عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

استعفای سعد حریری بخشی از جنگ منطقه ای غرب آسیاست

علیزاده گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی تصور می کنند اگر زمانی توانستند با ترور رفیق حریری با فشار جامعه بین المللی نیروهای سوری را از لبنان بیرون و زمینه های جنگ داخلی سوریه را فراهم کنند؛ این بار با این استعفا بتوانند با فشار بین المللی حزب الله را خلع سلاح و مانع حضور منطقه ای ایران در لبنان و سوریه شوند.

استعفای سعد حریری بخشی از جنگ منطقه ای غرب آسیاست

دکتر عمران علیزاده، استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفتگو با روشن خبر در مورد استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان گفت: استعفای سعد حریری بخشی از جنگ منطقه ای غرب آسیاست.

وی افزود: عربستان و رژیم صهیونیستی تصور میکنند اگر زمانی توانستند با ترور رفیق حریری با فشار جامعه بین المللی نیروهای سوری را از لبنان بیرون و زمینه های جنگ داخلی سوریه را فراهم کنند؛ این بار با این استعفا(ترور شخصیتی) بتوانند با فشار بین المللی حزب الله را خلع سلاح و مانع حضور منطقه ای ایران در لبنان و سوریه شوند.

دکتر علیزاده با اشاره به اینکه نه امروز زمانه ترور رفیق حریری ست و نه ایران، سوریه است، ادامه داد: شیرینی پیروزی ایران در عراق و سوریه با این جنگ روانی تلخ نخواهد شد و ایران منطقه ای، روز اربعین در عراق عظمتش را به رخ کشورهای رقیب خواهد کشید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه