بی بی سی نوشت؛

اف‌بی‌آی در دهه ۶۰ میلادی، یک “پرونده اخلاقی” برای مارتین لوتر کینگ ساخته بوده!

تاریخ جمع‌آوری این پرونده تنها سه هفته پیش از ترور مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۸ است .

اف‌بی‌آی در دهه ۶۰ میلادی، یک “پرونده اخلاقی” برای مارتین لوتر کینگ ساخته بوده!

به گزارش ۸دی، محققان در میان اسناد تازه علنی شده ترور جان اف. کندی به مدارکی برخورده‌اند که نشان می‌دهد اف‌بی‌آی در دهه ۶۰ میلادی، در حال تهیه یک پرونده “انحطاط اخلاقی” برای مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا بوده است.

پرونده‌ای که در آن اتهام‌هایی چون ‘روابط جنسی خارج از ازدواج’، ‘مارکسیست’ و شرکت در ‘سکس پارتی‌های شبانه’ به مارتین لوتر کینگ نسبت داده شده است.

این اسناد که تا روز گذشته (جمعه چهارم نوامبر) در آرشیو ملی آمریکا محرمانه باقی مانده بود هیچ مدرکی دال بر اثبات این اتهام‌ها ارایه نمی‌کند و در هیچ جای آنها هم نامی از جان اف. کندی برده نشده است و به همین علت برخی از کارشناسان اسناد تاریخی در آمریکا می‌گویند علت محرمانه ماندن آنها در میان اسناد ترور جان اف. کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، مشخص نیست.

آن طور که گزارش شده یک کارگروه بررسی اسناد ترور جان اف. کندی در سال ۱۹۹۴ این پرونده را بررسی کرده و در حاشیه آن توصیه کرده است که “هرگز از طبقه‌بندی خارج نشوند”.

جان اف. کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، در روز ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ و در حالی که مشغول بازدید از شهر دالاس تگزاس بود به ضرب گلوله کشته شد.

بسیاری از اتهام‌هایی که در این اسناد به مارتین لوتر کینگ نسبت داده شده بر اساس گزارش‌هایی که از گفته‌های دیگران جمع‌آوری شده و یا بر پایه “شنیده‌ها” تهیه شده است.

در یکی از آنها ادعا شده که مارتین لوتر کینگ معشوقه‌ای در ایالت کالیفرنیا داشته و از او صاحب یک فرزند شده است. این اتهام به نقل از “یک فرد مطلع بسیار متعهد” در این پرونده گنجانده شده است.

 

 

در اکثر این مدارک مارتین لوتر کینگ به عنوان یک سمپات کمونیسم ترسیم شده است

در بخش‎های دیگر این پرونده آمده:

  • اطراف مارتین لوتر کینگ را آدمهایی پر کرده اند که ارتباطات قوی با حزب کمونیست آمریکا دارند
  • تمام بیانیه های و متن سخنرانی های او توسط همین افراد که به کمونیسم گرایش دارند خوانده و تایید می‌شود
  • مارتین لوتر کینگ در خفا هوادار کمونیسم است و قلبش با مارکسیسم است
  • سازمان تحت امر او “کنفرانس رهبری مسیحیت در جنوب” از “فرار مالیاتی” برای هزینه فعالیت‌ها او سود می‌برد
  • دکتر کینگ “در حالت مستی در یک سکس پارتی” حضور پیدا کرده است و “یک زن را هم ترغیب به حضور در این پارتی مخفی” کرده است
  • او دست کم با چهار زن روابط عاشقانه و جنسی داشته است که یکی از آنها جوآن بائز، خواننده، بوده است

در میان این اسناد تازه منتشر شده که تاریخ جمع‌آوری آنها تنها سه هفته پیش از ترور مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۸ است، هیچ مدارکی در حمایت از این ادعاها دیده نمی‌شود.

این اسناد تصویری بسیار تاریک از شخصیت مارتین لوتر کینگ ترسیم می‌کنند، کسی که مفتخر به دریافت جایزه نوبل صلح شد و چهار سال پیش از آن که به قتل برسد، در به تصویب رساندن منشور حقوق مدنی سیاهان نقش محوری داشت.

دلیل تهیه این “پرونده اخلاقی” از سوی پلیس فدرال آمریکا هنوز مشخص نشده است اما در بخش هایی از آن نگرانی جدی از سفر قریب الوقوع دکتر کینگ به واشنگتن دی‌سی و برنامه او تحت عنوان “پروژه بهار” دیده می‌شود؛ سفری که هرگز انجام نشد و مارتین لوتر کینگ پیش از رسیدن موعد آن سخنرانی ترور شد.

در این اسناد آمده که با وجود سابقه حمایت مارتین لوتر کینگ از جنبش مدنی و اعتراضات صلح‌آمیز “ترکیبی از حرکت‌های تحت تاثیر مارکسیسم و گروه‌های ملی گرا در میان سیاه‌پوستان ممکن است زمینه‌ساز خشونت و زد و خورد در جریان برگزاری پروژه بهار شود و بالقوه امکان تبدیل شدن به یک بحران بزرگ” را دارد.

 

Image caption جالب‌ترین بخش این اسناد احتمالا در دوصفحه پایانی آن است که به “زندگی جنسی” دکتر کینگ پرداخته است

‘ناطقی برجسته با ذهنی کُند’

در بخش دیگری از این پرونده اف‌بی‌آی از مارتین لوتر کینگ به عنوان فرد “کُند ذهنی” با “تمایلات جنسی نامتعارف” یاد کرده است.

این در حالی است که در تاریخ سیاسی آمریکا از دکتر کینگ به عنوان یکی از بهترین سخنرانان یاد شده واز نطق “من رویایی دارم” او تحت عنوان یکی از پرنفوذترین سخنرانی‌های تاریخ قرن بیستم یاد می‌شود.

“کینگ آن قدر در نوشتن متن سخنرانی و بیانیه کُند است که همیشه برای تهیه آنها باید از کسی کمک بگیرد.”

در رابطه با ارتباط او با کمونیسم هم آمده: “کینگ در درون قلبش یک مارکسیست است و منابع فکری مارکسیسم را هم به خوبی مطالعه کرده و با آنها موافق است اما به علت این که یک کشیش است و رهبری مذهبی خوانده می‌شود نمی‌تواند این تمایلات سیاسی را هویدا کند.”

زندگی جنسی دکتر کینگ

جالب‌ترین بخش این اسناد احتمالا در دوصفحه پایانی آن است که در آنجا بر اساس شایعات و حرف و حدیث‌های متعدد تهیه شده و به “شهوت‌رانی و زندگی جنسی” مارتین لوتر کینگ مربوط می‌شود.

در این بخش آمده: “یک سکس پارتی با حضور چند سیا‌ه‌پوست و چند روسپی سفید که از میامی (فلوریدا) آورده شده بودند، از شب تا صبح برگزار شد.”

مارتین لوتر کینگ همچنین در این بخش متهم شده که در ژانویه سال ۱۹۶۴ برای دو شبانه روز در یک سکس پارتی مستانه در شهر واشنگتن مشارکت کرده است و در خلال آن حتی تلاش کرده یکی از زنان را که قصد ترک محفل را داشت به داخل پارتی بازگرداند.

“این واقعیت است که مارتین لوتر کینگ نه تنها از روابط خارج از زناشویی لذت می‌برد بلکه به روابط جنسی نامتعارف همچون سکس گروهی هم تمایل دارد.”

تندیس مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا در سال ۲۰۱۱ در پارک ملی شهر واشنگتن (نشنال مال) در کنار بناهای یادبود دیگری چون مجسمه ابراهام لینکلن، روزولت و دیگر شخصیت‌های مهم تاریخ آمریکا نصب شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه