کارتن خوابی نخبگان در آمریکا؛

۵۷ هزار نخبه مترو خواب؛ افشای اولین آمار تکان دهنده، فقط از یک دانشگاه در کالیفرنیا

برای اولین بار آمار باورنکردنی از نخبگان بی خانمان آمریکا منتشر شده است که بسیار نگران کننده می باشد.

۵۷ هزار نخبه مترو خواب؛ افشای اولین آمار تکان دهنده، فقط از یک دانشگاه در کالیفرنیا

به گزارش ۸دی، حتما می دانید آمریکا در برخی موضوعات جز چند کشور اول جهان است: تعداد زندانی ها، بدهکاری دولت، کاهش درآمد خانوار و البته بی خانمان ها!

تعداد کارتن خواب ها در آمریکا آنقدر زیاد است که شما در اکثر خیابان ها آنها را می بینید، بیچاره هایی که در روی کارتن به دنیا آمده اند و همانجا هم به زندگی خود خاتمه خواهند داد.

اما اخیرا و برای اولین بار آمار باورنکردنی از نخبگان بی خانمان آمریکا منتشر شده است که بسیار نگران کننده می باشد.

دانشگاه CSU که یکی از دانشگاه های مهم و بزرگ ایالت کالیفرنیا آمریکا است اولین آمار وضعیت رقت انگیز دانشجویان خود را منتشر کرد.

همانطور که در لینک زیر می بینید از مجموع ۴۷۴ هزار دانشجوی این دانشگاه ۵۷ هزار نفر بی خانمان هستند و ایشان تصریح کرده اند که شب ها در ایستگاه مترو یا ساختمان های خرابه و مانند آن می خوابند.

این آمار جنجالی اضافه می کند که ۱۱۴ هزار نفر از نخبگان این دانشگاه بزرگ دسترسی کافی به غذا ندارند.

بعد از انتشار این آمار مترو خواب های نخبه در CSU دانشگاه UC کالیفرنیا هم آمار تکان دهنده ای از وضعیت تغذیه دانشجویان خود منتشر ساخت:

در این آمار آمده است یک چهارم دانشجویان آن دانشگاه دسترسی به غذای کافی ندارند و ۳۰ درصد آنها اعلام کرده اند که به علت فشار ناشی از گرسنگی در درس خواندن خود دچار مشکل شده اند و عجیب تر آن است که ۲۵ درصد آنها اعلام کرده اند که بین غذا و کتاب یا هزینه خوابگاه باید یکی را انتخاب کنند.

فراموش نکنید که این ها آمار چند نفر معتاد گور خواب نیست، بلکه آمار نخبگان و #دانشجو یک کشور است. و البته مطمئنا اگر اجازه می دادند سایر دانشگاه های آمریکا هم آمار خود را منتشر می کردند، با اعداد باورنکردنی بیشتری مواجه خواهیم شد. ( با توجه به تعداد کل دانشجویان، احتمالا حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون نخبه مترو خواب، در آمریکا داریم).

ایران کشوری است که بنیاد نخبگان آن راه را برای توسعه خلاقیت و ایده های جوانان دانشمند خود باز می کند.

آمریکا کشوری است که اگر روزی بنیاد نخبگان درست کرد( تا امروز که نداشته است!) اولین وظیفه آن سیر کردن نخبگان و درست کردن یک گرمخانه برای آنها خواهد بود.

برای خواندن متن زبان اصلی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: کانال 2025

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه