌توانند در برابر قدرت جمهوری اسلامی در هوا و دریا قرار بگیرند اما دشمن در تلاش است تا با جنگ روانی و القا و ابزار فشار روحی جنگی مسلح‌تر از جنگ دفاعی را بر ما تحمیل کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و بازهم در متن و حاشیه خود اعلام می‌کند که توان دفاعی و اقتدار نظامی‌اش قابل‌مذاکره نیست و بر روی بنیه دفاعی و نظامی خود اجازه چانه‌زنی به دشمن را هم نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
چهل سال حکومت دیکتاتوری اخوندی رو به پایان است...مردم ایران هیچ نظری در مورد حالت دفاعی نداشته و ندارند...چرا که این حکومت ضد مردمی است و رو به پایان..
در حاشیه