فرماندار صومعه سرا:

نخستین برند تولید مرغ بومی کشور در صومعه سرا / زمینه اشتغال وجود دارد

فرماندار صومعه سرا با اشاره به وجود نخستین برند تولید مرغ بومی در این شهرستان گفت: ظرفیت اشتغال زایی در صومعه سرا وجود دارد.

نخستین برند تولید مرغ بومی کشور در صومعه سرا / زمینه اشتغال وجود دارد

به گزارش ۸دی، علی فتح اللهی پیش ازظهر دوشنبه در جلسه  اشتغال و سرمایه گذاری که در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: نخستین برند تولید مرغ بومی، محلی در سطح کشور در بخش خصوصی که با حمایت جهاد کشاورزی و دامپزشکی در شهرستان صومعه سرا ره اندازی شده است.

وی با اشاره به وجود بسترها و حمایت های لازم برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، افزود: این حمایت ها و بسترها در زمینه های ماهیان سردآبی و  گرم آبی، کشتارگاه صنعتی، تولید و بسته بندی تخم مرغ محلی به صورت مکانیزه است.

فرماندار صومعه سرا به وجود پتانسیل های خوب در زمینه تالاب ها، آب بندان ها، رودخانه ها در سطح روستا ها اشاره کرد و گفت: پیشنهادت خوبی در زمینه توسعه گردشگری و اشتغا زایی در حوزه این منابع شده که بررسی می شود.

وی از تمامی دستگاه ها اجرایی شهرستان خواست تا برنامه های خود در این زمینه را تا روز پنج شنبه به فرمانداری ارسال کنند، خاطرنشان کرد: این زمینه ها اعم از خدمات فرهنگی، تخصصی، پرورش طیور صنعتی، شیلات و آبزیان، مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع دستی و پخش کالاها و انبارداری از جمله درخواست هایی است،   که درنظر داریم آنها را اجرایی کنیم.

فتح اللهی در ادامه تصریح کرد: طی بازدیدی که از استخر کارآفرین نمونه کشوری در چوبه به عمل آمد، اقدامات خوبی رقم خورده و با اطمینان می توانیم بگوییم به لحاظ تکنولوژی ودستگاهای تولید وپخش  غذای ماهی این استخر نمونه کشوری است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد مجتمع تفریحی وگردشگری در بخش مرکزی و مجتمع گردشگری دوگور، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری و تولید اشتغال در در این زمینه تخمین زده شده  و در بحث بتن سازان در تولید فراورده های بتنی، در حیطه ورزش و چمن، استخر شنا پکیج کاملی طراحی شده و آماده عملیاتی شدن است.

فرماندار صومعه سرا به یکی دیگر از طرح ها اشاره کرد و افزود: طرح  مرداب روستای مردخه برای استفاده از آب بندان های رها شده با همت بخش خصوصی است که آماده اجرایی شدن است.

وی افزود: گام نهایی در اجرای پروژه ها مشخص شدن سقف تسهیلات و سود آنها وبانک های مربوطه و چگونگی انجام روند قانونی این طرح ها بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه