شامگاه یک شنبه رخ داد؛

حمام خون در تگزاس؛ تیراندازی در یک کلیسا ۲۴ کشته بر جای گذاشت

بر اثر تیراندازی در یک کلیسا در منطقه «سادرلند اسپرینگز» تگزاس ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

حمام خون در تگزاس؛ تیراندازی در یک کلیسا ۲۴ کشته بر جای گذاشت

به گزارش ۸دیغ به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی یکشنبه شب از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در جریان تیراندازی در کلیسایی در نزدیکی شهر «سن آنتونیو» تگزاس خبر دادند.

به نوشته سایت شبکه «ان‌بی‌سی»، مردم در حال برگزاری مراسم دعاخوانی روز یکشنبه بوده‌اند که یک فرد مسلح به آنها حمله کرده است.

شاهدان می‌گویند مهاجم با تجهیزات کامل نظامی وارد کلیسا شده و بدون هدف مردم را به رگبار بسته است.

بنا بر اعلام پلیس، در این حادثه دستکم ۲۴ نفر کشته و بیش از ۲۰ تن هم زخمی شده‌اند. چند کودک، از جمله یک کودک ۲ ساله هم در این تیراندازی هدف قرار گرفته‌اند.

«آلبرت گامز» کمیسر پلیس «ویلسون کانتی» در این باره به «سی‌بی‌اس» گفت: «واقعا حادثه دردناکی اتس. حتی قادر به توصیف آن نیستم. حتی نمی‌توانیم به درون کلیسا نگاه کنیم.»

مهاجم بعد از چند دقیقه درگیری با پلیس، کشته شده است. از انگیزه و هویت مهاجم خبری منتشر نشده است.

به گفته شاهدان، مهاجم چند بار خشاب اسلحه خود را تعویض کرده و به تیراندازی ادامه داده است.

قانون اساسی آمریکا، حق نگهداری و حمل سلاح را به مردم این کشور داده است؛ در قانون اساسی آمریکا آمده که «داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود.»

دست کم ۳۰ درصد از مردم آمریکا مسلح هستند؛ اگرچه تنها ۴.۴ درصد از جمعیت مردمان زمین در آمریکا زندگی می‌کند، اما حدود نیمی از همه اسلحه‌های غیرنظامی جهان در آمریکا نگهداری می‌شود.

هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزاد ماندن حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حامی سرسخت حفظ حق نگهدرای سلاح برای آمریکایی‌هاست.

فقط در سال ۲۰۰۹، حدود ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال ۲۰۱۴ مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکاست که در آن سال ۳۳ هزار و ۵۴۹ نفر را به کام مرگ کشاند.

انتهای پیام/ق

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه