دیکتاتوری اصلاح طلبان / نجفی زیر گیوتین تنگ نظری ها:

دستپخت “تکرار می کنم” ها درگیر مسائل روزمره

تا کنون نجفی و یارانش هیچ چشم اندازی از افق برنامه های خود ارائه نداده اند. طرح و برنامه اصلاح طلبان برای توسعه شهر چیست و چه زمانی برای بهره برداری از این طرح ها در نظر گرفته اند؟

دستپخت “تکرار می کنم” ها درگیر مسائل روزمره

به گزارش ۸دی، اصلاح طلبان شورای پنجم از محمدعلی نجفی دل چرکین شده اند و نسبت به انتصابات و اقدامات وی باب انتقاد و درگیری را باز کردند.

هوای تهران سیاه تر از گذشته شده و کسانی که روزگاری در پشت تریبون ها و در روزنامه ها قلم به دست، قالیباف را مسئول اصلی ترافیک و آلودگی هوا می دانستند، اینک سکان همان شهر را در دست گرفته اند اما به جای راهکار به درگیری و به جان هم افتادن گرفتار شده اند. گرفتاری نه از باب خدمت به مردم و حل معضلات شهری بلکه بر سر سهم خواهی و انتصابات شهردار محبوب و ریاضی دانشان!

در حالیکه محمدعلی نجفی اکثر معاونت ها، شهرداری مناطق و مدیریت های ریز و کلان شهرداری را تغییر داده و نیروهای جدید به بدنه مدیریت شهری تزریق کرده است، باز هم این مقدار به مذاق اصلاح طلبان شورا خوش نیامده و او را ظالم به آرای مردم لقب داده اند. محمد علیخانی، عضو شورای شهر در هشدار به نجفی گفته است: به رأی مردم ظلم نکنید، از جوانان اصلاح طلب غافل نشوید و مردم را ناامید نکنید، فرصت کم است و فرصت‌سوزی نکنید.
باید این نکته را نیز در نظر گرفت که دامنه تغییرات در شهرداری به نحوی گسترده است که حتی خبرنگاران سایت های منتسب به شهرداری نیز از این امر مصون نبوده اند. در کنار این موسسه همشهری به ملجا و پناهگاه روزنامه نگاران اصلاح طلب و حامیان و محکومان فتنه ۸۸ تبدیل شده و چند مجله ای که دارای رویکرد ارزشی و انقلابی بودند نیز برای همیشه تعطیل شدند.

به نظر می رسد علی رغم هشدار کسانی چون محمدرضا عارف مبنی بر عدم تکرار سرنوشت شورای اول، این مسیر بار دیگر در حال پیموده شدن است. اختلافات میان اعضای شورا و شهردار در شورای اول از مسائل پیش پا افتاده شروع شد و تا افشای مفاسد اعضای شورای شهر و مدیران بهشت نشین ادامه یافت، به نحوی که برای دو سال شهر به طور کلی در بعد توسعه و خدمات رسانی زیبنده مردم تعطیل و سرنوشت شورا نیز به انحلال ختم شد.

در چند ماهی که از عمر شورای پنجم می گذرد، برآینده کار مدیریت شهری نه تنها ادامه توسعه تهران نبوده بلکه این مدیریت گرفتار حاشیه هایی چون سیاه نمایی از دوره های قبل، مباحث بی ربط در شورای شهر، بذل و بخشش های بی فایده و تعطیلی دستاوردهای گذشته شده است. تعطیلی خط ۷ مترو و کند شدن ساخت و بهره برداری از پروژه های بزرگ پایتخت نتیجه چنین مدیریت پرحاشیه ای بوده است.

هرچند اصلاح طلبان با پروپاگاندای عظیم رسانه ای وارد صحن شورا شدند و با منکوب کردن نحوه مدیریت قبلی خود را شفابخش معضلات تهران نشان دادند، اما عزم ها و وعده ها بر سر مسائل شخصی و جناحی تقلیل پیدا کرده اند و هر آن امکان دارد با چنین رخوتی در مدیریت شهری، پایتختی که میزبان ۱۵ میلیون نفر است و با مشکلاتی چون ترافیک و آلودگی هوا دست به گریبان است وارد بحران گردد. یکی از وعده های اصلاح طلبان، هماهنگی آنها با دولت و در نتیجه حل مشکلات با تعامل با یکدیگر بود. نتیجه این تعامل تا به امروز کوچ برخی از مدیران دولتی به ساختمان بهشت بوده است. کسانی مانند پیروز حناچی و پورسیدآقایی از وزارت راه و شهرسازی به بهشت آمده اند و شاید یکی از دلایل انتقادات اصلاح طلبان نیز بر سر این انتصابات باشد. انتصاباتی که بر اساس آن نجفی حداکثر سعی می کند از میان نیروهای حامی دولت و کارگزارانی نیروهای خود را انتخاب کند و این باعث نارضایتی اصلاح طلبان شورا و به ویژه اعضای وابسته به حزب اتحاد ملت شده است.

اما ورای تمامی این مباحث، آنچه از برآیند اقدامات و تحولات مدیریت شهری حاصل می شود، حاشیه و ادامه مدیریت بی هدف است. تا کنون نجفی و یارانش هیچ چشم اندازی از افق برنامه های خود ارائه نداده اند. طرح و برنامه اصلاح طلبان برای توسعه شهر چیست و چه زمانی برای بهره برداری از این طرح ها در نظر گرفته اند؟ مدیریت شهری به جمع کردن زباله یا کم و زیاد کردن حدفاصل حرکت قطارهای مترو خلاصه نمی شود و شهری به مانند تهران نیازمند آن است که به صورت لحظه ای پروژه های جدید تعریف و اجرا کند.

هرچند اصلاح طلبان به خاطر منافع شخصی و جناحی از انتصابات نجفی ناامید شده اند اما مردم شاهد رخوت و راکد شدن کارگاه بزرگ سازندگی تهران هستند و این دستپختی است که مهندسی آرای “تکرار می کنم” برای پایتخت به بار آورده است. زمانیکه هدف تنها پیروزی در انتخابات و نه خدمت رسانی باشد، نتیجه حاشیه و روزمرگی می شود. امری که هم برای فراکسیون امید مجلس و هم برای اصلاح طلبان شورای پنجم، پیش آمده و هیچ برنامه و دورنمایی برای بهبود اوضاع مردم و خدمت رسانی به آنها ندارند.
انتهای پیام/

منبع: جهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه