راه حل های بسیار ساده برای شادابی پوست زنان

کارهای کوچکی که در طول روز انجام می‌دهید گاهی اوقات می‌توانند بهترین تصمیم‌ها برای زیبایی باشند.

راه حل های بسیار ساده برای شادابی پوست زنان
کارهای کوچکی که در طول روز انجام می‌دهید گاهی اوقات می‌توانند بهترین تصمیم‌ها برای زیبایی باشند.
به گزارش هشت دی :دکتر دوریس دی (Doris Day) استادیار بالینی پوست در دانشگاه نیویورک می‌گوید: «کارهای کوچکی که در طول روز انجام می‌دهید گاهی اوقات می‌توانند بهترین تصمیم‌ها برای زیبایی باشند. این کارها می‌توانند ملزومات پوست شما برای شاداب بودن را فراهم آورند و پوست شمارا برای ترمیم دوباره و مقاومت در برابر استرس‌های روزمره آماده کنند.»
از امروز این ۶ نکته که نکات طبیعی برای شادابی پوست هستند را رعایت کرده و معجزه‌ی آن‌ها را مشاهده کنید. با اینفوسلامت همراه باشید.
استراحت کنید
اگر بعد از یک‌شب بی‌خوابی و این پهلو به آن پهلو شدن در آینه به خود نگاه کنید، بدون شک متوجه خواهید شد که برای زیباتر به نظر رسیدن چقدر به خواب نیاز دارید.
تحقیقات به‌عمل‌آمده در این مورد نیز این گفته را تائید می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ گزارشی در نشریه اسلیپ (Sleep) منتشر شد که به این موضوع دامن می‌زند. در خلال این تحقیقات، محققین متوجه شدند افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند چشم‌های پف‌کرده و سرخی دارند، زیر چمشان گود افتاده و سیاه است، چروک‌های پوستشان بیشتر از دیگران می‌باشد و پلک‌هایشان افتاده‌تر از افرادی است که خوب می‌خوابند.
مقصر کیست؟ هورمون استرس که کورتیزول نام دارد.
در طول زمانی که انسان خواب است، هورمون کورتیزول بسیار پایین می‌آید. پس اگر فرد به‌اندازه کافی نخوابد، کورتیزول بالا خواهد رفت و درنتیجه کلاژن کم می‌شود. کلاژن ۷۵% پوست را تشکیل می‌دهد بنابراین ظاهر سالم و جوان پوست وابسته به بخش عظیمی از سلول‌های کلاژن سالم در آن می‌باشد. حتی پس از یک‌شب بی‌خوابی نیز می‌توان آثار مخرب آن روی پوست را مشاهده کرد؛ پس سعی کنید هر شب ۷ الی ۸ ساعت خواب راحت داشته باشید.
ورزش فراموش نشود
ورزش نکته‌ی دیگری از نکات طبیعی برای شادابی پوست است. با استناد به تحقیق که در دانشگاه مک‌مستر (McMaster) انجام شده است، پوست افراد ۴۰ ساله‌ای که ورزش می‌کنند، مانند پوست افراد ۲۰ ساله است!
برای سود بردن از ورزش لازم نیست در یک ماراتن شرکت کنید یا تمام عمرتان را در کلاس یوگا بگذرانید. افرادی که عضوی از جامعه‌ی آماری این تحقیق بودند با سرعت و شدت متوسطی ورزش می‌کردند. آن‌ها تنها نرمش می‌کردند یا تنها هفته‌ای دو بار به‌اندازه نیم ساعت دوچرخه سوار می‌شدند.
نکته‌ی کلیدی چیست؟ هر کاری می‌کنید آن را ادامه داده و متوقفش نکنید. فعالیتی که دوست دارید انتخاب کنید (قدم زدن، بیرون بردن بچه‌ها یا دوچرخه‌سواری) و حداقل هفته‌ای دو بار انجامش دهید.
زیاد زیر آفتاب نمانید
استفاده از ضد آفتاب کمک می‌کند اما خیلی زیاد روی آن حساب نکنید. یکی از نقاط ضعف ضد آفتاب این است که در طول روز از روی پست پاک می‌شود.
برای اینکه از مضرات اشعه‌های UV آفتاب در امان بمانید، عینک آفتابی بزنید، پوست خود را بپوشانید و زمانی که بیرون هستید بیشتر زیر سایه باشید. به‌خصوص بین ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعدازظهر که اشعه‌های سوزاننده و سرطان‌زای UVB در پرقدرت‌ترین حالت خود قرار دارند. کل سال را به همین منوال بگذرانید نه‌فقط تابستان‌ها! اشعه‌ی خورشید در ارتفاعات و روی سطوحی مانند برف و یخ که بازتابنده هستند دو برابر قدرت دارد.
هیچ‌چیز از اشعه‌های فرابنفش پیر کننده تر نیست! آن‌ها در طول زمان کلاژن را از بین می‌برند، پوست را نازک می‌کنند، لکه‌های خورشیدی ایجاد کرده و رگ‌های خونی اضافی تشکیل می‌دهند.
زیاد آب بنوشید
از دیگر نکات طبیعی برای شادابی پوست باید به میزان آب بدن اشاره کرد. به اطلاعات درج‌شده روی نرم‌کننده‌ی خود نگاه کنید. احتمالاً عبارت اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) را مشاهده خواهید کرد. این ماده به‌صورت طبیعی در پوست شما موجود است و آب غذا و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید را جذب می‌کند. این عملیات باعث می‌شود که پوست شما محکم‌تر و پرتر باشد.
اما اگر آب بدن شما کم باشد، این مقدار آب به‌جای پوست، به دیگر قسمت‌های بدن خواهد رفت.
یک‌راه ساده برای تشخیص اینکه پوست شما تشنه است یا خیر: پشت دست خود را به‌آرامی نیشگون بگیرید. اگر پوست سریعاً به حالت اول بازنگشت به این معنی است که آب بدن شما کم شده است.
زیاد تمایل به استفاده از آب آشامیدنی ندارید؟ از میوه‌ها و سبزی‌هایی که به‌صورت طبیعی از مایعات مملو هستند استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید خیار، گل‌کلم، گوجه، گریپ‌فروت و کرفس بخورید.
کمتر حرص بخورید، بیشتر شاد باشید
زمانی که استرس دارید، کورتیزول (همان دشمن قدیمی) بالا رفته و با از بین بردن کلاژن، پوست را خشک و چروک می‌کند. در تحقیقاتی که سال ۲۰۱۳ در بیولوژی لترز (Biology Letters) منتشر شد، مردان بانوانی که میزان استرسشان بسیار بالا بود را جذاب نمی‌دیدند.
انجام مدیتیشن یک‌راه برای کمتر کردن استرس است. ماساژ و ورزش کردن نیز از راه‌های کم کردن استرس هستند. به‌علاوه اگر ورزش کنید بدن شما خسته شده و راحت‌تر می‌خوابید. به یاد دارید که خواب راحت نیز یکی از نکات طبیعی برای زیبایی است؟
پوست را مرتباً لایه‌برداری کنید
یکی دیگر از نکات طبیعی برای شادابی پوست لایه‌برداری پوست است. سلول‌های پوست همواره در حال تعویض شدن هستند. اما با بالاتر رفتن سن و با توجه به محیط زندگی، آن‌ها برای ریخته شدن نیاز به کمک دارند. به پوستتان کمک کرده و در هفته یک الی دو بار آن را لایه‌برداری کنید.
برای این کار می‌توانید از محلول کاملاً طبیعی دکتر دی استفاده کنید:
نمک، شکر و مقدار مورد نیازی عسل را با روغن نارگیل مخلوط کرده تا محلولی مثل خمیردندان به وجود آید. سپس پوست خود را با این محلول بپوشانید و پس از ده دقیقه ماساژ آن را از روی صورت بشویید. اگر پوستتان چرب است، میزان روغن نارگیل را کمتر کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه