استفاده از ابرکشتی‌ها برای کاهش هزینه‌های باری

شرکت‌های کشتیرانی برای درآمدزایی بیشتر و کاهش هزینه‌های باری، از ابرکشتی‌ها استفاده می‌کنند.

استفاده از ابرکشتی‌ها برای کاهش هزینه‌های باری

شرکت‌های کشتیرانی برای درآمدزایی بیشتر و کاهش هزینه‌های باری، از ابرکشتی‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ۸دی، به نقل از خبرگزاری نیکی ژاپن؛ شرکت‌های کشتیرانی که در زمینه جابه‌جایی محموله باری فعالیت دارند، در حال روی آوردن به کشتی‌های بسیار بزرگ به منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کالا از آسیا به اروپا هستند؛ هم‌اکنون فعالان این حوزه نگران هستند که نرخ حمل‌ونقل در این بخش، افت چشم‌گیری داشته باشد.

رئیس شرکت کشتیرانی «میتسویی» ژاپن گفت: کشتی‌های بزرگ، سود قابل توجهی را به دنبال خواهند داشت. وی در ادامه گفت: «میتسویی» از کشتی‌های بسیار بزرگ با ظرفیت ۲۰ هزار فوت، در جابه‌جایی محموله ها استفاده می‌کند.

«میتسویی» اعلام کرده که حمل محموله‌های باری بیشتر در هر سفر، سود بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ ضمن این‌که هزینه سوخت در کشتی‌های ۲۰ هزار فوتی، به نسبت کشتی‌های ۱۴ هزار فوتی، فقط ۳۰ درصد بیشتر است.

همچنین شرکت «میتسویی» اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کشتی با ظرفیت ۲۰ هزار فوتی ساخته شود.

در همین حال، توازن میان عرضه و تقاضا همزمان با رقابت شرکت‌های کشتیرانی بر سر انداختن کشتی‌ها، در حال برهم خوردن است و در ماه سپتامبر هم، شرکت کشتیرانی «سی‌ام‌ای‌سی‌جی‌ام» فرانسه، سفارش ساخت برای کشتی باری با ظرفیت ۲۲ هزار فوتی را تایید کرده بود؛ این در حالی است که ظرفیت جهانی در ۵ سال اخیر منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی، ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده؛ اما حجم محموله‌ها فقط ۱۷ درصد رشد داشته است.

البته افزایش ظرفیت کشتی‌ها، منجر به کاهش قیمت‌ها شده است و برای مثال در ماه مارس امسال، هزینه جابه‌جایی کالا برای آسیا-اروپا برای هر کانتینر ۲۰ فوتی، تقرییا ۲۰۰ دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، یک سوم روند نزولی نشان می‌دهد و می‌تواند این صنعت را با مشکل جدی در آینده روبرو کند؛ همان‌طور که چندی پیش، شرکت کشتیرانی «هانجینگ» کره‌جنوبی ورشکسته شد.

به گفته رئیس شرکت کشتیرانی «میتسویی»، بزرگ‌ شدن اندازه کشتی‌های باری در حال کاهش تعداد بازیگرها در این عرصه است و شرکت‌های «میتسویی» و «نیپون یوسن» به همراه رقیب خود «کاوازاکی» ژاپن، با یکدیگر تلفیق خواهند شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه