امام جمعه موقت رشت:

دلیل بزرگداشت اربعین مبارزه با سلاطین و ظالمان است/ سفارت آمریکا محل جاسوسی بود نه دیپلماسی

امام جمعه موقت رشت گفت: بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام ناقل فرهنگ آزادی خواهی به ملت هاست.

دلیل بزرگداشت اربعین مبارزه با سلاطین و ظالمان است/ سفارت آمریکا محل جاسوسی بود نه دیپلماسی

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت‌الاسلام و المسلمین شفیع‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی شهرستان رشت با اشاره به برگزاری اربعین سید و سالار شهیدان اظهار کرد : عظمت زیارت اربعین تضعیف شدنی نیست، لذا مایه ی تامل است که امروز بالاترین تجمع در دنیا در اربعین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که” فی قلوبهم مرض ” هستند در خصوص اربعین سید و سالار شهیدان ایجاد شبهه می کنند بیان کرد: شبهه های طرح شده از روی دلسوزی نمی باشد بلکه طرح آن از روی عناد و دشمنی است که اوج آن شبهات در فضای مجازی دیده می شود.

خطیب جمعه رشت با تبیین اهمیت اربعین افزود: یکی از دلایل بزرگداشت اربعین مبارزه با سلاطین و مبارزه با ظالمان است.

 

وی با بیان اینکه پیروان راه سید سالار شهیدان نیز باید هدف ایشان را در پیش بگیرند تصریح کرد: اگر ملتی مورد ظلم قرار گرفت باید آزادی خواهی امام حسین علیه السلام به آن ملت منتقل شود، لذا گفتنی است بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام ناقل فرهنگ آزادی خواهی به ملت هاست.

امام جمعه موقت رشت خطاب به کسانی که در جریان اربعین شهبه ایجاد می کنند گفت: بروید و مستندات شرعی و تاریخی این تجمع عظیم را نظاره‌گر باشید تا دلیل برپایی این تجمع عظیم انسانی برایتان آشکار شود.

شفیعی زاده با اشاره به بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل خطاب به دولت خاطرنشان کرد : پدافند غیر عامل با همه مردم سروکار دارد، لذا مطلوب این است که در دولت فضایی برای پدافند غیرعامل گشوده گردد تا جزئی از دولت قرار بگیرد.

وی در تبیین این موضوع گفت: دشمن امروز بخش عمده ای از حملات خود را از طریق غیر نظامی در کشور به اجرا در می آورد، لذا گفتنی است اگر پدافند غیرعامل نبود با یک بحران واقعی مواجه می شدیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روز دانش آموز در هفته پیش‌رو به سخنان رهبری معظم نظام در روز گذشته اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان باید با شناخت دشمن و آشنایی با اهداف آن دست به تلاش مضاعف برای پیشرفت ایران اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های دشمن برای خنثی سازی نقش تاثیرگذارجوانان و نوجوانان در ایران اسلامی تصریح کرد: آن‌هابا ترویج فحشا در بین جوانان، ترویج مواد مخدر و بازی های تخریب کننده رایانه‌ای به اشغال فکر و اذهان جوانان ایران اسلامی می اندیشند.

شفیعی زاده با تاکید بر این که جوانان و نوجوانان نقش بسیار تعیین کننده در جامعه ایفا می‌کنند ،خاطر نشان کرد: آنها میخواهند با سلطه بر اذهان جوانان اهتمامشان را برای درس و پژوهش کاهش دهند.

شفیعی زاده به روز فرهنگ عمومی در هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: دستگاههای فرهنگی کشور متولد ترویج فرهنگ در جامعه بر اساس آموزه های فرهنگی ملی و دینی می‌باشند.

خطیب جمعه رشت روز ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی و عنوان کرد و گفت:بسیاری از دانش آموزان در ۱۳ آبان در راه مبارزه و آزادیخواهی در سال ۵۷ به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ، و تعبیر آن به انقلاب دوم توسط امام خمینی رحمت الله علیه گفت : شبهاتی در خصوص چرایی تسخیر سفارت خانه یک کشور در آن روزها مطرح است که باید در پاسخ به آنها گفت: می دانیم که سفارتخانه یک کشور در کشور پذیرنده مهمان است و کسی حق تجاوز به سفارت را ندارد اما در سفارتخانه آمریکا نه دیپلماسی انجام می‌شده و نه وظایف سفارتخانه به درستی صورت می‌گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به صد کتاب مستندات جاسوسی آمریکا باقی مانده است تصریح کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان به جهانیان نشان خواهند داد همان روحیه استکبارستیزی چهل سال پیش را داشته و ذره‌ای از آرمان‌های امام خمینی رحمت الله علیه در خصوص مبارزه با ظلم ستم کاسته نشده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه