اشتباه شیلات گیلان در استحصال خاویار از فیل ماهی و مرگ این ماهی در حال انقراض

اشتباه عجیب شیلات گیلان در استحصال خاویار از فیل ماهی نر، به مرگ این ماهی نادر و در حال انقراض انجامید.

اشتباه شیلات گیلان در استحصال خاویار از فیل ماهی و مرگ این ماهی در حال انقراض

به گزارش  حمید رضا سلیمانی رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت:یک قطعه فیل ماهی خاویاری نر با وزنی بالغ بر ۲۰۵ کیلوگرم که در تور صیادان یکی از شرکت های صید پره در بندرکیاشهر افتاده بود، بعد از انتقال به مرکز استحصال خاویار چونچنان لشت نشا و تلاش برای گرفتن خاویار تلف شد.

وی با بیان اینکه این فیل ماهی نر خاویاری۲۷۳ سانتی‌ متر طول داشت  که ناخواسته به تور صیادان افتاده بود افزود: حمید رضا سلیمانی ارزش گوشت این ماهی خاویاری را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.

اسحاق شعبانی مدیر کل شیلات گیلان نیز امروز با تایید این خبر گفت : این ماهی خاویاری نر در هر صورت برای فروش گوشت قربانی می شد چرا که اگر به دریا بازگردانده می شد قطعا به دام صیادان غیر مجاز می افتاد.

وی با اشاره به اینکه بهترین وزن ماهی خاویاری برای برداشت اسپرم و تلقیح مصنوعی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است افزود : با توجه به وزن بالای ماهی و نامناسب بودن آن برای تکثیرو همچنین نبود امکانات مناسب برای انتقال آن به مرکز تکثیر ماهیان خاویاری شهید بهشتی سنگر شهرستان رشت ، کشتن ماهی بهترین گزینه بود.

شعبانی تصریح کرد: تشخیص نر یا ماده بودن فیل ماهی بر اساس ظاهر ماهی و با چشم بسیار سخت است و حتما باید از طریق دستگاه سونوگرافی جنسیت ماهی تعیین می شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه