نماینده مردم فومن و شفت :

معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش در سیستم رادار کشور دیده نمی‌شوند/پیگیر مطالبات معلمان نیروی آزاد خواهم بود

نماینده مردم شفت و فومن گفت: در گیلان بیش از شش هزار نفر نیروی آزاد در حال تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی می‌باشند لذا اگر اتفاقی برای این افراد رخ دهد، نه مدرسه متحمل خواهد شد و نه دولت آن‌ها را می‌شناسند زیرا این افراد در سیستم رادار کشور دیده نمی‌شوند

معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش در سیستم رادار کشور دیده نمی‌شوند/پیگیر مطالبات معلمان نیروی آزاد خواهم بود

به گزارش ۸دی؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در حاشیه دیدار معلمان نیروی آزاد در فومن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به شرایط این معلمان اظهار کرد: متأسفانه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نیروهای شناخته‌شده‌ای محسوب نمی‌شوند.

وی بابیان اینکه اگر نیروهای آزاد نسبت به‌حق بیمه خود پافشاری نمایند امکان اخراج آن‌ها وجود دارد، گفت: در گیلان بیش از شش هزار نفر نیروی آزاد در حال تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی می‌باشند لذا اگر اتفاقی برای این افراد رخ دهد، نه مدرسه متحمل خواهد شد و نه دولت آن‌ها را می‌شناسند زیرا این افراد در سیستم رادار کشور دیده نمی‌شوند.

نماینده مردم فومن و شفت افزود: به محض ورود به مجلس به همراه نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت پیگیر مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی خواهد بود

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام افتخاری در تماس تلفنی با دکتر قاسم احمدی لاشکی به ترسیم مشکلات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی پرداخت.

دکتر احمدی لاشکی بابیان اینکه موضوع معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی با قانون مصوب مجلس در طرح جدید جذب معلمان شاغل در مدارس دولتی مغایرت دارد، اظهار کرد: در کنار این موضوع باید بحث بیمه و شرایط کاری معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نیز بررسی شود.

وی گفت: چند روز گذشته جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور برگزار شد که بحث ساماندهی مدارس غیردولتی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه قانون مدارس غیر انتفاعی حدود شش ماه پیش به تصویب رسیده است، افزود: نیروهای شاغل در مدارس غیرانتفاعی درگذشته هیچ جایگاهی نداشته و شناخته نمی‌شدند اما با قانون جدید شرایط ا امتیازدهی به معلمان و تسهیلات به آن‌ها هم تراز با معلمان دولتی را فراهم نمودیم.

احمدی لاشکی بابیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حدادعادل را برای بررسی این موضوع انتخاب کرده است خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌نمایند که جمعیتشان بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ نفر می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین افتخاری این موضوع را پیگیری خواهند کرد، تصریح کرد: در صورتی که این موضوع در دست شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد دیگر مسئولیت مستقیم آن در دست مجلس نمی‌باشد اما اگر قرار باشد در مجلس پیگیری شود قطعاً جلودار پیگیری این مسئله خواهیم بود.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه با تمرکز این موضوع در دست شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعاً به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین افتخاری پیگیری موضوع نزد دکتر حدادعادل خواهیم بود، گفت: موضوع ساماندهی معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی طی فرایندی با نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پیگیر مطالبات نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه