اشغال مشروعیت بخش نیست

چندی است جریانی در تلاش است تا قبح اظهارات ساختار شکنانه و خلاف اصول سیاست های رسمی و درست نظام را بشکند.

اشغال مشروعیت بخش نیست

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، بیان در بروزرسانی خود نوشت:

چندی است جریانی در تلاش است تا قبح اظهارات ساختار شکنانه و خلاف اصول سیاست های رسمی و درست نظام را بشکند. از تردید در حمایت از دولت سوریه تا پذیرش قرائت صهیونیستی از هولوکاست و اخیرا هم موضوع به رسمیت شناخته شدن اسرائیل! توسط یکی از فعالان جریان حاکم بر دولت! از این نمونه اند.
برای فعالان عرصه سیاسی سخت است که بپذیرند طرح مباحثی از قبیل؛ تردید در حمایت از دولت قانونی بشار اسد توسط رفسنجانی، سکوت تایید آمیز رئیس جمهور در مورد هولوکاست، محکومیت شدید اللحن هولوکاست توسط وزیر خارجه و اخیرا به رسمیت شناختن اسرائیل توسط دکتر صادق زیباکلام! و البته زیر سئوال بردن شهادت حضرت زهرا (س) و غیر انسانی خواندن حکم قرآنی قصاص و همینطور خشونت طلب معرفی نمودن نیمی از مردم توسط مشاور رئیس جمهور و حتی ظاهرشدن با کراوات توسط مشاور دیگر رئیس دولت و دفاع از رژیم سفاک و فاسد طاغوت و… اتفاقی هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. علی القاعده می توان با کنار هم قرار دادن رویدادهایی از این دست زوایای پیدا و پنهان جریان فکری حاکم بر دولت و حامیانش را مورد بررسی قرار داد.
آنچه در این یادداشت مورد بررسی اجمالی قرار می گیرد بیانات صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است که اخیرا اعلام نموده؛ اسرائیل را به رسمیت می شناسد.

255

اینکه آیا زیبا کلام صلاحیت به رسمیت شناختن دولت یا کشوری را دارد یا نه؟ محل تاملّ است، اما آنچه در کتاب های علوم سیاسی آمده و در دانشگاه ها تدریس می شود؛ دولت را مجموعه ای می داند که شامل: ملت – سرزمین و حاکمیت است. آنچه در مورد رژیم صهیونیستی وجود دارد و واقعیت تاریخی غیر قابل کتمان است عدم وجود دو رکن مشروعیت بخش به این رژیم جعلی است. زیرا این رژیم از سه مولفه مهم دولت ساز، صرفا حاکمیتی را آن هم با تکیه بر زور و اختناق و کشتار گسترده و اخراج ساکنان فلسطین از سرزمین مادریشان و البته در سایه حمایت برخی کشورهای قدرتمند و زورگو به دست آورده است.

این رژیم نه ملتی واحد دارد و نه واجد سرزمین است. تجمیع شهروندان سایر کشورها و کوچ دادن آن ها به سرزمینی غصبی نمی تواند موجب تشکیل “ملت” گردد. موضوع سرزمین نیز از بدیهیات است که این سرزمین بعنوان سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان مسلمان و یهودی و مسیحی ساکن در این سرزمین بوده است و غصب و زور، مشروعیت بخش نیست! بعید می دانم زیباکلام این اصول بدیهی را نداند.

این ها مباحثی است که هر دانشجوی علوم سیاسی با آن آشناست و قطعا زیباکلام بارها و بارها آن را تدریس کرده است. وی همچنین مشکل اصلی جمهوری اسلامی را نگاه ایدئولوژیک می داند در حالیکه توضیح نمی دهد که چرا خودش حاضر می شود اعتبار علمی خود را فدای ایدئولوژی رژیم صهیونیستی نماید؟ از زیباکلام انتظار انقلابی گری و اتخاذ موضع انقلابی نمی رود اما انتظار رعایت شان علمی برای کسی که استاد علوم سیاسی در معروفترین و یکی از بهترین دانشگاه های کشور است، انتظار زیادی نیست مگر آنکه – چنانچه در متن سئوال گذشت – وی حتی حاضر شود شخصیت “علمی سیاسی” خود را نیز فدای”سیاسی کاری های” خود نماید.

 

//از شهرستان رودبار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه