نماینده مردم لنگرود:

دسیسه‌های آمریکا در ایران تمام شدنی نیست/آثار شعار “مرگ بر آمریکا” را در تمام دنیا شاهد هستیم

لاهوتی گفت: امروزه آثار شعار “مرگ بر آمریکا” را در تمام دنیا شاهد هستیم و روزبه‌روز منزوی شدن آمریکا در جهان در حال نزدیک‌تر شدن است.

دسیسه‌های آمریکا در ایران تمام شدنی نیست/آثار شعار “مرگ بر آمریکا” را در تمام دنیا شاهد هستیم

مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اینکه بیگانگان در گذشته هر خلافی که در ایران می‌کردند از هر حیثی در امان و مصونیت بودند، اظهار کرد: در سال ۱۳۰۶ بعدازاینکه افکار عمومی بر حکومت فشار وارد کرد معاهده ترکمن چای لغو شد اما در سال ۱۳۰۴۲ محمدرضا شاه مصونیت بیگانگان در ایران را مجدداً اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه محمدرضا شاه مصونیت بیگانگان در ایران را با ارائه لایحه‌ای موافقت کرد اما این لایحه با واکنش شدید امام مواجه شد، افزود: طبق آن معاهده اگر شاه ایران می‌خواست یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد باید به مقامات آن کشور پاسخگو بود اما اگر یک آشپز آمریکایی می‌خواست شاه ایران را زیر بگیرد و تهمت هم بزند نباید مورد واکنش ایرانیان قرار می‌گرفت.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انسجام دانشجویان و دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان ایرانی در حال برگشتن از مدرسه بودند که به دانشجویان در دانشگاه تهران پیوستند و حدود ۵۶ دانش‌آموز در جریان آن روزبه شهادت رسیدند و در تقویم جمهوری اسلامی به‌عنوان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نام گرفت.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در روز ۱۳ آبان جوانان و دانشجویان ایرانی نمی‌توانستند حکومت آمریکایی را تحمل کنند خاطرنشان کرد: جوانان ازجمله دانشجویان چون شاه از سیاست‌های آمریکا حمایت می‌کرد و آن‌ها نیز تلاش داشتند تا شاه برای آن‌ها جاسوسی و چاپلوسی کند نتوانستند تحمل کنند درنتیجه عذر آمریکا را خواستند و دستشان را از مملکت کوتاه کردند.

 لاهوتی با اشاره به اینکه حضرت امام این حرکت بزرگ دانشجویان انقلابی را به‌عنوان انقلاب دوم در جمهوری اسلامی یادکردند، بیان کرد: شور و توان انقلابی که جوانان ایرانی داشتند احساس کردند که باید در این انقلاب سرمایه‌گذاری کنند و در همین راستا لانه جاسوسی آمریکا در ایران را به تسخیر خود درآوردند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اهمیت انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران بسیار حائز اهمیت بود، افزود: آمریکایی‌ها پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان غیور ایرانی دست از توطئه خود برنداشتند و جریاناتی را در حادثه طبس، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.

 وی دسیسه‌های ضد ایرانی آمریکا را بر ایران ناتمام توصیف کرد و گفت: هنوز ایران اسلامی در حال ضربه دیدن از سیاست‌ها و دسیسه‌های آمریکایی‌ها هست و یکی پس از دیگری این تحریم‌ها و سخت‌گیری‌های بر ملت ایران اسلامی افزایش پیدا می‌کند.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم انقلاب اسلامی با ایستادگی و پایداری که در مقابل استکبار جهانی دارند بار دیگر محکم‌تر از گذشته در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف حضور پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: مردم با پایداری و با گوش و جان سپاردن به فرمان‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند تا این کشتی پرتلاطم انقلاب را به ساحل نجات هدایت می‌کنند تلاش می‌کنند تا مسیر امام که ایستادگی و مقاومت است ادامه پیدا کند.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با اذعان به اینکه امیدواریم بتوانیم روزی دریکی از ۱۳ آبان‌ها در جشن پیروزی مرگ بر آمریکا شرکت کنیم، گفت: امروزه آثار شعار “مرگ بر آمریکا” را در تمام دنیا شاهد هستیم و روزبه‌روز منزوی شدن کشور و سیاست‌های آمریکا در جهان در حال نزدیک‌تر شدن و رقم خوردن است.

 لاهوتی با اشاره به تشکیل جامعه جهانی با تأسی از راهبردهای جمهوری اسلامی در منطقه گفت: جایگاه آمریکا در جهان قلدرمآبانه و تحمیل هست و خیلی از کشورهای دنیا با پیروی از رفتار ایران در مقابل استکبار جهانی و راهی که ایران و دانشجویان پیموده‌اند در حال شکل دادن به یک جامعه جهانی اسلامی هستند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکا باید روزی نتیجه ظلم خواهی و استعمار خود در سایر کشورها را شاهد باشد، بیان کرد: آمریکایی‌ها به‌یقین سزایی اعمال خصمانه خود را که در کشورها اعمال داشته‌اند به‌زودی خواهند رسید و همه مردم در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان شرکت خواهیم کرد و با شعار مرگ بر آمریکا را جامه عمل خواهیم پوشاند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه