رئیس شورای هماهنگی تبلیغات گیلان:

اجرای پروژه “پیاده‌راه فرهنگی” تاثیرات نامطلوبی بر شهر رشت گذاشته است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان گیلان گفت: ‌اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی تاثیرات نامطلوبی بر شهر رشت گذاشته است.

اجرای پروژه “پیاده‌راه فرهنگی” تاثیرات نامطلوبی بر شهر رشت گذاشته است

به گزارش ۸دی؛ حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه شهر رشت از مهم‌ترین مناطق شهری استان گیلان محسوب می‌شود، اظهار داشت: میدان شهدای ذهاب یکی از پرخاطره‌ترین مناطق شهر و حتی استان گیلان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: میدان شهدای ذهاب رشت در طول تاریخ انقلاب اسلامی مکانی مقدس برای اقداماتی چون مرکز تجمعات مردمی، محل اعزام رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای سرپل ذهاب است.

وی میدان شهدای ذهاب را محل تشییع و نمازگزاردن بر پیکر مقدس شهدا، مکان رژه نیروهای مسلح، سخنرانی مبارزانی چون شهید آیت‌الله احسانبخش، شهید انصاری و محل اعزام کامیون‌های کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ عنوان کرد و افزود: این میدان از مکان‌های حائز اهمیت استان گیلان محسوب می‌شود.

اشجری با تاکید بر اینکه شهر رشت با نام «میدان شهرداری» یا «میدان شهدای ذهاب» شناخته و مطرح می‌شود اظهار داشت: در سال‌های اخیر اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی مرکزی شهر رشت موجب تغییرات اساسی در بافت این میدان تاریخی و خاطره‌انگیز شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت موجب نارضایتی و انتقادات بسیاری شده است خاطرنشان کرد: این پروژه در ابعاد مختلف تاثیرات نامطلوب گسترده‌ای بر شهر رشت گذاشته است.

اشجری با بیان اینکه مجریان این طرح باید موفقیت‌آمیز‌ بودن تغییر ساختار میدان مرکزی شهر رشت را از خود سئوال کنند اعلام کرد: مجریان این طرح باید برآورد شدن انتظارات را در اجرای این پروژه از خود سئوال کنند.

وی رضایتمندی و عدم رضایتمندی شهروندان و به‌ویژه کسبه بازار را در اجرای این پروژه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید مسائل مذکور با اجرایی شدن پیاده راه فرهنگی مورد بررسی کارشناسان امر قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان کرد: متولیان این طرح با گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح هم‌اکنون  باید از خود سئوال کنند که آیا مسدود کردن گلوگاه شهر بدون ایجاد مسیرهای فرعی مناسب و جدید یا رینگ دوم اقدامی فنی، کارشناسانه است.

اشجری تاکید کرد: با گذشت مدت‌ها از بهره‌برداری از این طرح سئوال اینکه آیا چند خودروی محدود که در برخی از ایام به‌دلیل نواقص فنی از چرخه خدمات‌دهی خارج هستند توانسته مشکل تردد سالمندان و کودکان را رفع کند بی‌پاسخ مانده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نظرسنجی درباره پیاده راه فرهنگی شهر رشت از سوی رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما باید با برگزاری برنامه‌های کارشناسی به‌ این سئوالات پرداخته و از موسسات نظرسنجی برای سنجش آرا و نظرات شهروندان کمک بگیرند.

اشجری با تاکید بر اینکه با گذشت مدت زمان زیادی از بهره‌برداری از این پروژه بسیاری از شهروندان رشتی همچنان این مکان را میدان شهرداری و بسیاری دیگر آن را میدان شهدای ذهاب می‌نامند افزود: در حال حاضر این میدان با اجرای این پروژه از زبان عده قلیلی پیاده‌راه فرهنگی رشت نامیده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه شایسته است شورای شهر رشت در خصوص نام این مکان حائز اهمیت در رشت تصمیم‌گیری کند گفت: البته در این پیاده‌راه هیچ میدانی دیده نمی‌شود مگر آنکه حوض یا آب‌نمای وسط پیاده‌راه را با آن وسعت عجیب میدان بنامیم.

وی آب‌نمای موجود در پیاده‌ راه فرهنگی رشت را حوضی ناموزون و نامتناسب با معماری منطقه عنوان کرد و افزود: با قرار گرفتن این آب‌نما در جلوی ساختمان تاریخی شهرداری آسیبی جدی به محوری‌ترین مکان برگزاری مراسم مختلف شهر رشت وارد شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکید کرد: وجود این آب‌نما سبب شده تا حضور گسترده مردم رشت در ایام‌الله مختلف انقلاب اسلامی از جهت انعکاس رسانه‌ای خدشه‌دار شود.

وی با بیان اینکه جای شگفتی است که با وجود درخواست کارشناسان به‌ویژه مدیرکل صدا و سیمای استان مبنی بر ضرورت تجدیدنظر در ساختار این حوض تاکنون اقدامی در راستای رفع عیوب و نواقص این پیاده‌راه انجام نشده است گفت: وضعیت موجود این آب‌نما نیازمند تجدید نظر است.

اشجری با تاکید بر اینکه در این حوض نه آب‌نمایی مشاهده می‌شود و نه در باغچه اطراف آن گل و فضای سبزی وجود دارد خاطرنشان کرد: این حوض در عمده ایام سال حتی خالی از آب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه این آب‌نما بدترین وضعیت ممکن را در بهترین موقعیت مکانی شهر رشت به‌وجود آورده است بیان کرد: این امر در میدان شهدای ذهاب با قدمتی انقلابی جای شگفتی و تاسف دارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شهرداری رشت ضمن رایزنی‌های لازم با شورای شهر و مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به کوچک کردن این حوض و آب‌نما و در صورت امکان حتی جمع آوری آن اقدام لازم را به‌عمل آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکید کرد: با توجه به گذشت زمان بسیار کوتاه از زمان بهره‌برداری از این پروژه و ایرادات فراوان آن، انتظار می‌رود که پیمانکار و دست‌اندرکاران این پروژه پاسخگوی عملکرد خود و مطالبات شهروندان باشند.

وی گفت: اگر برای رفع این معضل تصمیمی منطقی از سوی مدیران مربوط اتخاذ نشود این نهاد انقلابی ناگزیر می‌شود با وجود همه خاطرات فراوان نهفته در ساختمان شهرداری رشت، محل برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلابی را پس از کارشناسی‌های لازم از ساختمان شهرداری به ساختمان پست و یا مکانی دیگر انتقال دهد.

اشجری با بیان اینکه  این اقدام به‌طور قطع به فراموشی خاطرات بسیاری از شهروندان رشتی از رویدادهای تاریخی و مذهبی از این مکان منجر می‌شود اظهار داشت: مکان آب‌نمای موجود در میدان شهدای ذهاب رشت نیازمند تجدیدنظر کارشناسی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه