کارهایی که در هواپیما هرگز نباید انجام دهید!

شما مطمئنا می دانید که چه کارهایی را نباید در هواپیما انجام دهید که باعث آزار افراد دیگر شود. برای مثال فیلمی را بدون هدفون نبینید یا سر و صدای عجیبی در نیاورید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که برای امنیت و سلامتی خودتان بهتر است رعایت کنید

کارهایی که در هواپیما هرگز نباید انجام دهید!

به گزارش هشت دی:

نکات پرواز

شما مطمئنا می دانید که چه کارهایی را نباید در هواپیما انجام دهید که باعث آزار افراد دیگر شود. برای مثال فیلمی را بدون هدفون نبینید یا سر و صدای عجیبی در نیاورید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که برای امنیت و سلامتی خودتان بهتر است رعایت کنید. نکات پرواز مختلفی وجود دارند که در این مطلب برایتان ذکر شده است. با الی گشت باشید.

در حین برخواستن یا فرود هواپیما نخوابید

وقتی هواپیما در حال بلند شدن یا فرود آمدن است، فشار هوای اطرافتان به سرعت در حال تغییر است و ممکن است این تغییر گوش‌تان را اذیت کند. در سفرهای متوالی متوجه خواهید شد که این قضیه چقدر آزار دهنده است. اما بهتر است بدانید که این موضوع چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، پس سعی کنید در این لحظات بیدار باشید. برای غلبه بر فشار کارهایی که می توانید بکنید این ها هستند:

– آدامس بجوید.

– خیلی آرام نفستان را حبس کنید و پس از چند ثانیه بازدم را انجام دهید.

– خمیازه بکشید!

اگر در طول این زمان خواب باشید این فشار بیشتر اذیتتان خواهد کرد چرا که ممکن است به سرگیجه، خون دماغ، گوش درد و در مواردی آسیب شنوایی منجر شود.

از ابتدا تا انتهای پرواز در یک حالت ننشینید!

پایین بودن فشار هوا در کابین هواپیما گردش خون شما را کند کرده و شاید موجب لخته شدن خون به خصوص در پاهایتان گردد. برای کاهش خطر ابتلا به لخته شدن، مخصوصا در ریه، مغز و یا قلب شما که به عواقب جبران ناپذیری منجر شود، پیشنهاد می شود که تا جایی که می توانید از جایتان بلند شوید و در کابین کمی قدم بزنید. البته این کار برای آن هایی که در صندلی های وسط یا کناری نشسته اند کمی سختتر می باشد، اما باید در نظر بگیرید که سلامتی‌تان همیشه در اولویت است. البته اگر شما نمی خواهید از جایتان بلند شوید می توانید حرکات زیر را انجام دهید:

همزمان که پنجه پایتان روی زمین است، پاشنه پایتان را بلند کنید.

عضلاتتان را چند ثانیه منقبض کرده و رها کنید.

این حرکات را هر چند دقیقه یک بار تکرار کنید.

اختلاف ساعت با مقصد را از یاد نبرید.

به دلیل سختی هماهنگ کردن بدنتان با ساعت مقصد امکان اذیت شدنتان وجود دارد. بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما ساعت‌تان را با ساعت مقصد هماهنگ کنید. اگر ساعت زمان خواب شما را نشان می دهد، سعی کنید که بخوابید و یا اگر طبق ساعت شما نباید در این وقت خواب باشید، سعی کنید که خوابتان نبرد؛ حتی اگر در تاریکی مطلق شب هستید.

نوشیدنی مخصوصا آب را فراموش نکنید

کابین هواپیما به طور مشهودی خشک است. به دلیل آنکه با هر بازدمی رطوب بدنتان کم می شود، نفس کشیدن در ارتفاع زیاد باعث کمبود آب بدنتان خواهد شد. به همین دلیل هر زمانی که می توانید آب یا نوشیدنی هایی که مهمانداران به شما می دهند را مصرف کنید. این مورد یکی از مهم ترین نکات پرواز می باشد.

تا جایی که می توانید قهوه یا چای سفارش ندهید

با اینکه در پرواز نوشیدنی های گرم بسیار لذت بخش هستند، اما این نوشیدنی ها که بیشتر از آب شیر هواپیما درست می شوند امکان دارند که حاوی کولیفرم (باکتری های هواپیما) باشند. این باکتری‌ها با اینکه همیشه به بیماری شما منجر نمی شوند اما مکان دارد که اگر سیستم ایمنی بدنتان کمی ضعیف باشد، شما را دچار مریضی کنند. پس بهتر است ریسک نکنید و بیشتر آب معدنی بنوشید.

در خوردن غذا زیاده روی نکنید

درست است که در هنگام گرسنگی در هر کجا که باشید، دوست دارید تا حد سیری غذا بخورید اما بهتر است که غذای داخل هواپیمایتان را تمام نکنید. طبق یک تحقیق در آلمان، افراد در ارتفاع تا ۳۰% حس چشایی‌شان از دست می رود و این باعث می شود که در طول پرواز بیشتر از نیازشان غذا مصرف کنند. همچنین بعضی از هواپیمایی ها برای آنکه غذا را برایتان دلچسب تر کنند از نمک و ادویه های بیشتری استفاده می کنند که این امر به اذیت شدن بدنتان بعد از پرواز منجر می شود.

نوشیدنی گازدار نخورید

فشار هوا باعث می شود که گاز موجود در بدن تان تا ۲۵% منبسط شود. به دلیل آنکه نوشیدنی های گازدار نیز همان اتفاق برایشان می افتد، در صورت مصرف آن‌ها امکان اذیت شدن معده وجود دارد. پس پیشنهاد می شود که از این نوع نوشیدنی ها در حین پرواز استفاده نکنید و خوردنشان را به بعد از نشستن پرواز موکول کنید.

اگر غذایی روی میزتان افتاد آن را نخورید

وقتی یک تیم تحقیقاتی روی نقاط مختلف هواپیما و میکروب‌های آن تحقیق کردند، نتیجه گرفتند که بیشترین حد باکتری‌های زیان آور در میز غذا یافت می شوند. با اینکه خدمه پرواز باید در بین هر پروازی آن ها را تمیز کنند اما شما هرگز اطمینان حاصل نخواهید کرد که آیا این میز به خوبی تمیز شده است یا نه. بهتر است با ژل ضدعفونی کننده و دستمال خودتان میز را کمی تمیز کنید. اما در هر صورت اگر تکه ای غذا یا خوراکی تان روی میز افتاد، احتیاط شرط می کند که آن را نخورید.

به کمربند ایمنی صندلی فقط در موقع بستن یا باز کردن دست بزنید

محققان همچنین دریافته اند که کمربندهای ایمنی نیز بسیار آلوده هستند. با اینکه بستن کمربند ایمنی کاریست که حتما باید انجام دهید، اما توصیه می کنیم که بعد از آن که کمربند خود را بستید حتما از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید و تا حد امکان دیگر به آن دست نزنید.

بدون کفش راه نروید

شاید برخی از شما دوست داشته باشید که مثل خانه تان کمی در هواپیما احساس راحتی کنید، مخصوصا اگر پروازی طولانی در طول شب دارید. اما بهتر است بدانید که کف هواپیما بسیار آلوده می باشد. زباله هایی که روی زمین می افتند، کف کفش هایی که روی آن جا راه می روند و … این آلودگی را بیشتر می کنند. پس بهتر است هرچند سخت، هرگز کفشتان را از پایتان در نیاورید.

حتما در صورت نیاز به سرویس بهداشتی بروید.

با اینکه شاید در بعضی از نکات سفر اشاره شود که سرویس بهداشتی هواپیما تمیز نیست اما در نظر داشته باشید با توجه به فشار هوا و طول پرواز اگر نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتید، هرگز آن را پشت گوش نیندازید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه